Πόσα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα πουληθούν στην Ευρώπη το 2024

Εδώ και αρκετό καιρό οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες τρέμουν μια επικράτηση της Κίνας στις πωλήσεις ηλεκτρικών. Καλά κάνουν γιατί οι εκτιμήσεις είναι ανησυχητικές.

BYD Seagull EV

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κινεζικής κατασκευής θα καταλάβουν το ένα τέταρτο της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικών φέτος, από 19,5% το 2023, παρά τους δασμούς που είναι πιθανό να επιβάλει η Ευρωπαϊκή Ένωση στα αυτοκίνητα από Κίνα, σύμφωνα με έκθεση της η Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος.

Αύξηση δασμών στα κινεζικής κατασκευής

Η αύξηση των δασμών στα ηλεκτρικά που κατασκευάζονται στην Κίνα στο επίπεδο του 25% θα καταστήσει τα μεσαία σεντάν και SUV ακριβότερα από τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά μοντέλα, αλλά τα μικρομεσαία και μικρά SUV και τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα από την Κίνα θα εξακολουθούν να είναι ελαφρώς φθηνότερα, σημειώνεται στην έκθεση.

Οι τιμές των μπαταριών ιόντων λιθίου που παράγονται στην Κίνα είναι "τουλάχιστον 20%" χαμηλότερες από ό,τι στην Ευρώπη και οι κινέζοι κατασκευαστές μπαταριών έχουν αναπτύξει πιο προηγμένες τεχνολογίες και αλυσίδες εφοδιασμού, αναφέρει η έκθεση. 

Βέβαια οι δασμοί δεν θα προστατεύσουν για πολύ τις αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης, δεδομένου ότι οι Κινέζοι ανταγωνιστές τους σχεδιάζουν να κατασκευάσουν εργοστάσια στην Ευρώπη -όπως η BYD στην Ουγγαρία. 

Διαβάστε Επίσης

Ενώ η Tesla, η Dacia και η BMW ήταν οι κύριοι εισαγωγείς αυτών των ηλεκτρικών στην Ευρώπη πέρυσι, οι κινεζικές μάρκες είναι σε καλό δρόμο για να κατακτήσουν το 11% της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικών το 2024, το οποίο θα ανέλθει στο 20% το 2027, προβλέπει η έκθεση.

Δασμοί και στις μπαταρίες από Κίνα

Σύμφωνα με την ανάλυση η ώθηση των τοπικών αυτοκινητοβιομηχανιών να επεκτείνουν την παραγωγή πιο προσιτών ηλεκτρικών μέσω κανονισμών και επιδοτήσεων για την παραγωγή μπαταριών "είναι ο μόνος τρόπος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες της ΕΕ να ανταγωνιστούν τις κινεζικές μάρκες".

"Καθώς κανένα από αυτά δεν ισχύει επί του παρόντος, θα πρέπει να εξεταστούν δασμοί για τις μπαταρίες. Σε σύγκριση με τις ΗΠΑ και την Κίνα, η ΕΕ έχει επί του παρόντος τους χαμηλότερους δασμούς για τις μπαταρίες", τονίζεται στην έκθεση. 

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network