
Η Hyundai έχει παρουσιάσει πρόσφατα τα αποτελέσματα πάνω σε διάφορες καινοτόμες τεχνολογίες που σκοπεύει να ενσωματώσει στα μελλοντικά της μοντέλα. Από το Nano Cooling Film, την επαναστατική μεμβράνη που εφαρμόζεται στις γυάλινες επιφάνειες του αυτοκινήτου διατηρώντας χαμηλότερες θερμοκρασίες στο εσωτερικό του, μέχρι τις ολογραφικές οθόνες στο παρμπρίζ.
Αυτή τη φορά, οι τεχνικοί της Hyundai εργάζονται πάνω σε μία ακόμη τεχνολογία του μέλλοντος για τα παρμπρίζ. Συγκεκριμένα, την τεχνολογία θέρμανσης των παρμπρίζ.

Η εταιρεία δοκιμάζει ένα σύστημα 48V, που φέρει την ονομασία "Μεταλλικό Επικαλυμμένο Θερμαινόμενο Γυαλί" (Metal-Coated Heated Glass) και το οποίο, σύμφωνα με την Hyundai, αποδεικνύεται τρεις φορές ταχύτερο στη διαδικασία απόψυξης του παρμπρίζ σε συνθήκες πολύ χαμηλών θερμοκρασιών.
Βέβαια, η Ford έχει ενσωματώσει μεταλλικές ίνες στο παρμπρίζ από τη δεκαετία του 1970, με την τεχνολογία QuickClear. Τι κάνει όμως την καινοτομία της Hyundai ξεχωριστή;
Μεταλλική επικάλυψη
Η πρόταση της Hyundai βασίζεται σε 20 στρώματα στο παρμπρίζ, με ένα από αυτά να έχει μεταλλική επικάλυψη. Η διαδικασία απόψυξης και ξεθαμπώματος ενεργοποιείται όταν η μεταλλική επικάλυψη θερμαίνεται μέσω της αρχιτεκτονικής των 800V των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων Genesis GV70 και GV60, για τα οποία θα μιλήσουμε παρακάτω.
Οι δοκιμές της μεταλλικά επικαλυμμένης θερμαινόμενης γυάλινης επιφάνειας, που πραγματοποιήθηκαν σε θερμοκρασίες έως και -18°C, έδειξαν σημαντική μείωση του χρόνου που απαιτείται για να καθαριστεί το παρμπρίζ σε χειμερινές συνθήκες.
Η απόψυξη και το ξεθάμπωμα ολοκληρώθηκαν σε λιγότερα από πέντε λεπτά, σε αντίθεση με τα 15 και πλέον λεπτά που απαιτεί ένα συμβατικό σύστημα 13,5V.
Αποδοτικό και στην ηλιακή ακτινοβολία
Αυτή η τεχνολογία δεν περιορίζεται μόνο στις κρύες συνθήκες. Το μεταλλικό επίστρωμα του γυαλιού μπορεί να αντανακλά τις ηλιακές ακτίνες, μπλοκάροντας τουλάχιστον το 60% της ηλιακής ενέργειας και βοηθώντας στην ψύξη της καμπίνας κατά 2-3 βαθμούς Κελσίου σε πιο ζεστές συνθήκες. Ακούγεται πολύ ενδιαφέρον, αν και όχι και τόσο φτηνό.
Η μητρική εταιρεία Hyundai επέλεξε τα μοντέλα Genesis για τις δοκιμές, καθώς η τεχνολογία αυτή έχει αναπτυχθεί με στόχο να κάνει τα ηλεκτρικά οχήματα πιο αποδοτικά.
Δεδομένου ότι δεν χρειάζεται να θέσετε σε λειτουργία τον συμβατικό κλιματισμό, η Hyundai εκτιμά ότι καταναλώνεται περίπου 10% λιγότερη ενέργεια, γεγονός που οδηγεί σε καλύτερη αυτονομία.
Η αυτοκινητοβιομηχανία αναφέρει τέλος ότι η τεχνολογία αυτή είναι έτοιμη για το μέλλον της αυτοκίνησης, με στόχο την υποστήριξη αυτόνομων οχημάτων και τις κάμερες ή άλλες προηγμένες λειτουργίες επαυξημένης πραγματικότητας, οι οποίες απαιτούν ένα καθαρό παρμπρίζ.