Η Toyota μόλις ανέστειλε τις αποστολές 10 ακόμη οχημάτων της μετά τη διαπίστωση άλλης μιας περίπτωσης ακατάλληλων δοκιμών προϊόντων σε εταιρεία του ομίλου που προμηθεύει κινητήρες.
Τα τελευταία προβλήματα, που αυτή τη φορά αφορούν την πιστοποίηση προϊόντων στην Toyota Industries, ακολουθούν προηγούμενα σκάνδαλα δοκιμών στην Daihatsu (ανήκει στην Toyota) και στη θυγατρική εταιρεία φορτηγών Hino Motors.
Η Toyota δήλωσε ότι θα αναστείλει τις αποστολές αρκετών οχημάτων που είναι εξοπλισμένα με κινητήρες ντίζελ που προμηθεύτηκαν από την Toyota Industries. Τα ονόματα περιλαμβάνουν τα φορτηγάκια Toyota Hiace, τα Hilux και Fortuner και το MPV Innova, καθώς και τα Land Cruiser 300 και Lexus LX 500d.
Οι προσωρινές αναστολές αποτελούν άλλη μια ενοχλητική ανακάλυψη για τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου, καθώς συνεχίζει να παλεύει με παρόμοια προβλήματα στις Daihatsu και Hino.
Η αποκάλυψη έρχεται μόλις μία ημέρα πριν ο πρόεδρος της Toyota Akio Toyoda σχεδιάζει να ανακοινώσει ένα νέο παγκόσμιο όραμα για την αυτοκινητοβιομηχανία του και τον αστερισμό των θυγατρικών της, που είναι γνωστός συλλογικά ως Toyota Group.
"Αναγνωρίζουμε τη σοβαρότητα του γεγονότος ότι οι επανειλημμένες παρατυπίες πιστοποίησης στην TICO, μετά από αυτές στην Daihatsu, έχουν κλονίσει τα θεμέλια της εταιρείας ως αυτοκινητοβιομηχανίας", ανέφερε η Toyota σε ανακοίνωσή της. (Το TICO σημαίνει Toyota Industries Corp.).
"Η αναδιάρθρωση της σχετικής επιχείρησης θα απαιτήσει αλλαγή στη νοοτροπία όλων των ατόμων, από τη διοίκηση μέχρι τους εργαζόμενους, καθώς και δραστική μεταρρύθμιση της εταιρικής κουλτούρας", δήλωσε η Toyota.
Περισσότερα σκάνδαλα
Στα τέλη του περασμένου έτους, η Daihatsu αναγκάστηκε να αναστείλει την αποστολή όλων των μοντέλων, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων που προμηθεύτηκαν στην Toyota, τη Subaru και τη Mazda για πώληση υπό αυτές τις μάρκες, αφού διαπιστώθηκε ότι η πλήρως ελεγχόμενη θυγατρική εταιρεία μίνι αυτοκινήτων είχε πλαστογραφήσει στοιχεία για τις πλευρικές συγκρούσεις.
Μια ανεξάρτητη έρευνα διαπίστωσε ότι η Daihatsu είχε παραποιήσει τις δοκιμές ασφαλείας σε 64 μοντέλα, περίπου 24 εξ αυτών από τα οποία πωλούνται από την Toyota.
Η εξαπάτηση της Daihatsu εκτεινόταν σε τρεις δεκαετίες. Η Toyota δήλωσε ότι δεν γνωρίζει κανένα ατύχημα που να συνδέεται με τις παραποιημένες δοκιμές, οι οποίες επικεντρώθηκαν στις μονάδες ελέγχου των αερόσακων των αυτοκινήτων.
Το σκάνδαλο ασφάλειας της Daihatsu συνεχίζει να φουντώνει, με τις ιαπωνικές αρχές να ανακαλούν την έγκριση της Daihatsu για την παραγωγή τριών επαγγελματικών οχημάτων στην Ιαπωνία. Αυτή ήταν η τρίτη τέτοια περίπτωση που το ιαπωνικό υπουργείο Μεταφορών ανακαλεί τη λεγόμενη έγκριση τύπου για μοντέλα της Daihatsu.
Το 2022, η Hino ενεπλάκη σε παραπτώματα, αφού αποκαλύφθηκε ότι υπάλληλοι παραποιούσαν τις δοκιμές εκπομπών ρύπων σε κινητήρες που χρησιμοποιούνταν σε περισσότερα από 600.000 οχήματα ήδη από το 2003.
Η Toyota κατέχει το 25% των μετοχών της Toyota Industries και κατέχει πλήρως την Daihatsu.
Η Toyota απέκτησε το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της Hino το 2001 και κατέχει το 50,2%. Όμως πέρυσι, καθώς η κατασκευάστρια φορτηγών έβγαινε από το σκάνδαλο με τις εκπομπές ρύπων, η Toyota ανακοίνωσε σχέδια συγχώνευσης της Hino με την αντίπαλη εταιρεία βαρέων φορτηγών Mitsubishi Fuso, που ανήκει στην Daimler, για την από κοινού ανάπτυξη τεχνολογιών φορτηγών.
Η Toyota και η Daimler δήλωσαν ότι θέλουν να ολοκληρώσουν τις λεπτομέρειες της συμφωνίας στις αρχές του τρέχοντος έτους.
Συγκλονισμένος όμιλος
Ο όμιλος Toyota είναι μια συμμαχία περισσότερων από δώδεκα εταιρειών, πολλές από τις οποίες έχουν διασταυρούμενες συμμετοχές και αλληλένδετες εταιρικές ιστορίες.
Ο όμιλος περιλαμβάνει τους μεγαλοπρομηθευτές Denso και Aisin, καθώς και σταθερούς προμηθευτές της Toyota, όπως η Toyota Boshoku, η JTEKT και η Toyoda Gosei. Αλλά και άλλες εταιρείες ασχολούνται με ποικίλα προϊόντα και κλάδους που κυμαίνονται από σκάφη, βιομηχανικά μηχανήματα και περονοφόρα μέχρι ημιφορτηγά, κατοικίες και ακίνητα.
Τους τελευταίους μήνες, οι εταιρείες έχουν αρχίσει να πωλούν διασταυρούμενες συμμετοχές η μία στην άλλη για να δημιουργήσουν κεφάλαια που θα επανεπενδύσουν σε νέες τεχνολογίες όπως η ηλεκτροκίνηση, το λογισμικό και η ψηφιοποίηση.
Στην περίπτωση του κινητήρα της Toyota Industries, κανένα από τα επηρεαζόμενα οχήματα δεν πωλείται στη Βόρεια Αμερική. Οι επηρεαζόμενες αγορές προορισμού περιλαμβάνουν την Ευρώπη, την Ιαπωνία, την ηπειρωτική Ασία, την Αφρική και τη Μέση Ανατολή.
Η Toyota δεν ανέφερε πόσα οχήματα επηρεάστηκαν ή δεν έδωσε λεπτομέρειες για το πότε θα μπορούσαν να συνεχιστούν οι αποστολές.
Η Toyota Industries πιστοποίησε τους κινητήρες ντίζελ με τη χρήση λογισμικού της μονάδας ελέγχου κινητήρα που ήταν διαφορετικό από την έκδοση μαζικής παραγωγής. Ο σκοπός ήταν να εξομαλυνθούν οι μετρήσεις της απόδοσης ιπποδύναμης των κινητήρων ώστε να φαίνεται ότι έχουν λιγότερες αποκλίσεις, δήλωσε η Toyota.
Η Toyota δήλωσε ότι έχει επαληθεύσει εκ νέου τα οχήματα μαζικής παραγωγής και επιβεβαίωσε ότι η απόδοση του κινητήρα πληροί τα πρότυπα της εταιρείας. Λέει ότι δεν υπάρχει λόγος να σταματήσει η χρήση των οχημάτων που είναι εξοπλισμένα με τους κινητήρες και κυκλοφορούν ήδη στους δρόμους.
Η Toyota Industries είναι ίσως περισσότερο γνωστή ως κατασκευαστής περονοφόρων ανυψωτικών μηχανημάτων.
Στο πλαίσιο των αποκαλύψεων της 29ης Ιανουαρίου, η Toyota Industries ανακοίνωσε ότι ανακάλυψε ότι έξι μοντέλα κινητήρων για περονοφόρα ανυψωτικά μηχανήματα και ένα για μηχανήματα έργων είχαν παραβιάσει ορισμένους εγχώριους κανόνες δοκιμών, συμπεριλαμβανομένων εκείνων για την αντοχή.
Αυτό έρχεται να προστεθεί στις παραβιάσεις που διαπιστώθηκαν τον Μάρτιο του 2023 σε τρεις κινητήρες περονοφόρων ανυψωτικών μηχανημάτων και έναν κινητήρα για μηχανήματα έργων.
Οι αποστολές αυτών ανεστάλησαν πέρυσι και η Toyota Industries δήλωσε ότι θα αναστείλει τις αποστολές των κινητήρων που εντοπίστηκαν πρόσφατα, καθώς και των περονοφόρων που τους χρησιμοποιούν.
Πηγή: Automotive News Europe