Τελικά αρχίζει να γίνεται όλο και πιο ξεκάθαρο πως οι δεύτερες σκέψεις σχετικά με την ταχύτητα διείσδυσης των ηλεκτρικών μοντέλων στην αγορά, αφορούν ακόμη και τις κινεζικές εταιρείες. Ένα ακόμη χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Nio, η οποία μέχρι σήμερα κατασκευάζει αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
Η Nio, είναι από τις εταιρείες που σχεδιάζουν να εισέλθουν στην ευρωπαϊκή αγορά και σύμφωνα με το αρχικό της χρονοδιάγραμμα, αυτό είναι κάτι που πρόκειται να συμβεί το 2025. Εκείνο όμως που παρουσιάζει μεγαλύτερο ενδιαφέρον, είναι πως φέρεται να σχεδιάζει να λανσάρει το πρώτο υβριδικό μοντέλο της το 2026 και θα το πουλήσει μόνο σε αγορές του εξωτερικού, συμπεριλαμβανομένης της Ευρώπης.
Η επιλογή αυτή, αποδίδεται στην ανάγκη αντιμετώπισης των προκλήσεων που υπάρχουν στον ορίζοντα των κινεζικών εταιρειών που πωλούν ηλεκτρικά οχήματα σε ξένες αγορές. Αυτές αφορούν από τη μία πλευρά τους εμπορικούς φραγμούς και από την άλλη τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στη βελτίωση των υποδομών.
Το υβριδικό αυτό μοντέλο που θα χαρακτηρίζεται από αυξημένη αυτονομία, αναμένεται να έρθει στην αγορά με το εμπορικό σήμα της Firefly, κάτι που υπολογίζεται να συμβεί στα τέλη του 2026. Οι πρώτες παράδοσεις θα ξεκινήσουν το 2027. Μάλιστα το μοντέλο δεν θα πωλείται στην Κίνα, όπου η Nio θα συνεχίσει να προσφέρει αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα.
Επίσημα, η Nio αρνήθηκε να σχολιάσει το σχέδιο εξέλιξης υβριδικού μοντέλου. Η εταιρεία δήλωσε ότι η μάρκα Firefly θα χρησιμοποιήσει καθαρή τεχνολογία EV, χωρίς να επεκταθεί περαιτέρω. Το κινεζικό μέσο ενημέρωσης Yicai ανέφερε για πρώτη φορά το σχέδιο της Nio να αναπτύξει ένα υβριδικό μοντέλο την 1η Νοεμβρίου.
Ετοιμάζει την είσοδο της Firefly στην Ευρώπη
Η Nio θα αποκαλύψει το πρώτο μοντέλο της μάρκας Firefly στην ετήσια εκδήλωσή της στις 21 Δεκεμβρίου. Η Firefly στοχεύει σε μαζικές πωήσεις στην Ευρώπη, με μοντέλα που ικανοποιούν τις προτιμήσεις των ευρωπαίων καταναλωτών, όπως τα μικρά αυτοκίνητα πόλης.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει επιβάλει νέους δασμούς άνω του 20% στα ηλεκτρικά οχήματα της Nio στην περιοχή για τα επόμενα πέντε χρόνια, επιπλέον του υφιστάμενου εισαγωγικού δασμού 10%, ο οποίος σύμφωνα με πηγές, υπονόμευσε σε μεγάλο βαθμό την ανταγωνιστικότητα της Firefly.
Ενώ τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα υπόκεινται στους δασμούς, τα υβριδικά εξακολουθούν να εξαιρούνται, ενθαρρύνοντας τα σχέδια για εξαγωγές υβριδικών στην Ευρώπη.