Η Mercedes CLA υπήρξε από τα μοντέλα που συνέβαλαν στην διάδοση των τετράθυρων coupe αμαξωμάτων, κάτι που έμελλε να εξελιχθεί σε μία ξεχωριστή κατηγορία. Πλέον, ήρθε η ώρα να υποδεχτεί την τρίτη γενιά της. Παρόλο που η σχεδίασή της δεν καινοτομεί, η νέα CLA δεν θυμίζει τη "συμβατική" CLA που γνωρίζαμε.
Αυτό είναι κάτι που αντιλαμβάνεσαι άμεσα, καθώς οι νέες ηλεκτρικές εκδόσεις διαθέτουν ένα αρκετά "φωτεινό εμπρόσθιο πάνελ" , ενώ αντικαθιστά τη παραδοσιακή γρίλια με μία ενιαία φωτειζόμενη μπάρα. Η νέα αυτή πρόσοψη περιλαμβάνει ένα φωτιζόμενο logo της Mercedes και 142 μικρά φωτιζόμενα αστέρια.

Στην πρόσοψη ξεχωρίζουν επίσης τα αεροδυναμικά φωτιστικά σώματα, τα οποία συνδέονται με μία λεπτή φωτιζόμενη γραμμή. Οι προβολείς LED είναι μέρος του βασικού εξοπλισμού, ενώ οι προαιρετικοί Multibeam LED προβολείς, χαρακτηρίζονται από το φως ημέρας που σχηματίζει το αστέρι της Mercedes.
Αεροδυναμικό αμάξωμα
Σε κάθε περίπτωση, η σχεδίαση του μπροστινού μέρους μπορεί να προκαλέσει αντικρουόμενα σχόλια, ωστόσο όσο το βλέμμα κατευθύνεται προς το πίσω μέρος, το αυτοκίνητο δείχνει πιο οικείο. Διαθέτει αμάξωμα με ρευστές γραμμές, προαιρετικές χωνευτές χειρολαβές και εξαιρετική αεροδυναμική με συντελεστή οπισθέλκουσας που ξεκινά από το 0,21.

Στο πίσω μέρος, οι σχεδιαστές έχουν εγκαταστήσει φωτιστικά σώματα σε σχήμα αστεριών, κάτι που είδαμε και στην E-Class, καθώς και αεροδυναμικούς τροχούς διαστάσεων από 17 έως 19 ίντσες. Διατίθενται επίσης τα πακέτα εξοπλισμού AMG Line, AMG Line Plus και Night.
Όπως συμβαίνει με τα περισσότερα νέα μοντέλα, η Mercedes CLA έχει μεγαλώσει σε μέγεθος. Έτσι λοιπόν, το μήκος της φτάνει τα 4,72 μέτρα, αυξημένο κατά 41 χιλιοστά, ενώ το μεταξόνιο είναι μεγαλύτερο κατά 61 χιλιοστά, φτάνοντας τα 2,78 μέτρα, προσφέροντας λίγο παραπάνω χώρο για τα πόδια των μπροστινών επιβατών.
Μειωμένοι χώροι πίσω
Το αντίθετο ισχύει για τον ήδη περιορισμένο χώρο στα πίσω καθίσματα, ο οποίος μειώνεται στα 853 χιλιοστά, δυσκολεύοντας λίγο περισσότερο τη ζωή όσων κάθονται πίσω. Θυμάστε τον επαναστατικό σχεδιασμό του εσωτερικού της πρώτης Mercedes CLS;

Σε αντίθεση με αυτό, η νέα CLA μοιάζει με μια αποστειρωμένη καμπίνα. Η Mercedes ακολούθησε έναν μινιμαλιστικό σχεδιασμό που δεν είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακός, και άφησε το προαιρετικό σύστημα MBUX Superscreen, το οποίο αποτελείται από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, μια οθόνη αφής 14 ιντσών για το σύστημα ψυχαγωγίας και μια 14 ιντσών οθόνη για τον συνοδηγό, να κάνει τη δουλειά.

Οι πελάτες που δεν θα επιλέξουν την παραπάνω έκδοση, θα βρουν μια "συσκευή trim με μοτίβο αστεριού" που θα τους υπενθυμίζει την πιο οικονομική επιλογή.
Η Mercedes αναφέρει ότι όλες οι εκδόσεις θα περιλαμβάνουν δερμάτινο σπορ τιμόνι, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα και πανοραμική γυάλινη οροφή. Διατίθενται επίσης διακοσμητικά στοιχεία από αλουμίνιο και ξύλο. Παρά την ανισότητα στους χώρους για τα πόδια, η CLA EV διαθέτει ένα "frunk" χωρητικότητας 71 λίτρων, πλέον των 405 λίτρων του χώρου αποσκευών.
Στηρίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη
Ωστόσο, παρά τα όποια διακοσμητικά στοιχεία, δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς πως η Mercedes επένδυσε για μία ακόμη φορά στις οθόνες και τον ψηφιακό κόσμο. Η CLA εφοδιάζεται με το νέο λειτουργικό σύστημα της Mercedes. Πρόκειται για την τέταρτη γενιά του συστήματος MBUX (Mercedes-Benz User Experience), το οποίο χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη από τη Microsoft και την Google.

Η Mercedes τονίζει επανειλημμένα τη σημασία που έχει για εκείνη η τεχνητή νοημοσύνη και αναφέρει ότι οι χρήστες θα έχουν στη διάθεσή τους έναν νέο βοηθό MBUX Virtual Assistant, που "μεταμορφώνει τη σχέση ανάμεσα στον οδηγό και το όχημα" χάρη στην γενετική AI. Ο βοηθός αυτός εμφανίζεται ως μια "ζωντανή φιγούρα" με τη μορφή του αστεριού της Mercedes.
Σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη, το σύστημα χρησιμοποιεί την πιο πρόσφατη έκδοση ChatGPT-4o και τη μηχανή αναζήτησης Bing της Microsoft, καθώς και το Google Gemini. Το τελευταίο εστιάζει σε ερωτήματα σχετικά με την πλοήγηση, καθώς το σύστημα πλοήγησης της CLA βασίζεται στους χάρτες της Google.
Αρχικά σε ηλεκτρικές εκδόσεις

Οι πρώτες εκδόσεις της CLA που θα έρθουν στην αγορά, θα είνα δύο ηλεκτρικές. Η CLA 250+ και η CLA 350 4MATIC. Η πρώτη διαθέτει έναν κινητήρα πίσω που αποδίδει 272 ίππους και 335 Nm ροπής.
Αυτό της επιτρέπει να επιταχύνει από 0-96 km/h σε περίπου 6,6 δευτερόλεπτα, έχοντας ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα 209 km/h.
Η Mercedes ανακοινώνει μια ιδιαίτερα αισιόδοξη αυτονομία σύμφωνα με τον κύκλο WLTP, κυμαίνεται από 694-792 χιλιόμετρα.

Η CLA 350 4MATIC προορίζεται για όσους δεν επιθυμούν συμβιβασμούς σε επιδόσεις, με ένα σύστημα τετρακίνησης και συνδυασμένη ισχύ 354 ίππων και 515 Nm ροπής. Με την επιπλέον ισχύ και πρόσφυση που εξασφαλίζει η τετρακίνηση, η επιτάχυνση από 0-96 km/h έρχεται σε 4,8 δευτερόλεπτα.
Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι η τελική ταχύτητα παραμένει η ίδια, η αυτονομία μειώνεται στα 672-771 χιλιόμετρα. Και οι δύο εκδόσεις διαθέτουν μπαταρία 85 kWh και ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800V, που επιτρέπει γρήγορη φόρτιση DC έως 320 kW. Αυτό σημαίνει ότι με φόρτιση 10 λεπτών, η CLA μπορεί να ανακτήσει έως και 325 χιλιόμετρα αυτονομίας.
Ακολουθούν υβριδικές εκδόσεις
Τις ηλεκτρικές εκδόσεις θα ακολουθήσει σε δεύτερο χρόνο μία υβριδική έκδοση, καθώς και η Mercedes γνωρίζει πως οι πελάτες της δεν είναι έτοιμοι να στραφούν πλήρως στην ηλεκτροκίνηση.
Αν και δεν ανακοίνωσε ιδιαίτερα στοιχεία για αυτό το μοντέλο, η Mercedes επιβεβαίωσε ότι θα υπάρχουν δύο εκδόσεις με κινητήρες βενζίνης 1.5 λίτρων, μπαταρία 1,3 kWh και τεχνολογία 48V, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας θα είναι ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων οκτώ σχέσεων.