Η 15η Ιανουαρίου 2024 ήταν μια ημερομηνία ορόσημο στην ιστορία της Bugatti καθώς πριν από 115 χρόνια γεννήθηκε ο οραματιστής μηχανικός και σχεδιαστής Jean Bugatti, γιος του Ettore Bugatti ιδρυτή της ομώνυμης εταιρείας. Η σκυτάλη για την ηγεσία της εταιρείας δόθηκε από τον πατέρα στο γιο το 1936.
Εκτός από το πρωτοποριακό σχεδιαστικό του στυλ, ο Jean Bugatti άφησε επίσης μια σημαντική παρακαταθήκη στη μηχανική και την παραγωγή αυτοκινήτων, αφού επινόησε και εφάρμοσε μια εξαιρετικά ευέλικτη, κλιμακούμενη και αρθρωτή πλατφόρμα στις αρχές της δεκαετίας του 1930 που επέτρεψε τον διαμοιρασμό της και σε άλλα μοντέλα. Μια τεχνική που αποτελεί το κλειδί στη σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία.
Όπως και ο Ettore, έτσι και ο γιος του Jean, άντλησε έμπνευση από την αρχιτεκτονική, τη γλυπτική και τα έπιπλα για να την αποδώσει στα αυτοκίνητά του που ήταν κάτι περισσότερο από απλά μέσα μεταφοράς. Κάθε μοντέλο του οποίου ηγήθηκε της δημιουργίας ήταν ένα έργο τέχνης πάνω σε τροχούς και αυτή η νοοτροπία διακατέχει και σήμερα το mentalite της Bugatti.
Από την Type 57 SC Atlantic στην Chiron Super Sport 57 One Of One
Από πολλές απόψεις θεωρείται πως η Chiron Super Sport 57 One Of One που παρουσιάστηκε πρόσφατα ενσαρκώνει τη διαρκή επιρροή του διαχρονικού αριστουργήματος του Jean, της Bugatti Type 57 SC Atlantic, μεταφέροντας το πρωτοποριακό σχέδιο στη σύγχρονη εποχή. Η μοναδική εικόνα της Type 57 SC Atlantic συνοδεύεται και από ιδιαίτερα χαρακτηριστικά όπως το βιδωτό πτερύγιο που διέτρεχε το αμάξωμα.
Κατά τη δημιουργία της Chiron Super Sport 57 One Of One, η σχεδιαστική ομάδα της Bugatti συνεργάστηκε στενά με τους μηχανικούς, μένοντας πιστή στη φιλοσοφία: "η μορφή ακολουθεί την απόδοση" και τιμώντας μερικά από τα βασικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του αρχικού μοντέλου σε ένα υπεραυτοκίνητο που μπορεί να αναπτύξει τελική ταχύτητα 440 χλμ./ώρα.
Παράλληλα και η La Voiture Noire είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της διαχρονικής σφραγίδας του Jean στην αισθητική καινοτομία που συνεχίζεται και στα σύγχρονα hyper sports αυτοκίνητα της Bugatti.
Άλλο ένα δείγμα γραφής της συνεισφοράς του Jean στην σύγχρονη Bugatti είναι το roadster W16 Mistral, που θα ξεκινήσει να κυκλοφορεί αργότερα φέτος. Βασική πηγή έμπνευσης για την εικόνα της W16 Mistral είναι το εντυπωσιακό Type 57 Roadster Grand Raid Usine, το οποίο δημιουργήθηκε στη βάση των επιδόσεων και της πολυτέλειας. Ένα μοντέλο που παρήχθη σε μόλις δέκα αντίτυπα.
Το Type 57 Roadster Grand Raid Usine - που σχεδιάστηκε υπό τη σχολαστική καθοδήγηση του Jean - εξακολουθεί ακόμη και σήμερα να θεωρείται ευρέως ως ένα από τα πιο κομψά ανοιχτά αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν ποτέ. Ξεχώρισε με επιτυχία από τα άλλα μοντέλα Bugatti Type 57, συμπεριλαμβανομένων των Type 57 SC Atlantic και Type 57 S Atalante.
Πολυάριθμες καινοτομίες ήταν μοναδικές στην "Grand Raid", συμπεριλαμβανομένων των βελτιωμένων και επιμηκυμένων φτερών, του παρμπρίζ σε σχήμα V και των αεροδυναμικών στηριγμάτων για τα προσκέφαλα.
Ειδικότερα, η Type 57 SC ήταν ένα σπορ αυτοκίνητο πολύ μπροστά από την εποχή του – παρουσιάστηκε πριν από περίπου 90 χρόνια - συνδυάζοντας τα βασικά χαρακτηριστικά ενός grand tourer με μοναδική κομψότητα και στυλ.