
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδιάζει να αρχίσει την τελωνειακή καταγραφή των κινεζικών εισαγωγών ηλεκτρικών οχημάτων, πράγμα που σημαίνει ότι θα μπορούσαν να πληγούν από το σημείο αυτό με δασμούς, εάν η εμπορική έρευνα της ΕΕ καταλήξει αργότερα στο συμπέρασμα ότι λαμβάνουν αθέμιτες επιδοτήσεις.
Η Επιτροπή διεξάγει έρευνα κατά των επιδοτήσεων στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα για να καθορίσει αν θα επιβάλει δασμούς για την προστασία των παραγωγών της ΕΕ. Η έρευνα αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο, αν και η ΕΕ θα μπορούσε να επιβάλει προσωρινούς δασμούς τον Ιούλιο.
Σε έγγραφο που δημοσιεύθηκε την Τρίτη, η Επιτροπή δήλωσε ότι διαθέτει επαρκή αποδεικτικά στοιχεία που τείνουν να δείξουν ότι τα κινεζικά ηλεκτρικά επιδοτούνται και ότι οι εισαγωγές αυξήθηκαν κατά 14% σε ετήσια βάση από τότε που ξεκίνησε επίσημα η έρευνα τον Οκτώβριο.
Η τελωνειακή καταγραφή θα αρχίσει την επομένη της δημοσίευσης του σχεδίου στην επίσημη εφημερίδα της ΕΕ, η οποία είναι πιθανό να γίνει τις επόμενες ημέρες.
Το Εμπορικό Επιμελητήριο της Κίνας στην ΕΕ δήλωσε ότι είναι απογοητευμένο από την κίνηση αυτή και ότι η αύξηση των εισαγωγών αντανακλά την αυξανόμενη ευρωπαϊκή ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η BYD και η MG της SAIC, στοχεύουν στην Ευρώπη με μια σειρά ηλεκτρικών οχημάτων σε ανταγωνιστικές τιμές, ασκώντας πίεση στους ευρωπαίους κατασκευαστές.
Η BYD, η οποία ξεπέρασε την Tesla ως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων (μαζί με τα plug-in hybrid) στον κόσμο πέρυσι, δήλωσε τον Δεκέμβριο ότι θα κατασκευάσει εργοστάσιο αυτοκινήτων στην Ουγγαρία για να ενισχύσει τις πωλήσεις στην Ευρώπη.
Με πληροφορίες από Automotive News Europe