Είναι βέβαιο πως το steer-by-wire ανοίγει πολλές νέες δυνατότητες για τον τρόπο που θα οδηγούμε τα αυτοκίνητα στο μέλλον, καθώς συνεπάγεται ότι δεν υπάρχει φυσική σύνδεση μεταξύ του τιμονιού και των τροχών.
Θα μπορούσατε εύκολα να οδηγήσετε ένα όχημα με σύστημα steer-by-wire εξοπλισμένο με ένα joystick, όπως αυτά που χρησιμοποιούνται σε κονσόλες παιχνιδιών ή κάτι εντελώς διαφορετικό που δεν θα απαιτούσε το στρίψιμο του χεριού που συνήθως συνδέεται με το τιμόνι.
Έχουμε δει ακόμη και υλοποιήσεις, κατά τις οποίες το τιμόνι αποσύρεται στο ταμπλό όταν ενεργοποιείται η αυτόνομη λειτουργία, αλλά κανένας κατασκευαστής δεν έχει ανακοινώσει σχέδια για να βάλει κάτι τέτοιο στην παραγωγή.
Η Tesla όμως, δεν είναι μια τυπική αυτοκινητοβιομηχανία. Και ο Elon Musk, φέρεται στο παρελθόν να είχε την πρόθεση ακόμη και να αφαιρέσει το τιμόνι από τα αυτοκίνητα της εταιρείας. Πρόθεση που υποτίθεται πως θα επηρέαζε και το Model Y, κάτι που τελικά δεν έγινε, και κάπως έτσι προέκυψε το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στον κόσμο το 2023.
Πιο πρόσφατα, ο Musk εξέφρασε τη γνώμη του στο X, σχετικά με το τιμόνι στα αυτοκίνητα. Υποστήριξε την άποψη ότι στα Tesla με σύστημα steer-by-wire (το οποίο προς το παρόν αφορά μόνο το Cybertruck), το τιμόνι δεν χρειάζεται να κινείται όσο το όχημα έχει ενεργοποιημένο τον αυτόματο πιλότο.
We should change that so the yoke is stationary, as it is not mechanically coupled to the wheels. Same goes for when it is on Autopilot.
— Elon Musk (@elonmusk) September 9, 2024
Αυτό ήταν μια απάντηση σε ένα video που δημοσιεύτηκε από έναν ιδιοκτήτη του Cybertruck, ο οποίος ενθουσιάστηκε βλέποντας το τιμόνι του οχήματός του να κινείται μόνο του, κατά τη διαδικασία αυτόματου παρκαρίσματος.
Εύλογος προβληματισμός
Οι χρήστες του X, εξέφρασαν τον εύλογο προβληματισμό για το πώς ο οδηγός θα μπορούσε να αναλάβει τον έλεγχο σε μια επικίνδυνη κατάσταση, προκαλώντας έναν καταιγισμό σχολίων που αμφισβητούν την εγκυρότητα της άποψης του Musk.
Πράγματι, το να μην περιστρέφεται το τιμόνι μαζί με τους τροχούς, θα καθιστούσε πολύ δύσκολη την παρέμβαση από πλευράς οδηγού, ακόμη και αν το τιμόνι αντιδρούσε άμεσα μετά την απενεργοποίηση του αυτόματου πιλότου.
Σίγουρα είναι ωραίο να βλέπεις τους τροχούς να γυρίζουν μόνοι τους, όπως όταν βρίσκεσαι σε ένα ρομποτάξι της Waymo, το οποίο είναι το μόνο επί του παρόντος που προσφέρει πραγματικά το είδος της αυτονομίας που υπόσχεται η Tesla εδώ και αρκετό καιρό.
Αλλά ο Musk μπορεί να έχει δίκιο ότι κατά τη διάρκεια ενός ελιγμού αυτόματου παρκαρίσματος, το τιμόνι στο Cybertruck δεν χρειάζεται να περιστρέφεται, καθώς θα μπορούσατε να σταματήσετε τον ελιγμό απλά πατώντας το φρένο, αν βλέπατε ότι επρόκειτο να χτυπήσει κάτι.
Οι προτεραιότητες
Η εμπειρία από το ανανεωμένο Model 3, δείχνει ότι το να βασίζεστε στη λειτουργία Autopark, η οποία δεν διαθέτει αισθητήρες και βασίζεται αποκλειστικά σε κάμερες για το παρκάρισμα, μπορεί να είναι επικίνδυνο.
Για παράδειγμα, το τιμόνι θα μπορούσε να παραμείνει σταθερό στη θέση του όταν καλείτε το Tesla σας, αφού ούτως ή άλλως δεν θα υπάρχει κανείς στο αυτοκίνητο για να χειριστεί το τιμόνι. Ωστόσο, δεν βλέπουμε καμία άλλη περίπτωση κατάλληλη για να συμβαίνει κάτι τέτοιο, ειδικά από τη στιγμή που η τρέχουσα ημι-αυτόνομη τεχνολογία οδήγησης της Tesla, απέχει ακόμα από το να είναι πραγματικά αυτόνομη.
Ο Musk είναι γνωστός για τις ριζοσπαστικές ιδέες του, για τις οποίες μπορεί να εμφανίζεται πεπεισμένος, αλλά τις εγκαταλείπει με την πάροδο του χρόνου, μάλλον όταν οι μηχανικοί της εταιρείας του εξηγούν γιατί είναι αδύνατο να εφαρμοστούν. Το σταθερό τιμόνι κατά τη διάρκεια ενεργοποίησης του Autopilot, θα μπορούσε να είναι άλλη μία τέτοια ιδέα.