Τι επιφυλάσσει το μέλλον για τη σχεδιαστική ομάδα της Nissan; Για να το κατανοήσουμε καλύτερα, ο digital βραχίονας του Top Gear κάθισε μαζί με τον αντιπρόεδρο της μάρκας και υπεύθυνο για τον ευρωπαϊκό σχεδιασμό, Matthew Weaver, για να δούμε τι ισχύει. Ας μιλήσουμε για το σχεδιασμό της κληρονομιάς...
Πόσο σημαντικό είναι να διατηρούνται ορισμένα στοιχεία από γενιά σε γενιά;
Νομίζω ότι στην περίπτωση ορισμένων εμβληματικών προϊόντων - όπως το GT-R - πρέπει να αναδεικνύεις τα οικεία χαρακτηριστικά. Αν πρόκειται για τη συνέχεια του GT-R, ο πελάτης και οι οπαδοί του μοντέλου ανά τον κόσμο θέλουν να ξέρουν ότι εξακολουθεί να είναι ένα GT-R. Έτσι, με οχήματα όπως αυτό και το Z ή το Patrol, αντλούμε DNA από προηγούμενες γενιές. Ξέρουμε τι αρέσει στους πελάτες, οπότε πρέπει να διασφαλίσουμε ότι παραμένει αναγνωρίσιμο με τη συγκεκριμένη μάρκα. Αλλά θα προσπαθήσουμε να εξελίξουμε τα πράγματα όπου μπορούμε.
Τι μπορείτε να μας πείτε για το σχεδιασμό του επόμενου GT-R;
Το θέμα με το GT-R είναι ότι πρέπει να αποδίδει σε κάθε τομέα: αεροδυναμική, ταχύτητα και επιδόσεις. Αυτό θα υπαγορεύσει και τον σχεδιασμό του. Το GT-R δεν δημιουργήθηκε για να κερδίσει διαγωνισμούς ομορφιάς - είναι σε μεγάλο βαθμό ένα λειτουργικό μηχάνημα.
Θυμάμαι όταν δούλευα πάνω στο τελευταίο μοντέλο, όπου περνούσαμε μέρες και νύχτες σε αεροδυναμικές σήραγγες. Από τότε δεν έχω κάνει ποτέ κάτι παρόμοιο με κανένα άλλο προϊόν. Έτσι, χωρίς αμφιβολία, αυτά τα πράγματα θα υπαγορεύσουν το σχήμα του επόμενου αυτοκινήτου. Συν τοις άλλοις, θα προσθέσουμε ορισμένα στοιχεία "Godzilla" όπου μπορούμε.
Ο στόλος της Nissan δείχνει αρκετά σπορτίβ αυτές τις μέρες, μπορούμε να περιμένουμε ότι η δυναμική εμφάνιση θα συνεχιστεί και στο μέλλον;
Ένα αυτοκίνητο για μένα είναι ένα πολύ δυναμικό προϊόν. Πρέπει να έχει χαρακτήρα. Ακόμα και αν κινούμαστε προς την ηλεκτροκίνηση, θα πρέπει να εξακολουθούν να έχουμε μια συναισθηματική σύνδεση με αυτό. Αλλά το "σπορ" μπορεί να σημαίνει διαφορετικά πράγματα. Το Juke είναι αρκετά σπορ, αλλά όχι με τον συνηθισμένο τρόπο, ενώ το GT-R έχει μια πολύ διαφορετική προσέγγιση. Η Nissan έχει μια πλούσια αγωνιστική κληρονομιά, την οποία μπορούμε να αξιοποιήσουμε προχωρώντας μπροστά.
Αν η Nissan επανέφερε μερικά ακόμα vintage μοντέλα - όπως το Silvia - τι είδους προσέγγιση θα ακολουθούσε;
Αυτό που μου αρέσει στη Silvia, και ιδιαίτερα σε αυτά τα αυτοκίνητα της δεκαετίας του '90, είναι το πόσο καθαρά φαίνονται. Σούπερ μίνιμαλ κατά κάποιο τρόπο. Ο κόσμος είναι αρκετά θορυβώδης τώρα οπότε χρειάζεται μεγάλη αυτοπεποίθηση για να έχεις κάτι καθαρό και αγνό. Αναρωτιέμαι αν ο νέος θόρυβος στο μέλλον είναι στην πραγματικότητα η σιωπή. Επειδή σε ένα πολύβουο δωμάτιο, η σιωπή μπορεί να είναι αυτό που κάνει τον περισσότερο θόρυβο.