Το Eisenach – στα ελληνικά προφέρεται Άϊζεναχ – είναι μια σχετικά μικρή πόλη στη Γερμανία που βρίσκεται στη δυτική Θουριγγία, κοντά στο κρατίδιο της Έσσης. Εκτός των άλλων, η πόλη ήταν γνωστή για το εργοστάσιο παραγωγής των μοντέλων Wartburg. Από το 1990, χρονιά της γερμανική επανένωσης, λειτουργεί εκεί το εμβληματικό εργοστάσιο της Opel.
Μετά την πτώση του Τείχους του Βερολίνου, οι τότε υπεύθυνοι της Opel αναγνώρισαν γρήγορα τις δυνατότητες που προσέφερε η παραδοσιακή αυτοκινητοβιομηχανία στο Eisenach. Ήδη από τον Μάρτιο του 1990, η Opel ίδρυσε την Opel-AWE-Planungs-GmbH μαζί με το Automobilwerk Eisenach (AWE), προωθώντας έτσι την οικονομική ανάπτυξη στη Θουριγγία.
Μόλις δύο ημέρες μετά την επίσημη επανένωση, στις 5 Οκτωβρίου 1990, το πρώτο Opel Vectra βγήκε από τη γραμμή παραγωγής σε ένα εργοστάσιο της AWE. Τον Φεβρουάριο του 1991, τίθεται ο θεμέλιος λίθος για το νέο εργοστάσιο στο Eisenach.
Μετά από μια προπαρασκευαστική περίοδο 19 μηνών όπου το εργοστάσιο απαίτησε μια επένδυση περίπου ενός δισ. γερμανικών μάρκων, ξεκινά την παραγωγή του Opel Astra τον Σεπτέμβριο του 1992. Στις 3 Ιουνίου 1993, το πρώτο Opel Corsa βγαίνει από εκεί.
Από τότε, η παραγωγή της Opel στο Eisenach γνώρισε μεγάλη άνθηση. Λόγω της μεγάλης ζήτησης, η παραγωγή κατά το πρώτο μισό της δεκαετίας του 1990 επικεντρώνεται κυρίως στο Corsa.
Στις 10 Νοεμβρίου 1999, ακριβώς 10 χρόνια μετά την πτώση του Τείχους του Βερολίνου και 9 χρόνια από την λειτουργία του εργοστασίου βγαίνει από την γραμμή παραγωγή το εκατομμυριοστό Opel: Ήταν ένα μαύρο Corsa "Edition" με απόδοση 65 ίππων.
Από την αρχή, το εργοστάσιο στο Eisenach υποβάλλεται σε συνεχή ανάπτυξη. Σύντομα θέτει πρότυπα όσον αφορά την περιβαλλοντική συμβατότητα, την τεχνολογία κατασκευής και τα συστήματα παραγωγής που επικεντρώνονται σε πέντε θεμελιώδεις αρχές: συμμετοχή των εργαζομένων, συνεχής βελτίωση, διασφάλιση της ποιότητας, τυποποίηση και σύντομοι χρόνοι διεκπεραίωσης. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την αναγνώριση του ως την πιο σύγχρονη μονάδα παραγωγής αυτοκινήτων στην Ευρώπη για αρκετά χρόνια.
Το 2012, στην παραγωγή του εργοστασίου προστέθηκε το μοντέλο ΑDAM ενώ τα Astra και Corsa παρέμειναν. Μετά από έναν εκτεταμένο εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων, το 2019 το εργοστάσιο φιλοξένησε και την παραγωγή του μοντέλου Grandland.
Στη σύγχρονη εποχή η γραμμή παραγωγής στο Eisenach έχει μετατραπεί μονάδα κατασκευής ηλεκτρικών μοντέλων. Η εταιρεία επένδυσε περί τα 130 εκατ. ευρώ για αυτή τη μετατροπή. Εκτός των άλλων δημιουργήθηκε και ένα τμήμα συναρμολόγησης μπαταριών. Για το έργο αυτό εκπαιδεύτηκαν εξειδικευμένοι εργαζόμενοι.
Προσφάτως εγκαινιάστηκε και η παραγωγή του νέου Opel Grandland που διαθέτει ηλεκτρική έκδοση. Η τελευταία βασίζεται στην σύχρονη πλατφόρμα STLA Medium της Stellantis και εφοδιάζεται με μια μπαταρία χωρητικότητας έως 97 kWh (που επιτρέπει αυτονομίες κοντά στα 700 χλμ./φόρτιση.