
Το RZ παρουσιάστηκε το 2023, ως το πρώτο μοντέλο της Lexus που βασίστηκε σε μια παγκόσμια πλατφόρμα εξελιγμένη αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα. Το 2024, η γκάμα διευρύνθηκε με την προσθήκη μιας προσθιοκίνητης έκδοσης.
Πλέον, ήρθε η στιγμή να υποδεχτούμε το νέο RZ, που παρουσιάστηκε στις Βρυξέλλες και του οποίου η εξέλιξη, επικεντρώθηκε σύμφωνα με τη Lexus σε τέσσερις βασικούς πυλώνες: οδηγική απόλαυση, αυτονομία, επιδόσεις και σχεδίαση.

Μάλιστα είναι το μοντέλο στο οποίο η Lexus επέλεξε να ενσωματώσει τεχνολογικές καινοτομίες που εμφανίζονται για πρώτη φορά σε μοντέλα της. Βασική εξ αυτών, το steer-by-wire. Το σύστημα αυτό, προσφέρει μια νέα οδηγική εμπειρία, με ομαλή, εύκολη και πιο διαισθητική λειτουργία, ειδικά σε δρόμους με στροφές και σύμφωνα με τη Lexus, εμφανίζεται για πρώτη φορά στην Ευρώπη.

Το πανίσχυρο RZ 550e F Sport
Παράλληλα, έρχεται να υποστηρίξει την έκδοση επιδόσεων F Sport που πλέον εισάγεται και στην γκάμα του νέου RZ. Το τετρακίνητο RZ 550e δεν είναι απλά η ισχυρότερη έκδοση του μοντέλου, αλλά στοχεύει στη δημιουργία μιας ξεχωριστής οδηγικής εμπειρίας, μέσω συστημάτων όπως το Interactive Manual Drive, ενός ηλεκτρονικού συστήματος που επιτρέπει χειροκίνητες αλλαγές εικονικών ταχυτήτων, προσομοιάζοντας κιβώτιο 8 σχέσεων.

Σε όλα τα παραπάνω, έρχεται να προστεθεί το ανανεωμένο σύστημα DIRECT4, που βελτιώνει την πρόσφυση και τη σταθερότητα στις τετρακίνητες εκδόσεις. Κατά την εκκίνηση και την επιτάχυνση στην ευθεία, η κατανομή της ισχύος ανάμεσα στους δύο άξονες κυμαίνεται από 60:40 έως 0:100.
Στις στροφές, η αναλογία κατανομής προσαρμόζεται μεταξύ 80:20 και 0:100, ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος και τη γωνία του συστήματος διεύθυνσης.

Η αυτονομία είναι μια από τις βασικότερες παραμέτρους σε κάθε ηλεκτρικό μοντέλο, και η Lexus, προχώρησε σε εκτενείς αλλαγές στο σύστημα BEV, συμπεριλαμβανομένων των αναβαθμίσεων στη μπαταρία ιόντων λιθίου για αυξημένη απόδοση και χωρητικότητα 77 kWh, αλλά και της περαιτέρω εξέλιξης του eAxle, που επιτρέπουν αύξηση της αυτονομίας κατά 100 χιλιόμετρα, ανάλογα με το μοντέλο.
Ο συνδυασμός της μπαταρίας υψηλής ισχύος και των διαφορετικών συστημάτων του eAxle, έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία τριών διαφορετικών επιπέδων απόδοσης στη γκάμα του RΖ: 224 ίπποι για την έκδοση RZ 350e, 380 ίπποι για την RZ 500e και 408 ίπποι στην κορυφαία RZ 550e F Sport.

Λειτουργία precondition της μπαταρίας
Το νέο RZ θα εφοδιάζεται με νέο ενσωματωμένο φορτιστή AC 22 kW, με τη Lexus να υποστηρίζει πως η φόρτιση σε χαμηλές θερμοκρασίες έχει βελτιωθεί χάρη στη νέα λειτουργία προετοιμασίας της μπαταρίας. Ως αποτέλεσμα, ο χρόνος φόρτισης αναμένεται να μειωθεί κατά περίπου 30 λεπτά. Η Lexus αναφέρει πως η λειτουργία αυτή βοηθάει σημαντικά και στην ταχυφόρτιση, όπου οι χρόνοι του RZ αναμένεται να είναι καλοί, παρά τη μέγιστη ισχύ των 150 kW που υποστηρίζει.
Το νέο RZ αναμένεται στην ευρωπαϊκή αγορά το φθινόπωρο του 2025.