Οι Ρώσοι χρησιμοποιούν Κινέζο προμηθευτή για παραγωγή αυτοκινήτων Citroen σε αδρανές εργοστάσιο Stellantis

Η Ρωσία βρήκε τρόπο να παράγει μοντέλα Citroen σε εργοστάσιο της Stellantis που δεν λειτουργεί. Και τι έκανε; Ζήτησε την βοήθεια κινέζων προμηθευτών.

Citroen C5 Aircross Plug-in Hybrid

Η Stellantis σταμάτησε την παραγωγή στη Ρωσία τον Απρίλιο του 2022, αλλά η απόφαση δεν εμπόδισε τους Ρώσους φορείς να ενώσουν τις δυνάμεις τους με έναν Κινέζο εταίρο το επόμενο έτος για να ξεκινήσουν να κατασκευάζουν νέες εκδόσεις των μοντέλων Citroen της Stellantis, σύμφωνα με τα τελωνειακά στοιχεία και δύο άτομα που γνωρίζουν το θέμα.

Τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους, η ρωσική εταιρεία Automotive Technologies εισήγαγε τουλάχιστον 42 κιτ αυτοκινήτων για τη συναρμολόγηση του μοντέλου Citroen C5 Aircross στο εργοστάσιο της Καλούγκα, το οποίο εξακολουθεί να ανήκει κατά πλειοψηφία στη Stellantis, όπως έδειξαν τα τελωνειακά αρχεία που αντλήθηκαν από έναν πάροχο εμπορικών δεδομένων.

Τα κιτ κατασκευάστηκαν στην Κίνα και παρήχθησαν από τον κινεζικό όμιλο Dongfeng Motor Group, όπως έδειξαν τα στοιχεία.

Η Automotive Technologies συναρμολογούσε το Citroen C5 Aircross στο εργοστάσιο της Kaluga, σύμφωνα με δύο υπαλλήλους σε διαφορετικές ρωσικές αντιπροσωπείες αυτοκινήτων.

Οι πηγές μίλησαν υπό τον όρο της ανωνυμίας επειδή οι πληροφορίες δεν είναι δημόσιες.

Δεν είναι σαφές αν τα κιτ από την Κίνα περιείχαν εξαρτήματα που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των δυτικών κυρώσεων κατά της Ρωσίας, στις οποίες το Πεκίνο δεν συμμετέχει, και δεν υπάρχει καμία ένδειξη από τα τελωνειακά δεδομένα ή τις πηγές ότι η Stellantis γνώριζε για τις εισαγωγές.

Ωστόσο, τα ευρήματα υπογραμμίζουν την έλλειψη ελέγχου που έχουν πλέον δυτικές εταιρείες όπως η Ikea ή η Carlsberg επί των εμπορικών σημάτων τους μετά την αναστολή των ρωσικών δραστηριοτήτων ή την αποχώρησή τους από τη χώρα μετά την εισβολή στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022.

Καταδεικνύουν επίσης την αυξανόμενη εξάρτηση της Μόσχας από το Πεκίνο, ιδίως στη βιομηχανία αυτοκινήτων.

Σε απάντηση στα ευρήματα του Reuters, η Stellantis δήλωσε ότι έχει καταλήξει στο συμπέρασμα ότι από τις 31 Δεκεμβρίου 2023 έχει "χάσει τον έλεγχο των οντοτήτων της στη Ρωσία".

Η Stellantis δήλωσε ότι είχε αναγνωρίσει ζημία 144 εκατομμυρίων ευρώ (154,53 εκατ. δολάρια) ως αποτέλεσμα, συμπεριλαμβανομένης της απώλειας 87 εκατομμυρίων ευρώ σε μετρητά και ισοδύναμα μετρητών.

Η κινεζική κρατική Dongfeng, το υπουργείο Βιομηχανίας και Εμπορίου της Ρωσίας και η Automotive Technologies δεν απάντησαν σε ηλεκτρονικά αιτήματα για σχόλια.

Η αυτοκινητοβιομηχανία της Ρωσίας εξαρτιόταν σε μεγάλο βαθμό από επενδύσεις, εξοπλισμό και ανταλλακτικά από το εξωτερικό, ιδίως από την Ευρώπη.

Η Stellantis κατηγόρησε τις υλικοτεχνικές δυσκολίες και τις κυρώσεις που επιβλήθηκαν στη Μόσχα όταν σταμάτησε τις δραστηριότητές της. Κατέχει το 70 τοις εκατό του εργοστασίου της Καλούγκα, ενώ το υπόλοιπο 30 τοις εκατό κατέχει η Mitsubishi Motors.

Πριν από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, το εργοστάσιο παρήγαγε αυτοκίνητα Peugeot, Citroen, Opel και Mitsubishi με ετήσια δυναμικότητα 125.000 οχημάτων.

Παράλληλες εισαγωγές

Παρόλο που πολλές ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εγκαταλείψει έκτοτε τη ρωσική αγορά, ορισμένες προμήθειες συνεχίζουν να φτάνουν στη χώρα μέσω ενός συστήματος "παράλληλων εισαγωγών" που εισήγαγε η Μόσχα.

Αυτό επιτρέπει στους εισαγωγείς να εισάγουν προϊόντα από το εξωτερικό χωρίς την άδεια του κατόχου του εμπορικού σήματος.

Τα μοντέλα της Citroen εξακολουθούν να είναι διαθέσιμα προς πώληση στη Ρωσία, δήλωσαν στο Reuters τέσσερις Ρώσοι έμποροι αυτοκινήτων.

Τον Δεκέμβριο του 2023, οι υπεύθυνοι του εργοστασίου της Kaluga φιλοξένησαν μια επίσημη έναρξη για την "παραγωγή μεσαίου μεγέθους crossover". Το Reuters δεν είχε προσκληθεί.

Η Automotive Technologies, μια εταιρεία που καταχωρήθηκε στη Μόσχα τον Μάρτιο του 2023 και ανήκει κατά 100% στην Galina Dolgolenko, δήλωσε τον Δεκέμβριο ότι συναρμολογεί μια πιλοτική παρτίδα 48 εισαγόμενων αυτοκινήτων, ενόψει της μαζικής παραγωγής που θα ξεκινήσει το 2024, αλλά δεν κατονόμασε τον προμηθευτή ή το μοντέλο του αυτοκινήτου.

Ο Pavel Bezruchenko, διευθυντής στρατηγικής ανάπτυξης της Automotive Technologies, αναφέρθηκε στη ρωσική εφημερίδα Vedomosti τον Δεκέμβριο λέγοντας ότι η εταιρεία φέρνει αυτοκίνητα από την Κίνα χρησιμοποιώντας παράλληλες εισαγωγές.

Ο Bezruchenko δεν απάντησε στο τηλέφωνο ούτε απάντησε σε μηνύματα που ζητούσαν σχόλια.

Δύο υπάλληλοι αντιπροσωπειών αυτοκινήτων δήλωσαν στο Reuters ότι η Automotive Technologies τους είχε ενημερώσει ότι θα παραλάμβαναν μοντέλα Citroen C5 Aircross, συναρμολογημένα στην Καλούγκα από εισαγόμενα κιτ.

Ωστόσο, δεν ήταν σαφές εάν τα αυτοκίνητα που θα έβγαιναν από τη γραμμή παραγωγής θα διατηρούσαν το εμπορικό σήμα Citroen.

Το 2022, η Ρωσία αναβίωσε το αυτοκίνητο Moskvich της σοβιετικής εποχής, αλλά πηγές δήλωσαν στο Reuters ότι το μοντέλο Moskvich 3 ήταν ένα Sehol X4 της JAC Motors, που συναρμολογήθηκε στη Μόσχα χρησιμοποιώντας κιτ που αγοράστηκαν από έναν Κινέζο συνεργάτη.

Η Dongfeng και η Stellantis, η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο βάσει εσόδων, λειτουργούν εμπορική κοινοπραξία στην Κίνα, μέσω της οποίας η Dongfeng μπορεί να κατασκευάζει και να πωλεί αυτοκίνητα της Stellantis στην Κίνα.

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες κάλυπταν τα κενά που άφησαν στη Ρωσία οι δυτικοί ανταγωνιστές τους που αποχώρησαν, αλλά οι πωλήσεις κινεζικών αυτοκινήτων φαίνεται να έχουν κορυφωθεί σε ποσοστό άνω του 56% της αγοράς, καθώς η εγχώρια παραγωγή της Ρωσίας ανέκαμψε ελαφρώς.

Πηγή: Automotive News Europe

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network