Volkswagen: Βρίσκει λύση για να σώσει τα εργοστάσια στη Γερμανία

Η Volkswagen εξετάζει μια μάλλον απρόσδοκητη λύση για τα εργοστάσιά της Γερμανίας που κινδυνεύουν καθώς μπορεί να τα νοικιάζει σε κινεζικές φίρμες.

Εργοστάσιο Volkswagen

Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Chery, κατασκευάστρια των αυτοκινήτων της JAECOO και της OMODA που εντείνει τις κινήσεις της για δυναμική είσοδο στην ευρωπαϊκή αγορά, φέρεται να βρίσκεται πολύ κοντά σε συμφωνία για τη συναρμολόγηση οχημάτων σε εργοστάσιο του Ομίλου Volkswagen στη Γερμανία, σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το Automotive News Europe.

Εργοστάσιο Volkswagen

Η παραγωγή θα αφορά μοντέλα της νεοσύστατης μάρκας Lepas, η οποία παρουσιάστηκε επίσημα στις 25 Απριλίου. Η Chery επιβεβαίωσε ότι βρίσκονται σε εξέλιξη συνομιλίες για παραγωγή στη Γερμανία, χωρίς ωστόσο να κατονομάζει τη Volkswagen.

Διαβάστε Επίσης

Όπως δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Chery International, Charlie Zhang, "χρειάζεται να εξετάσουμε τη βιωσιμότητα του σχεδίου, γιατί η κατάσταση στη Γερμανία είναι πολύ περίπλοκη", αναφέροντας μεταξύ άλλων ζητήματα που σχετίζονται με το κόστος, την εφοδιαστική αλυσίδα, τα συνδικάτα και το ρυθμιστικό πλαίσιο.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters από τον Ιανουάριο, αρκετές κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες φέρεται να ενδιαφέρονται για την αγορά ή ενοικίαση δύο εργοστασίων της VW που πρόκειται να κλείσουν – στη Δρέσδη και το Όσναμπρικ – στο πλαίσιο των προσπαθειών περιορισμού του κόστους από τη γερμανική εταιρεία. Εάν η Chery τελικά προχωρήσει σε συμφωνία με τη VW, αυτό ενδέχεται να αποτελέσει λύση και για την πίεση που ασκούν τα συνδικάτα ενάντια στο κλείσιμο των εργοστασίων, ενώ παράλληλα θα βοηθήσει την Chery να μειώσει τον δασμολογικό αντίκτυπο των εξαγωγών της.

Αν και η Volkswagen αρνήθηκε να σχολιάσει τις φήμες, η στρατηγική της Chery φαίνεται ξεκάθαρη: να επεκταθεί στην Ευρώπη με το λιγότερο δυνατό κόστος και το μεγαλύτερο δυνατό τοπικό αποτύπωμα.

Η νέα μάρκα Lepas και τα πλάνα για την Ευρώπη

Η Lepas δημιουργήθηκε για να λειτουργήσει ως παγκόσμια μάρκα όγκου, βασισμένη σε ανασχεδιασμένα SUV από τη δημοφιλή σειρά Tiggo της Chery. Τα πρώτα μοντέλα για την ευρωπαϊκή αγορά θα είναι δύο compact SUV και ένα μεσαίο SUV, διαθέσιμα σε ηλεκτρική, plug-in υβριδική ή θερμική έκδοση, με προγραμματισμένη κυκλοφορία εντός του 2026.

Παρουσία στην Ευρώπη μέσω Βαρκελώνης

Η Chery έχει ήδη ξεκινήσει την ευρωπαϊκή παραγωγή μέσω της συνεργασίας της με την ισπανική εταιρεία Ebro, χρησιμοποιώντας το πρώην εργοστάσιο της Nissan στη Βαρκελώνη. Εκεί κατασκευάζεται ήδη το Ebro S700, βασισμένο στο Tiggo 7, με τη διαδικασία συναρμολόγησης να γίνεται σε ημιτελή μορφή (semi-knockdown – SKD). Η Chery προγραμματίζει την πλήρη επανεκκίνηση της παραγωγής μέχρι το τέλος του 2025, με ετήσια δυναμικότητα που μπορεί να φτάσει τις 200.000 μονάδες.

Επιπλέον, σχεδιάζει την παραγωγή ηλεκτρικών εκδόσεων για τις μάρκες Omoda και Jaecoo, αυξάνοντας την τοπική προστιθέμενη αξία ώστε να αποδείξει ότι δεν προσπαθεί να παρακάμψει τους ευρωπαϊκούς δασμούς. Όπως τόνισε ο Zhang, στόχος είναι το ποσοστό μη-κινεζικού περιεχομένου να ξεπεράσει το 50%, ενδεχομένως μέσω εισαγωγής μπαταριών από τρίτες χώρες.

Ραγδαία επέκταση και εμπορικοί στόχοι

Η Chery δηλώνει πως είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων από την Κίνα, με 255.465 οχήματα να έχουν εξαχθεί μόνο το πρώτο τρίμηνο του 2025. Μεταξύ άλλων, αξιοποιεί SKD μονάδες σε χώρες-αγορές κλειδιά, όπως η Ρωσία, όπου έχει επαναλειτουργήσει εγκαταστάσεις Δυτικών κατασκευαστών.

Όσον αφορά την Ευρώπη, η Chery σκοπεύει να αυξήσει τις αγορές δραστηριοποίησής της για τις μάρκες Omoda και Jaecoo από 7 σε 19 μέχρι το τέλος του έτους, με επικείμενες πρεμιέρες σε Γαλλία και Γερμανία. Στοχεύει επίσης στην υπογραφή 100 συμβολαίων με Γερμανούς εμπόρους έως τα τέλη του 2025.

Τέλος, το πρώτο τρίμηνο του 2025, η Chery σημείωσε πωλήσεις 15.799 αυτοκινήτων στην Ευρώπη για τις Omoda και Jaecoo, μόνο με δύο μοντέλα: το Omoda 5 και το Jaecoo 7. Οι επόμενες κινήσεις της, αν και προσεκτικά μελετημένες, δείχνουν αποφασισμένες να φέρουν την κινεζική παρουσία σε μια ήπειρο όπου το παιχνίδι γίνεται όλο και πιο ανταγωνιστικό.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network