Για περισσότερο από έναν αιώνα, η Bugatti είναι υπεύθυνη για μερικά από τα καλύτερα roadster που δημιουργήθηκαν ποτέ. Ο Jean Bugatti ειδικότερα ήταν η κινητήρια δύναμη πίσω από πολλά από αυτά τα σεβαστά μοντέλα.
Δημιουργήθηκαν από τα μέσα της δεκαετίας του 1920 έως τα τέλη της δεκαετίας του 1930, τα ανοιχτά αυτοκίνητα της Bugatti κατασκευάστηκαν σε μικρούς αριθμούς και με απόλυτη αφοσίωση στην τελειότητα. Σε αυτά περιλαμβάνονται το Type 40 A, το Type 41 Roadster Esders, το Type 55 Roadster και το εμβληματικό Type 57 Roadster Grand Raid Gangloff.
Bugatti Mistral: η τελευταία με W16
Η W16 Mistral είναι ένα αυτοκίνητο που είναι επιβλητικό, συναρπαστικό και εξαιρετικά σημαντικό σε πολλά επίπεδα. Πρόκειται, άλλωστε, για το πρώτο roadster της Bugatti μετά την Veyron Grand Sport Vitesse που έκανε πρεμιέρα το 2012 - και είναι επίσης το τελευταίο μοντέλο της Bugatti για το δρόμο που θα κινείται από τον θρυλικό κινητήρα W16 της μάρκας.
Για αυτούς τους λόγους -και για πολλούς άλλους- το πρόγραμμα εξέλιξης της W16 Mistral έπρεπε να βυθιστεί στην απόλυτη μηχανική τελειότητα. Και έρπεπε να είναι κάτι πολύ περισσότερο από μια απλή μετεξέλιξη της Chiron.
Κατασκευασμένη γύρω από την οριστική εκδοχή του κινητήρα W16 της Bugatti των 1.600 PS, η W16 Mistral προσφέρει εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και πολυτέλεια που δεν μοιάζει με κανένα άλλο ανοιχτό αυτοκίνητο.
Ο σχεδιασμός και η μηχανική του είναι εντελώς προσαρμοσμένος στις ανάγκες του πελάτη: το υπάρχον μονοκόκ έχει επανασχεδιαστεί και αναδιαμορφωθεί για να δημιουργηθεί μια πιο στρογγυλεμένη σιλουέτα που συμμορφώνεται πλήρως με τους αυστηρούς κανονισμούς σύγκρουσης, παρόλο που το αυτοκίνητο δεν έχει οροφή.
"Η οικογένεια Chiron δεν προοριζόταν ποτέ να έχει ένα μοντέλο roadster. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο έπρεπε να ξεκινήσουμε από την αρχή όταν αποφασίσαμε να κατασκευάσουμε το W16 Mistral, τον απόλυτο φόρο τιμής στην πλούσια ιστορία των roadster μας και τον θρυλικό κινητήρα W16. Μια Chiron χωρίς οροφή θα μπορούσε να είναι ένα εκπληκτικό αυτοκίνητο για πολλούς άλλους, αλλά δεν θα ανταποκρινόταν στα ασυμβίβαστα υψηλά πρότυπα που τηρεί η Bugatti. Ανεξάρτητα από το είδος του hypercar, ένα μοντέλο της Bugatti πρέπει να είναι ασύγκριτο από κάθε άποψη με οτιδήποτε άλλο στον κόσμο της αυτοκίνησης", εξηγεί ο Emilio Scervo CTO της Bugatti Rimac
Ένα roadster με τελική ταχύτητα 420 km/h
Ως αποτέλεσμα, για την ανάπτυξη του αυτοκινήτου έπρεπε να παρασχεθεί ένα τέλειο πλέγμα άψογων τεχνικών χαρακτηριστικών που να συνδυάζουν τις επιδόσεις, την άνεση, την ασφάλεια, τη δυναμική, το χειρισμό και την οδηγική συμπεριφορά. Συνεχίζει ο Emilio: "Μία από τις πρωταρχικές προκλήσεις ήταν να επιτευχθεί ο στόχος της δημιουργίας ενός roadster που έχει τελική ταχύτητα 420km/h και να συνδυάσει αυτή την ποιότητα που καθορίζει τις επιδόσεις με μια εμπειρία στην καμπίνα που είναι πολυτελής, εκλεπτυσμένη και σίγουρη".
Αυτός ο στόχος απαιτούσε προσεκτική εφαρμογή του μάντρα της Bugatti "Η μορφή ακολουθεί την απόδοση", με κάθε εξάρτημα να έχει σχεδιαστεί όχι μόνο για να θέτει νέα πρότυπα ομορφιάς, αλλά και για να παίζει ρόλο στην επίτευξη εντελώς νέων επιπέδων απόδοσης.
Το κλειδί ήταν να γίνει η αρχιτεκτονική του roadster όσο το δυνατόν πιο άκαμπτη αλλά και ελαφριά, ώστε η δυναμική οδήγησης του αυτοκινήτου να είναι παρόμοια με εκείνη της Chiron.
Παραμένοντας πιστό στις ρίζες του roadster, της W16 Mistral είναι ένα υπερ-σπορ αυτοκίνητο που είναι δυναμικό, ευέλικτο και ανταποκρίνεται, πράγμα που σήμαινε ότι η ομάδα εξέλιξης χρησιμοποίησε εξαιρετικά υψηλής απόδοσης ελαφριά σύνθετα υλικά και πολύπλοκες δομές για να ελαχιστοποιήσει τη μάζα, αυξάνοντας ταυτόχρονα την ακαμψία του πλαισίου.
Αυτή η προσέγγιση υιοθετήθηκε και για τις πόρτες της Mistral, οι οποίες αποτέλεσαν βασικό σημείο εστίασης κατά τη διάρκεια της εξέλιξης, διαθέτοντας μια καινοτόμο αρχιτεκτονική διάταξη που τους επιτρέπει να απορροφούν ένα εξαιρετικό ποσό ενέργειας σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης, διατηρώντας έτσι τον οδηγό και τον επιβάτη ασφαλείς.
Λόγω της νέας εξωτερικής σχεδίασης του roadster, έπρεπε να δημιουργηθεί ένα εντελώς νέο και εξαιρετικά προηγμένο σύστημα εισαγωγής αέρα ειδικά για το W16 Mistral. Εν τω μεταξύ, οι καινοτόμες αεροτομές που βρίσκονται πίσω από τα προσκέφαλα σχεδιάστηκαν και αναπτύχθηκαν επίσης με γνώμονα τις αυστηρές -αλλά εξαιρετικά σημαντικές- δοκιμές ασφαλείας ανατροπής.
Κάθε "σέσουλα" είναι κατασκευασμένη από μια ειδική δομή από ανθρακονήματα που μπορεί να υποστηρίξει ολόκληρο το βάρος του αυτοκινήτου σε περίπτωση ανατροπής. Αυτή η νέα διάταξη εισαγωγής εμπλουτίζει επίσης την εμπειρία του οδηγού της W16, τονίζοντας την ορχήστρα που παίζει από το θρυλικό 8λιτρο μοτέρ. Πρόκειται για μια απαράμιλλη ακουστική αίσθηση στον κόσμο της αυτοκίνησης.
Παρ' όλα αυτά, το ηχητικό τοπίο στο εσωτερικό της W16 Mistral δεν περιορίζεται μόνο στην ενστικτώδη υπογραφή της παρουσίας του κινητήρα W16- συνοδεύεται από ένα ηχοσύστημα υψηλών προδιαγραφών που αναπτύχθηκε ειδικά για το roadster, το οποίο κάνει την ακρόαση μουσικής μια απόλαυση για τις αισθήσεις.
Στο εσωτερικό της W16 Mistral, το περίπλοκο υφαντό δέρμα χρησιμοποιείται στα πρόσφατα σχεδιασμένα πάνελ των θυρών, τα οποία έχουν ελεγχθεί σχολαστικά και έχουν παραχθεί σύμφωνα με τα υψηλότερα πρότυπα ποιότητας της Bugatti.
Σε μια νύξη προς τους επιφανείς προγόνους της W16 Mistral, ο επιλογέας ταχυτήτων -κατασκευασμένος από ένα κομμάτι αλουμινίου- διαθέτει έναν φόρο τιμής στο διάσημο γλυπτό "ελέφαντας που χορεύει" του γλύπτη Rembrandt Bugatti. Ένα παρόμοιο κοσμούσε το καπό της θρυλικής Type 41 Royale, της πιο πολυτελούς Bugatti που δημιουργήθηκε ποτέ.