
Μια πρόσφατη μελέτη της ασφαλιστικής εταιρείας Swiss Re, υποστηρίζει ότι τα αυτόνομα ταξί είναι ασφαλέστερα από εκείνα που έχουν οδηγό. Τα στοιχεία της έρευνας αφορούν την εταιρεία Waymo που διαθέτει στόλο ρομποταξί με στοιχεία από μια εκτενή βάση δεδομένων.
Τα αποτελέσματα αποκαλύπτουν ότι τα αυτόνομα ταξί της Waymo είχαν πολύ λιγότερα ατυχήματα. Συνολικά, η μελέτη υποστηρίζει ότι τα ρομποταξί είχαν μόνο 9 ατυχήματα που προκάλεσαν υλικές ζημιές, ενώ ο αντίστοιχος αριθμός σε ταξί με οδηγό που είχαν μόνο ζημιές ήταν 78. Οι δε τραυματισμοί στα ρομποταξί ήταν δύο σε σύγκριση με τους 26 που σημειώθηκαν με τα συμβατικά ταξί που είχαν οδηγό.
Αυτοί οι αριθμοί μεταφράζονται σε μείωση κατά 88% των αποζημιώσεων για υλικές ζημιές και κατά 92% για σωματικές βλάβες με τα αυτόνομα ταξί της Waymo σε σχέση με τα υπόλοιπα ταξί. Τα αυτόνομα ταξί χαρτογραφούν τις περιοχές με τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης (AI) και διάθετουν πληθώρα από κάμερες και αισθητήρες.

Η εταιρεία ανιχνεύει πρωτίστως με δοκιμαστικά οχήματα από τα σημάδια λωρίδας και τις πινακίδες στοπ μέχρι τα κράσπεδα και τις διαβάσεις πεζών. Ως εκ τούτου δημιουργούν εξαιρετικά λεπτομερείς χάρτες που μπορούν να ταιριάξουν με τα δεδομένα των αισθητήρων τους σε πραγματικό χρόνο και την τεχνητή νοημοσύνη κατά την οδήγηση.
Με αυτόν τον τρόπο, δεν βασίζονται μόνο σε εξωτερικά δεδομένα, όπως το GPS, αλλά αντίθετα δημιουργούν μια δική τους βάση δεδομένων.
Χάρη στις κάμερες, τους αισθητήρες και τα υπολογιστικά συστήματα, τα αυτόνομα ταξί της Waymo, μπορούν να προβλέψουν ποιες ενέργειες οδήγησης θα ακολουθήσουν στη συνέχεια. Αναγνωρίζουν μάλιστα το περιβάλλον τους για πιθανά εμπόδια, συμπεριλαμβανομένων των περαστικών που περπατούν στις διαβάσεις.
Η εταιρεία δοκιμάζει συστηματικά τα αυτόνομα ταξί της σε διάφορα σενάρια. Αυτό τους επιτρέπει να προηγούνται των δικών τους δεδομένων και να προβλέπουν πιθανά ατυχήματα.

Επίσης αναφέρουν ότι έχουν ολοκληρώσει πάνω από 40.000 σενάρια σε περιβάλλοντα κλειστών διαδρομών, ενώ εξακολουθούν να δοκιμάζουν σε δημόσιους δρόμους για να αξιολογούν και να βελτιώνουν το λογισμικό τους.
Αξίζει να σημειωθεί πως μέχρι στιγμής, η υπηρεσία ride-hailing χωρίς οδηγό είναι διαθέσιμη στο Φοίνιξ, το Σαν Φρανσίσκο και το Λος Άντζελες. Θα ακολουθήσουν το Όστιν, η Ατλάντα και το Μαϊάμι.
Η Waymo ανακοίνωσε πρόσφατα ότι συνεργάζεται με τις εταιρείες Nihon Kotsu και GO για να φέρουν αυτόνομα ταξί στο Τόκιο, στην πρώτη τους εφαρμογή εκτός ΗΠΑ.