
Η Tesla αποκαλύπτει τη φιλοσοφία πίσω από το πρωτοποριακό της Cybercab, στοχεύοντας στη μέγιστη αποδοτικότητα μέσω της δραστικής μείωσης εξαρτημάτων, της ανθρώπινης παρέμβασης και κόστους παραγωγής.
Κατά τη διάρκεια της δημόσιας παρουσίασης του Cybercab στο Santana Row Showroom στο Σαν Χοσέ της Καλιφόρνια, οι μηχανικοί της Tesla εξήγησαν πώς το νέο μοντέλο έχει σχεδιαστεί ώστε να επαναπροσδιορίσει την έννοια της οικονομίας κλίμακας στην κατασκευή.

Μείωση εξαρτημάτων στο μισό
Ο επικεφαλής μηχανικός του project Robotaxi, Eric, αποκάλυψε ότι το Cybercab, όπως αποκαλείται το πρωτότυπο, διαθέτει μόλις τον μισό αριθμό εξαρτημάτων σε σύγκριση με ένα Model 3.
"Η απουσία πίσω καθισμάτων και η χρήση μόλις δύο θέσεων, δημιουργεί σημαντικά αεροδυναμικά και κατασκευαστικά πλεονεκτήματα", δήλωσε ο Eric. "Θα παραδώσουμε ένα αυτοκίνητο με περίπου το 50% των εξαρτημάτων του Model 3".
Η Tesla προχώρησε σε εξαιρετικά τολμηρές περικοπές, αφαιρώντας τιμόνι, πεντάλ και πίσω κάθισμα, αλλά και τις δύο πίσω πόρτες. Επιπλέον, το μοντέλο διαθέτει μόλις τρεις φυσικούς διακόπτες, δύο στην κεντρική κονσόλα και έναν για το φως οροφής, ενώ ακόμα και η οροφή του αυτοκινήτου είναι μεταλλική, αντί για γυάλινη. Αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες, όχι μόνο μειώνει το κόστος, αλλά προσφέρει και καλύτερη ηχομόνωση.

Απλοποίηση της κατασκευής
Ένας άλλος τομέας δραστικής εξοικονόμησης, αφορά τον σκελετό του οχήματος. Το Robotaxi έχει μόλις 80 εξαρτήματα στη δομή του πλαισίου, έναντι 200 ενός Model Y. Σε συνδυασμό με την αποκλειστική υποστήριξη ασύρματης φόρτισης, η Tesla καταφέρνει να μειώσει το συνολικό βάρος και την πολυπλοκότητα της κατασκευής.
Η φιλοσοφία πίσω από το Robotaxi συνοψίζεται στη φράση "απλοποίηση για χάρη της απλότητας". Αυτή η προσέγγιση δεν περιορίζεται στην κατανάλωση ενέργειας, αλλά επεκτείνεται και στη συντήρηση, την αξιοπιστία και την ευκολία επισκευής.
Όλα αυτά συμβάλλουν στη μείωση του κόστους παραγωγής, καθιστώντας εφικτή την τιμή κάτω από 30.000 ευρώ, χωρίς να γίνεται συμβιβασμός στην ποιότητα.
Η αυτόνομη οδήγηση παραμένει ζητούμενο
Ωστόσο, όλα αυτά θα είναι άχρηστα αν η Tesla δεν καταφέρει να τελειοποιήσει την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης. Η τελευταία έκδοση FSD v13 φέρνει σημαντικές βελτιώσεις, αλλά εξακολουθεί να μην έχει τελειοποιηθεί.
Έχοντας στόχο την κυκλοφορία του Robotaxi το 2026, η Tesla καλείται να αντιμετωπίσει γρήγορα ακραίες περιπτώσεις που παραμένουν προβληματικές.
Η Tesla αποδεικνύει για άλλη μια φορά την καινοτομία της στη μηχανική και την παραγωγή. Απομένει, ωστόσο, να δούμε αν θα μπορέσει να ξεπεράσει τις προκλήσεις της αυτόνομης οδήγησης και να φέρει μια πραγματική επανάσταση στις μεταφορές.