
Έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας στις ΗΠΑ (IIHS) κατέδειξε πως ένα μεγάλο ποσοστό χρηστών αυτοκινήτου που είχαν κάποιο τρακάρισμα και χρειάστηκε να κάνουν επισκευές – κυρίως αποκατάσταση σε φανοποιεία – είχαν προβλήματα με την λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης. Μεταξύ των περίπου 500 ιδιοκτητών οχημάτων που συμμετείχαν στην έρευνα του Ινστιτούτου, περίπου οι μισοί δήλωσαν ότι είχαν προβλήματα με ορισμένες λειτουργίες αποφυγής σύγκρουσης.
Κατόπιν τούτου, η έρευνα επεκτάθηκε σε μεγαλύτερο δείγμα. Όπως ανέφερε η Alexandra Mueller, ανώτερη ερευνήτρια και εμπνεύστρια της έρευνας στο IIHS: "Οι περισσότεροι από τους 3.000 ιδιοκτήτες με τους οποίους επικοινωνήσαμε δήλωσαν ότι δεν χρειάστηκε ποτέ να επισκευάσουν τα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης, αλλά για τη μειοψηφία των ιδιοκτητών που το έκαναν, τα προβλήματα δεν επιλύονταν πάντα εύκολα".

Τα προβλήματα με τα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης ήταν "σημαντικά πιο συχνά" μετά από αντικαταστάσεις παρμπρίζ ή επισκευές που αφορούσαν ζημιές από σύγκρουση, διαπίστωσε το IIHS. Περίπου τα δύο τρίτα των ιδιοκτητών των οποίων οι επισκευές περιλάμβαναν αντικατάσταση παρμπρίζ και σχεδόν τα τρία τέταρτα των ιδιοκτητών των οποίων οι επισκευές περιλάμβαναν ζημιές από σύγκρουση δήλωσαν ότι είχαν προβλήματα με αυτή την τεχνολογία μετά την επισκευή. Αντίθετα, λιγότεροι από τους μισούς από εκείνους που έκαναν επισκευές για άλλους λόγους αντιμετώπισαν προβλήματα μετά, όπως έδειξε η έρευνα.
Ορισμένες επισκευές, όπως η αντικατάσταση παρμπρίζ, μπορεί να απαιτούν από τους τεχνικούς του σέρβις να βαθμονομήσουν τις κάμερες και τους αισθητήρες στους οποίους βασίζονται οι λειτουργίες για να λειτουργούν σωστά. Περίπου τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων από το IIHS δήλωσαν ότι η βαθμονόμηση περιλαμβανόταν στην επισκευή.

Ωστόσο τέτοιου είδους εφαρμογές απαιτούν εξειδικευμένο προσωπικό, συγκεκριμένα μηχανήματα ελέγχου και βαθμονόμησης καθώς και το ανάλογο software για κάθε τύπο αυτοκινήτου και του συστήματος που χρησιμοποιεί. Αυτό δεν είναι πάντοτε αυτονόητο καθώς πολλοί επισκευαστές δεν διατηρούν τα μηχανήματά τους πάντα ενημερωμένα, δήλωσε το Ινστιτούτο.
Το IIHS ανέφερε επίσης ότι οι ερευνητές του παρακολουθούν αυτά τα προβλήματα για να διαπιστώσουν αν βελτιώνονται με την πάροδο του χρόνου. Συνέστησε επίσης στους κατασκευαστές να απλοποιήσουν και να τυποποιήσουν τη διαδικασία βαθμονόμησης και να διασφαλίσουν ότι τα συνεργεία επισκευής γνωρίζουν πώς να αποκαθιστούν πλήρως τη λειτουργικότητα των επηρεαζόμενων συστημάτων αποφυγής σύγκρουσης.
Μια προσιτή, κεντρική βάση δεδομένων με προδιαγραφές και οδηγίες επισκευής και βαθμονόμησης από όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει να είναι διαθέσιμη σε όλους τους τεχνικούς και επισκευαστές οχημάτων.