Όπως έγινε γνωστό, η μονάδα ηλεκτρικών οχημάτων Ampere της Renault, θα "διερευνήσει την ανάπτυξη" ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου πόλης για τη Nissan, προσθέτοντας ενδεχομένως ένα ακόμη μοντέλο στην επερχόμενη πλατφόρμα του Renault Twingo.
Το μοντέλο της Nissan θα είναι το δεύτερο EV που θα παράγεται και θα αναπτύσσεται από κοινού από τους δύο εταίρους. Ξεκινώντας το 2025, η Ampere θα κατασκευάσει έναν αμιγώς ηλεκτρικό διάδοχο του Micra που θα βασίζεται στο Renault 5.
Η Ampere θα κατασκευάσει επίσης ένα συμπαγές SUV για τη Mitsubishi, τον τρίτο εταίρο της συμμαχίας. Η ανακοίνωση έγινε στις 30 Οκτωβρίου, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης όπου η Ampere έκανε μια ανασκόπηση των δραστηριοτήτων της με αφορμή τη συμπλήρωση ενός χρόνου από τη στιγμή που αποτέλεσε ξεχωριστό παράρτημα του ομίλου Renault.
Ο Luca de Meo, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Renault και της Ampere, δήλωσε στην εκδήλωση ότι η θετική αποτίμηση του Micra, έδωσε στη Nissan το κίνητρο να επιδιώξει ένα μικρό αυτοκίνητο στην ίδια πλατφόρμα. "Το project Micra λειτουργεί πολύ, πολύ καλά", δήλωσε. "Είμαστε εντός του χρονοδιαγράμματος και του κόστους".
Ένα μικρό προσιτό EV θα δώσει ώθηση στη Nissan
Ο διευθύνων σύμβουλος της Nissan, Makato Uchida, δήλωσε ότι ένα ηλεκτρικό μίνι αυτοκίνητο θα μπορούσε να βοηθήσει την ιαπωνική εταιρεία να αυξήσει την κάλυψή της στην ευρωπαϊκή αγορά. Μιλώντας μέσω βιντεοσκοπημένου μηνύματος στην εκδήλωση στο Ντουάι, είπε ότι το μοντέλο αυτό θα πωλείται σε "ελκυστική και προσιτή" τιμή.
"Αντιπροσωπεύει την επέκταση της συνεργασίας μας σε διαφορετικές κατηγορίες οχημάτων", δήλωσε ο Uchida.
Η Nissan έχει δηλώσει ότι θα επενδύσει έως και 600 εκατομμύρια ευρώ στην Ampere. Ο όμιλος Renault ήλπιζε να εισαγάγει την Ampere στο χρηματιστήριο ως ξεχωριστή εταιρεία μέσω αρχικής δημόσιας προσφοράς, αλλά το σχέδιο αυτό εγκαταλείφθηκε στα τέλη του 2023 λόγω των δυσμενών συνθηκών της αγοράς.
Σε κάθε περίπτωση, εάν η Renault εξελίξει μια έκδοση του Twingo για τη Nissan, θα μπορούσε να βοηθήσει στην αύξηση του όγκου παραγωγής του εργοστασίου Novo Mesto. Ένα μνημόνιο κατανόησης μεταξύ του ομίλου Renault και της σλοβενικής κυβέρνησης τον περασμένο Ιούλιο, κάνει λόγο για ετήσια δυναμικότητα 150.000 οχημάτων.