
Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση σημείωσαν πτώση 3% το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων).

Οι κύριες αγορές της ΕΕ επηρεάστηκαν αρνητικά, με την Ιταλία να σημειώνει μείωση 6%, τη Γερμανία 4,6% και τη Γαλλία 3,3%. Αντίθετα, η Ισπανία κατέγραψε αύξηση 8,4%.
Άνοδος στα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα
Οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 28,4%, αγγίζοντας τις 255.489 μονάδες, ενώ το μερίδιό τους στην αγορά ανήλθε στο 15,2%, από 11,5% το προηγούμενο έτος. Οι αγορές της Γερμανίας (+41%), του Βελγίου (+38%) και των Κάτω Χωρών (+25%) πρωτοστάτησαν στην άνοδο, με μόνη εξαίρεση τη Γαλλία που σημείωσε οριακή πτώση 1,3%.
Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) συνέχισαν να κερδίζουν την προτίμηση των καταναλωτών, καταλαμβάνοντας το 35,2% της αγοράς, με αύξηση 18,7% στις ταξινομήσεις. Η Γαλλία (+51,4%), η Ισπανία (+31,5%), η Ιταλία (+10,4%) και η Γερμανία (+9,8%) κατέγραψαν τις υψηλότερες αυξήσεις στις πωλήσεις αυτής της κατηγορίας.

Αντίθετα, τα plug-in υβριδικά (PHEV) σημείωσαν μείωση 5%, κυρίως λόγω της σημαντικής πτώσης στο Βέλγιο (-65,3%) και τη Γαλλία (-49,3%), με το μερίδιό τους να περιορίζεται στο 7,4%.
Κατακόρυφη πτώση για βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα
Η αγορά των αυτοκινήτων βενζίνης υπέστη σημαντικό πλήγμα, με μείωση 20,5% στις ταξινομήσεις και το μερίδιό τους να περιορίζεται στο 29,1%, από 35,5% την ίδια περίοδο πέρσι. Σημαντικές απώλειες καταγράφηκαν στη Γαλλία (-27,5%), τη Γερμανία (-24,9%), την Ιταλία (-19%) και την Ισπανία (-13%).

Η πτώση στα πετρελαιοκίνητα ήταν ακόμα μεγαλύτερη, αγγίζοντας το 28%, με το μερίδιο αγοράς τους να διαμορφώνεται στο 9,7%.
Η δυναμική των αυτοκινητοβιομηχανιών
Όσον αφορά τις αυτοκινητοβιομηχανίες, ο Όμιλος Volkswagen παρέμεινε στην κορυφή των πωλήσεων στην ΕΕ, με αύξηση 4,8% στις ταξινομήσεις. Η Stellantis, ωστόσο, σημείωσε πτώση 17,1%, ενώ η Renault κατέγραψε αύξηση 8,3%.
Ο ανταγωνισμός εντείνεται, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται προς πιο "πράσινες" τεχνολογίες, γεγονός που αναγκάζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επιταχύνουν τη στρατηγική τους για ηλεκτροκίνηση και βιώσιμες μετακινήσεις.