
Ο Ιανουάριος του 2025 ξεκίνησε με πτώση 2,6% στις νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2024, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων). Παρά τη συνολική μείωση, η αγορά ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων παρουσίασε αξιοσημείωτη ανάπτυξη, κερδίζοντας μεγαλύτερο μερίδιο.

Κάμψη σε μεγάλες αγορές, αύξηση στην Ισπανία
Ανάμεσα στις κύριες αγορές της Ευρώπης, η μεγαλύτερη πτώση σημειώθηκε στη Γαλλία (-6,2%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (-5,8%) και τη Γερμανία (-2,8%). Αντίθετα, η Ισπανία αποτέλεσε την εξαίρεση, σημειώνοντας άνοδο 5,3% στις νέες ταξινομήσεις.
Άνοδος για τα ηλεκτρικά – Κυριαρχία των υβριδικών
Τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV) συνέχισαν την ανοδική τους πορεία, φτάνοντας μερίδιο 15% στην ευρωπαϊκή αγορά, σε σχέση με το 10,9% του Ιανουαρίου 2024. Οι ταξινομήσεις τους αυξήθηκαν κατά 34%, φτάνοντας τις 124.341 μονάδες, με τη Γερμανία (+53,5%), το Βέλγιο (+37,2%) και την Ολλανδία (+28,2%) να καταγράφουν τις μεγαλύτερες αυξήσεις.

Οι υβριδικές τεχνολογίες (HEV) κατέκτησαν την κορυφή των προτιμήσεων των Ευρωπαίων αγοραστών, με μερίδιο 34,9% και αύξηση 18,4% στις ταξινομήσεις. Σημαντική άνοδο σημείωσαν στη Γαλλία (+52,2%), την Ισπανία (+23,5%), τη Γερμανία (+13,7%) και την Ιταλία (+10,6%).
Αντίθετα, τα plug-in hybrid οχήματα (PHEV) κατέγραψαν πτώση 8,5%, με 61.406 ταξινομήσεις. Οι σημαντικότερες μειώσεις καταγράφηκαν στο Βέλγιο (-66,6%) και τη Γαλλία (-54%).

Ραγδαία πτώση για βενζινοκίνητα και diesel
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης συνέχισαν την καθοδική τους πορεία. Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα σημείωσαν μείωση 18,9%, με τη Γαλλία (-28,2%), τη Γερμανία (-23,7%), την Ιταλία (-17%) και την Ισπανία (-11,1%) να δέχονται το μεγαλύτερο πλήγμα. Το μερίδιό τους μειώθηκε στο 29,4%, έναντι 35,4% πέρυσι.
Ακόμη πιο απότομη ήταν η πτώση των πετρελαιοκίνητων οχημάτων, με μείωση 27% και μερίδιο μόλις 10% στην αγορά.
Οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες και οι επιδόσεις τους
Στο πεδίο των κατασκευαστών, ο Όμιλος Volkswagen παρέμεινε στην κορυφή της ευρωπαϊκής αγοράς, αυξάνοντας το μερίδιό του στο 27,7% (+5,6%). Το μεγαλύτερο άλμα κατέγραψε η Cupra (+61,5%), ενώ η Skoda (-4,4%) και η Audi (-4,3%) σημείωσαν απώλειες.
Η Stellantis κατέγραψε μείωση 17,9%, με τη Fiat (-21,7%), την Opel (-31,1%) και τη Citroën (-14,3%) να ηγούνται της πτώσης. Στα θετικά, η Alfa Romeo σημείωσε αύξηση 22,7%.
Ο Όμιλος Renault κατέγραψε συνολική άνοδο 5%, με τη Renault (+18,9%) να υπεραποδίδει, ενώ η Dacia κατέγραψε μικρή μείωση (-6%).
Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου βιώνει μεταβατική περίοδο, με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης να υποχωρούν και τα ηλεκτροκίνητα να κερδίζουν συνεχώς έδαφος. Οι υβριδικές τεχνολογίες δείχνουν να είναι η πρώτη επιλογή των καταναλωτών, ενώ η μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση συνεχίζεται δυναμικά.