Άνοιγμα της μεγαλύτερης φίρμας μπαταριών στις ΗΠΑ-ο ρόλος του Trump

Ο CEO του κινεζικού γίγαντα στον τομέα κατασκευής μπαταριών, CATL, δήλωσε πως θα εξέταζε το σενάριο ενός εργοστασίου στις ΗΠΑ-ο ρόλος του Trump.

CATL Freevoy battery

Είναι γνωστό εδώ και χρόνια πως ο Donald Trump, δεν είναι και ο μεγαλύτερος υποστηρικτής της Κίνας. Μάλιστα υπήρξαν φορές κατά το παρελθόν, που ο νικητής των πρόσφατων αμερικανικών εκλογών έχει χρησιμοποιήσει ακραίες εκφράσεις κατά της Κίνας και των επιχειρήσεών της.

Αυτή όμως είναι η μία όψη του νομίσματος. Η άλλη, έχει να κάνει με τον τρόπο προσέγγισης του Trump από τις κινεζικές εταιρείες. Ο οποίος φαίνεται να διαφέρει πολύ.

Διαβάστε Επίσης

Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο κορυφαίος κατασκευαστής μπαταριών στον κόσμο, η κινεζική CATL, η οποία δήλωσε πως θα εξετάσει το ενδεχόμενο κατασκευής εργοστασίου στις ΗΠΑ, εάν ο Donald Trump είναι διατεθειμένος να ανοίξει την πόρτα στις κινεζικές επενδύσεις που αφορούν την αλυσίδα εφοδιασμού ηλεκτρικών οχημάτων.

CATL Tianxing-B

Μάλιστα η δήλωση έρχεται από το στόμα του ιδρυτή και προέδρου της εταιρείας, Robin Zeng. "Αρχικά, όταν θέλαμε να επενδύσουμε στις ΗΠΑ, η αμερικανική κυβέρνηση είπε όχι", δήλωσε ο Κινέζος δισεκατομμυριούχος σε συνέντευξή του την περασμένη εβδομάδα. "Προσωπικά, είμαι πραγματικά ανοιχτόμυαλος".

Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων και μπαταριών έχουν αποκλειστεί από την αμερικανική αγορά, μέσω μιας σειράς προστατευτικών εμπορικών μέτρων που υποστηρίζονται τόσο από τους Δημοκρατικούς όσο και από τους Ρεπουμπλικανούς, συμπεριλαμβανομένου του Trump.

O οποίος μάλιστα, ξεκίνησε έναν ευρύτερο εμπορικό πόλεμο με την Κίνα κατά τη διάρκεια της πρώτης προεδρικής θητείας του το 2017. Οι εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων και μπαταριών της Κίνας, που επιδοτούνται σε μεγάλο βαθμό από την κυβέρνησή της, έχουν στοχοποιηθεί με μερικούς από τους πιο δυσβάστακτους εμπορικούς φραγμούς, εν μέσω ανησυχιών για τον ανταγωνισμό και την εθνική ασφάλεια.

Διαβάστε Επίσης

Οι μπαταρίες κινεζικής κατασκευής δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για να λάβουν τις επιδοτήσεις για τα EV που θεσπίστηκαν κατά τη διάρκεια της κυβέρνησης Biden, η οποία κινήθηκε επίσης προς την κατεύθυνση να μπλοκάρει κάθε όχημα με κινεζική τεχνολογία.

Οι κινεζικές εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων υπόκεινται σε δασμό 100%, που ουσιαστική τα τοποθετεί εκτός αγοράς.

Ένα νομοσχέδιο των Ρεπουμπλικανών, στο οποίο αντιτίθεται ο Biden, θα προχωρούσε ένα βήμα παραπέρα, περιορίζοντας τα κίνητρα αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων για αυτοκίνητα αμερικανικών εταιρειών που τροφοδοτούνται από κινεζικές μπαταρίες όπως η Ford και η Tesla.

BMW Northvolt Μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Οι εμπορικοί φραγμοί έχουν μπλοκάρει ορισμένες από τις κορυφαίες εταιρείες μπαταριών και EV στον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της CATL και του μεγαλύτερου ανταγωνιστή της σε μπαταρίες, της BYD, οι οποίες διαφορετικά θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην επιτάχυνση της μετάβασης των ΗΠΑ στα ηλεκτρικά οχήματα.

Σε αντίθεση με την CATL, η BYD κατασκευάζει επίσης ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τώρα ανταγωνίζεται την Tesla για την παγκόσμια πρωτιά στις πωλήσεις.

Ο Trump θέλει να αποτρέψει τις κινεζικές εισαγωγές αυτοκινήτων, αλλά έχει δηλώσει ότι παραμένει ανοιχτός στις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν οχήματα στις ΗΠΑ.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network