H Nissan εξελίσσει άλλο ένα σπορ μοντέλο στη γκάμα της μετά το Z και το GT-R και κάποιες πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για την αναβίωση του Silvia από το παρελθόν που σε κάποιες αγορές – όπως και στην ελληνική – είχε την ονομασία 200SX.
Η είδηση έγινε γνωστή από τον Ivan Espinosa, αντιπρόεδρο τη Nissan και υπεύθυνο για την παγκόσμια στρατηγική ανάπτυξης νέων προϊόντων σε μέσα ενημέρωσης από την Αυστραλία σε πρόσφατη εκδήλωση που έλαβε χώρα στο Abu Dhabi.
Έχει περάσει πάνω από μια δεκαετία από τότε που η Nissan είχε παρουσιάσει το concept IDx που θα μπορούσε να αποτελέσει τη βάση για την εξέλιξη του νέου μοντέλου. Ωστόσο, ακόμα και σήμερα απέχουμε πολύ από το να δούμε άμεσα ένα νέο σπορ αυτοκίνητο Nissan μαζικής παραγωγής, με τις πρώτες πληροφορίες να κάνουν λόγο για ένα χρονοδιάγραμμα θα εξαντλήσει το τέλος της δεκαετίας.
Δύο ανασταλτικοί παράγοντες ως προς την ένταξη του μοντέλου στην μαζική παραγωγή είναι η μειωμένη ζήτηση που υπάρχει παγκοσμίως για σπορ αυτοκίνητα αλλά και η αντίληψη της Nissan πως ενδεχομένως θα κανιβαλίσει τις πωλήσεις της σειράς Z. Διότι το GT-R θεωρείται – τουλάχιστον επί του παρόντος – ένα "νεκρό” μοντέλο.
Ο Espinosa παραδέχθηκε πως το έργο της αναγέννησης ενός Silvia θα απαιτήσει ένα υψηλό κεφάλαιο επένδυσης το οποίο ακόμα η Nissan δεν είναι σίγουρη αν θέλει να δεσμεύσει καθώς θεωρείται βέβαιο πως δεν θα αναζητήσει συνεργασία με άλλον κατασκευαστή όπως συνέβη με τις περιπτώσεις των μοντέλων BMW Z4 – Toyota Supra, Subaru BRZ – Toyota GR86 και Mazda MX-5 με Fiat 124 Spider.
Ο αντιπρόεδρος της Nissan ανέφερε σχετικά: "Προσπαθώ, όπως λέω συνέχεια, να έχουμε τρία σπορ αυτοκίνητα στη γκάμα. Ένα GT-R, ένα Z και κάτι άλλο. Και αυτό το κάτι άλλο στο μυαλό μου ονομάζεται Silvia. Θα το κάνουμε; Το προσπαθώ. Δεν είμαι 100% σίγουρος ότι θα προκύψει, αλλά είναι κάτι που θα ήθελα να κάνω αν μπορούμε. Προσπαθώ να το κάνω να λειτουργήσει, προσπαθώ να το κάνω να συμβεί. Δεν είναι εύκολη υπόθεση εργασίας διότι η αγορά των σπορ αυτοκινήτων έχει υποχωρήσει σημαντικά”.
Το λανσάρισμα ενός 3ου σπορ αυτοκινήτου προσθέτει άλλο ένα επίπεδο πολυπλοκότητας σε δύσκολους καιρούς για τη Nissan, δεδομένης της ανάγκης να εξηλεκτρίσει πλήρως τη γκάμα της. Το αναγεννημένο Prelude της Honda δίνει την ελπίδα ότι αυτή η κατηγορία μοντέλων ίσως να μπορέσει να επιβιώσει σε έναν κόσμο που διψάει για SUV.
Η Mazda εξελίσσει την 5η γενιά του MX-5 και επιβεβαίωσε ότι θα στραφεί για πρώτη φορά στην ηλεκτροκίνηση. Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκεται και η Nissan, με τον Espinosa να μιλά για ηλεκτροκίνηση χωρίς όμως να διευκρινίζει αν θα είναι ένα μοντέλο με με υβριδική τεχνολογία – βλέπε το σύστημα e-Power της εταιρείας – ή ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο (BEV) όπως το Leaf ή το Ariya.
Το σίγουρο είναι πως το νέο Silvia ή όπως αλλιώς θα ονομαστεί το συγκεκριμένο project, δεν θα μπορούσε να έχει συμβατική τεχνολογία ή κάποια εναλλακτική τύπου "φυσικό άεριο” που αυτή την περίοδο είναι της μόδας στις ΗΠΑ διότι για να είναι κερδοφόρο θα πρέπει να έχει οικουμενική παρουσία. Και σε αγορές όπως η ευρωπαική όπου οι αυστηρές προδιαγραφές ρύπων γίνονται ολοένα και αυστηρότερες δεν θα είχε απήχηση ένα μοντέλο με συμβατική την τεχνολογία.
Πηγή: drive.com.au