Τι γίνεται με τις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη-ανεβαίνουν τα ηλεκτρικά

Ας δούμε τι γίνεται με τις πωλήσεις αυτοκινήτων σε ευρωπαϊκό επίπεδο και ήδη έχουμε δεδομένο ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ανεβαίνουν.

Αυτοκίνητα στο δρόμο Ευρώπη

Ο Ιανουάριος του 2025 ξεκίνησε με πτώση 2,6% στις νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2024, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων). Παρά τη συνολική μείωση, η αγορά ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων παρουσίασε αξιοσημείωτη ανάπτυξη, κερδίζοντας μεγαλύτερο μερίδιο.

Αυτοκίνητα στο δρόμο Ευρώπη

Κάμψη σε μεγάλες αγορές, αύξηση στην Ισπανία

Ανάμεσα στις κύριες αγορές της Ευρώπης, η μεγαλύτερη πτώση σημειώθηκε στη Γαλλία (-6,2%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (-5,8%) και τη Γερμανία (-2,8%). Αντίθετα, η Ισπανία αποτέλεσε την εξαίρεση, σημειώνοντας άνοδο 5,3% στις νέες ταξινομήσεις.

Διαβάστε Επίσης

Άνοδος για τα ηλεκτρικά – Κυριαρχία των υβριδικών

Τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV) συνέχισαν την ανοδική τους πορεία, φτάνοντας μερίδιο 15% στην ευρωπαϊκή αγορά, σε σχέση με το 10,9% του Ιανουαρίου 2024. Οι ταξινομήσεις τους αυξήθηκαν κατά 34%, φτάνοντας τις 124.341 μονάδες, με τη Γερμανία (+53,5%), το Βέλγιο (+37,2%) και την Ολλανδία (+28,2%) να καταγράφουν τις μεγαλύτερες αυξήσεις.

πωλήσεις αυτοκινήτων

Οι υβριδικές τεχνολογίες (HEV) κατέκτησαν την κορυφή των προτιμήσεων των Ευρωπαίων αγοραστών, με μερίδιο 34,9% και αύξηση 18,4% στις ταξινομήσεις. Σημαντική άνοδο σημείωσαν στη Γαλλία (+52,2%), την Ισπανία (+23,5%), τη Γερμανία (+13,7%) και την Ιταλία (+10,6%).

Αντίθετα, τα plug-in hybrid οχήματα (PHEV) κατέγραψαν πτώση 8,5%, με 61.406 ταξινομήσεις. Οι σημαντικότερες μειώσεις καταγράφηκαν στο Βέλγιο (-66,6%) και τη Γαλλία (-54%).

Jeep Wrangler 4xe Sahara plug in hybrid

Ραγδαία πτώση για βενζινοκίνητα και diesel

Οι πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης συνέχισαν την καθοδική τους πορεία. Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα σημείωσαν μείωση 18,9%, με τη Γαλλία (-28,2%), τη Γερμανία (-23,7%), την Ιταλία (-17%) και την Ισπανία (-11,1%) να δέχονται το μεγαλύτερο πλήγμα. Το μερίδιό τους μειώθηκε στο 29,4%, έναντι 35,4% πέρυσι.

Ακόμη πιο απότομη ήταν η πτώση των πετρελαιοκίνητων οχημάτων, με μείωση 27% και μερίδιο μόλις 10% στην αγορά.

Οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες και οι επιδόσεις τους

Στο πεδίο των κατασκευαστών, ο Όμιλος Volkswagen παρέμεινε στην κορυφή της ευρωπαϊκής αγοράς, αυξάνοντας το μερίδιό του στο 27,7% (+5,6%). Το μεγαλύτερο άλμα κατέγραψε η Cupra (+61,5%), ενώ η Skoda (-4,4%) και η Audi (-4,3%) σημείωσαν απώλειες.

Η Stellantis κατέγραψε μείωση 17,9%, με τη Fiat (-21,7%), την Opel (-31,1%) και τη Citroën (-14,3%) να ηγούνται της πτώσης. Στα θετικά, η Alfa Romeo σημείωσε αύξηση 22,7%.

Ο Όμιλος Renault κατέγραψε συνολική άνοδο 5%, με τη Renault (+18,9%) να υπεραποδίδει, ενώ η Dacia κατέγραψε μικρή μείωση (-6%).

Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου βιώνει μεταβατική περίοδο, με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης να υποχωρούν και τα ηλεκτροκίνητα να κερδίζουν συνεχώς έδαφος. Οι υβριδικές τεχνολογίες δείχνουν να είναι η πρώτη επιλογή των καταναλωτών, ενώ η μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση συνεχίζεται δυναμικά.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network