Οι νέες ηλεκτρικές Mercedes θα έχουν μπαταρίες solid state

Οι νέες μπαταρίες στερεάς κατάστασης από τη Mercedes και την Factorial, θα μπορούσαν να αυξήσουν την αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων κατά 80%.

Mercedes EQE

Όπως έγινε γνωστό, η Mercedes και η αμερικανική startup κατασκευής μπαταριών, Factorial, εργάζονται πάνω σε μια μπαταρία στερεάς κατάστασης που θα αυξήσει κατακόρυφα την αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων και θα είναι έτοιμη για παραγωγή μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Διαβάστε Επίσης

Η νέα μπαταρία, που ονομάστηκε Solstice, αναμένεται να επεκτείνει την αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων περίπου 80% πάνω από τον σημερινό μέσο όρο, έχοντας ενεργειακή πυκνότητα 450 Wh/kg, ανέφεραν στην ανακοίνωσή τους οι εταιρείες.

solid state bataria

Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης αντιμετωπίζονται ως η τεχνολογία που θα αλλάξει τα δεδομένα για τα ηλεκτρικά οχήματα, καθώς εκτός της μείωσης του κινδύνου πυρκαγιάς, θα επιτρέψουν την κατασκευή ελαφρύτερων αυτοκινήτων με χαμηλότερο κόστος.

Αγώνας δρόμου

Οι όμιλοι αυτοκινήτων αναζητούν επειγόντως τρόπους για να μειώσουν το κόστος και να ενισχύσουν την αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς οι πωλήσεις έχουν παραμείνει στάσιμες, ειδικά στην ευρωπαϊκή αγορά.

Διαβάστε Επίσης

Η Factorial έχει ήδη εξελίξει μια μπαταρία ημι-στερεάς κατάστασης που δοκιμάζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της Mercedes, και αναμένεται να τοποθετηθεί σε ηλεκτρικά οχήματα αρχής γενομένης το 2026.

Η Mercedes μαζί με τους ανταγωνιστές της, Stellantis και Hyundai, έχει επενδύσει στην Factorial, η οποία συγκέντρωσε 180 εκατομμύρια ευρώ το 2022. Η Factorial εξέλιξε πρώτα μπαταρίες ημι-στερεάς κατάστασης, επειδή δίνουν τη δυνατότητα χρησιμοποίησης παρόμοιων γραμμών παραγωγής με τις συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου.

Τα οφέλη

Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να κατασκευαστούν ταχύτερα, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος, Siyu Huang, στο Reuters. Σε μια μπαταρία στερεάς κατάστασης, ο υγρός ηλεκτρολύτης μέσω του οποίου διέρχεται το ηλεκτρικό φορτίο, πρέπει να αντικατασταθεί με ένα στερεό υποκατάστατο, μειώνοντας τον κίνδυνο πυρκαγιάς και συρρικνώνοντας το μέγεθος της μπαταρίας.

Solid state battery

Ο Huang δήλωσε ότι οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης δεν θα απαιτούν τα ακριβά και βαριά συστήματα ψύξης που απαιτούνται για τις σημερινές μπαταρίες, επιτρέποντας στις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν περαιτέρω το κόστος. "Δεν επικεντρωνόμαστε μόνο στο κόστος της κυψέλης (μπαταρίας), αλλά στο κόστος του συνολικού οχήματος”, είπε.

Βελτίωση της ενεργειακής πυκνότητας

Οι προκλήσεις της ανάπτυξης μπαταριών στερεάς κατάστασης περιλαμβάνουν την κακή απόδοση σε χαμηλές θερμοκρασίες και την τάση της μπαταρίας να διαστέλλεται.

Ο επικεφαλής τεχνολογίας της Mercedes, Markus Schaefer, δήλωσε στο Reuters ότι οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης της Factorial θα μπορούσαν να προσφέρουν βελτίωση 40% στην ενεργειακή πυκνότητα σε σχέση με τις σημερινές μπαταρίες υψηλής απόδοσης της γερμανικής εταιρείας

Αυτό, θα επιτρέψει στη Mercedes είτε να μειώσει σημαντικά το μέγεθος της μπαταρίας ( οι μπαταρίες είναι το πιο ακριβό και βαρύτερο εξάρτημα ενός EV), είτε να παρέχει ηλεκτρικά μοντέλα με μεγάλη αυτονομία.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network