Θυμάσαι την εποχή που συχνά πυκνά παρουσιάζονταν αυτοκίνητα δρόμου σε ειδικές εκδόσεις, προς τιμήν των επιτευγμάτων των μεγαλύτερων οδηγών ράλι στον κόσμο; Μιλάμε για αυτοκίνητα όπως το Mitsubishi Evo VI Tommi Makinen Edition ή το Subaru Impreza Series Colin McRae. Άρχισες ήδη να αναπολείς τις παλιές καλές εποχές; Περίμενε μισό λεπτό, γιατί η Toyota έχει κάτι να σου πει.
Αυτά που βλέπεις μπροστά σου, δεν είναι τα GR Yaris της διπλανής πόρτας. Καλωσόρισε τα GR Yaris RZ Sebastien Ogier Edition και GR Yaris RZ Kalle Rovanpera Edition. Πίσω από τις δύο αυτές εκδόσεις, βρίσκεται ο πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda.
Ο οποίος, θέλησε να εκφράσει το σεβασμό και την ευγνωμοσύνη του, στους οδηγούς που εξελίσσουν τα αυτοκίνητα της Toyota για τους αγώνες ράλι, στις ομάδες που παρέχουν τέτοιες ευκαιρίες, και στους διοργανωτές ράλι και όλους τους άλλους εμπλεκόμενους, καθώς και στους οπαδούς. Πώς μπορείς να μην αγαπήσεις αυτόν τον άνθρωπο;
Πριν αρχίσεις να κάνεις όνειρα όμως, έχε κατά νου πως σε όλα τα πράγματα υπάρχει και μια αρνητική πλευρά. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, αυτή είναι πως κάθε μία από τις δύο αυτές εκδοχές δρόμου που βλέπεις, θα κατασκευαστεί σε μόλις 100 αντίτυπα και θα διατεθεί μόνο στην Ιαπωνία μέσω συστήματος κλήρωσης. Πφφφ.
Ιαπωνικών προδιαγραφών
Και οι δύο εκδόσεις βασίζονται στην πρόσφατη ανανεωμένη έκδοση του GR Yaris ιαπωνικών προδιαγραφών. Κάτι που σημαίνει πως είναι εφοδιασμένα με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen. Και τα δύο διαθέτουν επίσης νέα και ελαφρώς διαφορετικά πίσω φτερά από πολυμερή, ενισχυμένα με ανθρακονήματα (CFRP), ενώ το Ogier Edition έχει φινίρισμα σε ματ γκρι χρώμα με διάσπαρτες γαλλικές σημαίες, ενώ το Rovanpera Edition έχει εμφάνιση που παραπέμπει ευθέως σε αγωνιστικό.
Για όσους αρέσκονται σε περισσότερες λεπτομέρειες, πίσω από το σχέδιο της συγκεκριμένης έκδοσης βρίσκεται ο άνθρωπος που σχεδιάζει τα κράνη που χρησιμοποιεί ο Rovanpera κατά τη διάρκεια των αγώνων ράλι. Επίσης, θα πρέπει να γνωρίζεις πως οι διαφορές των δύο εκδόσεων από τα υπόλοιπα GR Yaris που κυκλοφορούν, δεν είναι μόνο στα χρώματα.
Drive modes σχεδιασμένα από Ogier και Rovanpera
Τόσο ο Ogier όσο και ο Rovanpera, είχαν τη δυνατότητα να σχεδιάσουν τα δικά τους προγράμματα οδήγησης που αντικαθιστούν τις στάνταρ λειτουργίες "Gravel" και "Track". Στην έκδοση Ogier αυτό σημαίνει ότι τώρα έχεις στη διάθεση σου τη λειτουργία Normal (αρκετά αυτονόητη), τη λειτουργία Morizo (που πήρε το όνομά της από τον Akio Toyoda και σχεδιάστηκε για γρήγορους χρόνους πίστας) και τη λειτουργία Seb (περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς).
Αντίστοιχα στην έκδοση Rovanpera, τα προγράμματα είναι τα Normal, Donut mode (για drifting και donuts, προφανώς) και Kalle mode (ιδανικές ρυθμίσεις για Scandi flicks). Μια χαρά.
Τέλος, η Toyota αναφέρει ότι κάθε αγοραστής θα λάβει επίσης μια πρόσκληση για το φετινό Ράλι Ιαπωνίας, όπου θα έχει τη δυνατότητα να συναντήσει και τους δύο οδηγούς της ομάδας. Και που πιθανώς, θα πρέπει να απολογηθεί σε εκείνον του οποίου δεν επέλεξε την έκδοση.