
Η είδηση-βόμβα των ημερών είναι αναμφίβολα η πιθανότητα να συγχωνευθούν δύο από τους κορυφαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων της Ιαπωνίας, η Honda με την Nissan. Πως όμως και γιατί αυτή η κίνηση θα αλλάξει τον αυτοκινητικό χάρτη παγκοσμίως.
Ιδού οι αριθμοί που συνθέτουν μια από τις σπουδαιότερες επιχειρηματικές κινήσεις στην ιστορία της αυτοκίνησης.

Πωλήσεις
Η Honda πούλησε 3,98 εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως το 2023, ενώ η Nissan πούλησε 3,37 εκατομμύρια οχήματα με βάση προκαταρκτικά στοιχεία. Οι συνδυασμένες πωλήσεις τους για τη χρονιά ανήλθαν σε 7,35 εκατομμύρια οχήματα, περισσότερα από τα 7,31 εκατομμύρια που ανέφερε η Hyundai και η θυγατρική της Kia, που είναι προς το παρόν ο τρίτος μεγαλύτερος αυτοκινητικός όμιλος στον κόσμο.

Παραγωγή
Η Honda παρήγαγε 4,19 εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως πέρυσι, ενώ η Nissan κατασκεύασε 3,44 εκατομμύρια οχήματα.

Εργαζόμενοι
Η Honda είχε 194.993 εργαζόμενους ως ενοποιημένη ομάδα, ενώ η Nissan απασχολούσε 133.580 εργαζόμενους μέχρι το τέλος Μαρτίου, σύμφωνα με τα αρχεία των κεφαλαιαγορών.
Κεφαλαιοποίηση
Η κεφαλαιοποίηση της Honda είναι περίπου 38 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ της Nissan περίπου 8,7 δισεκατομμύρια ευρώ μετά από μια άνοδο της τιμής της μετοχής την Τετάρτη, πράγμα που σημαίνει ότι μια πλήρης συγχώνευση θα ήταν μεγαλύτερη από τη γιγαντιαία συμφωνία των 45,2 δισεκατομμυρίων ευρώ μεταξύ Fiat Chrysler και PSA το 2021 για τη δημιουργία της Stellantis.

Κύριες αγορές
Η πιο σημαντική αγορά για την Honda είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες, αντιπροσωπεύοντας το ένα τρίτο των πωλήσεων οχημάτων της το 2023. Μαζί με τον Καναδά και το Μεξικό, η Βόρεια Αμερική αντιπροσώπευε το 37% των πωλήσεων, ενώ η Κίνα είχε μερίδιο 31% και η Ιαπωνία 15%. Η Ευρώπη αντιπροσώπευε μόνο το 2% των πωλήσεων.
Για τη Nissan, η μεγαλύτερη αγορά είναι η Βόρεια Αμερική, αντιπροσωπεύοντας το 37% των οχημάτων που πωλήθηκαν κατά το οικονομικό έτος 2023, με τις Η.Π.Α. να αντιπροσωπεύουν το 27%, την Κίνα το 23%, την Ιαπωνία το 14% και την Ευρώπη το 10%.
Στόχοι ηλεκτροκίνησης
Η Honda έχει στόχο να αυξήσει την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων σε περισσότερα από 2 εκατομμύρια μονάδες ετησίως μέχρι το 2030, όταν η αυτοκινητοβιομηχανία στοχεύει να μετατρέψει το 40% των νέων πωλήσεων αυτοκινήτων της σε ηλεκτρικά και οχήματα με κυψέλες καυσίμου.
Μέχρι το 2040, η Honda θα πουλά μόνο ηλεκτρικά και οχήματα με κυψέλες καυσίμου. Καθώς τα βενζινοκίνητα υβριδικά αυτοκίνητα έχουν αποκτήσει δημοτικότητα στην κύρια αγορά της Βόρειας Αμερικής, η Honda την Τετάρτη ανακοίνωσε έναν επιπλέον στόχο για το 2030, να πωλεί 1,3 εκατομμύρια υβριδικά οχήματα ετησίως, διπλασιάζοντας τα επίπεδα του 2023.
Η Nissan, που ήταν κάποτε πρωτοπόρος στα ηλεκτρικά οχήματα με την εισαγωγή του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου μαζικής παραγωγής Leaf το 2010, στοχεύει τα ηλεκτρικά της και τα υβριδικά της να αντιπροσωπεύουν το 60% των παγκόσμιων πωλήσεών της έως το 2030, όπως ανακοινώθηκε στην τελευταία της ενημέρωση στρατηγικής τον Μάρτιο.