Με ένα σχεδιαστικό rollercoaster μοιάζει η σύντομη αναδρομή στα μοντέλα της Volvo. Από τους coupe προσανατολισμούς που μας χάρισαν το P1800, έως το Volvo 850 που έγινε τελικά σήμα κατατεθέν και από το -τουλάχιστον- ιδιόμορφο Volvo 245, έως το μπλε ελεκτρίκ Polestar S60, το οποίο άνοιξε τον δρόμο για την Polestar, ένα ολόκληρο νέο brand για την εταιρεία. Όλα πάντως ήταν επιτυχημένα και σημαντικά για την Volvo και σας παρουσιάζουμε τα 9 καλύτερα.
Volvo P1900
Αυτό είναι το Volvo P1900, γνωστό και ως Volvo Sport. Προέκυψε στα μέσα της δεκαετίας του 50 και είναι το αυτοκίνητο που σταμάτησε για την Volvo την προπολεμική σχεδίαση των μοντέλων με το χαρακτηριστικό PV στις ονομασίες τους. Ήταν το πρώτο μιας νέας εποχής και ήταν έμπνευση του Assar Gabrielsson, συνιδρυτή της εταιρείας, ο οποίος ήθελε να φτιάξει κάτι σαν την Chevrolet Corvette. Δεν τα κατάφερε, παρόλα αυτά, άνοιξε ένα σημαντικό παράθυρο στην ιστορία της φίρμας.
Volvo P1800
Παράθυρο από το οποίο ο Pelle Petterson, ένας ναυτικός και σχεδιαστής γιοτ, είδε το Volvo P1800. Ένα αριστούργημα το οποίο συστήθηκε στο κοινό μέσω του Simon Templar, του θρυλικού τηλεοπτικού Άγιου, τον οποίο ενσάρκωνε τη δεκαετία του 60 ο Rogger Moore. Το αυτοκίνητο κυκλοφόρησε μέχρι το 1973 και βγήκε και σε έκδοση shooting brake με δύο πόρτες και την πίσω να είναι εξ ολοκλήρου γυάλινη, διατηρώντας το ενδιαφέρον στυλ.
Volvo 245 Turbo
"Το πρώτο station αυτοκίνητο στον κόσμο με κινητήρα turbo", ισχυρίζεται περήφανα η Volvo. Το Volvo 245 Turbo έφτασε τον Σεπτέμβριο του 1980, εδραιώνοντας τη φήμη της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας ως κατασκευαστή εκλεκτών station wagon. Από τότε έχουμε εμμονή με τα γρήγορα station wagon και η Volvo φέρει μεγάλη ευθύνη για αυτό.
Volvo 262C
Εντυπωσιακό coupe που στόχευε στην αγορά της Αμερικής, το Volvo 262C με κινητήρα V6 είναι μια εξαιρετική δουλειά από τον ιταλικό οίκο Bertone στο Τορίνο. Είχε πολυτελή και προηγμένο τεχνολογικά εξοπλισμό, με οροφή από βινύλιο και αμάξωμα μόνο σε χρώμα ασημί.
Volvo 480
Κι όμως αυτό είναι ένα Volvo hatchback με προβολείς που ανασηκώνονται. Ήρθε στον κόσμο τούτο, στα τέλη του '80 και ήταν σημαντικό γιατί ήταν το πρώτο με κίνηση στον εμπρός άξονα. Θα ήταν τέλεια να δούμε το cabrio και το targa, αλλά έμειναν στο στάδιο της ιδέας.
Volvo 850 T-5R
Το περιορισμένης παραγωγής Volvo T-5R - μαζί με τον διάδοχό του στην παραγωγή, το Volvo 850 R - είναι ίσως το πιο αναγνωρίσιμο αυτοκίνητο από τον παλιό κατάλογο της Volvo. Ήταν ένα πραγματικό αυτοκίνητο επιδόσεων παρά το γεγονός ότι ήταν λίγο πιο κομψό από ένα κουτί. Η Porsche βοήθησε στη ρύθμιση του υπερτροφοδοτούμενου 5κύλινδρου ώστε να αποδίδει 240 ίππους.
Volvo XC90 V8
Η Volvo μοιάζει και είναι από καταβολής της μια φίρμα με απόλυτη προσήλωση στην ασφάλεια. Αυτό δεν την εμπόδισε ωστόσο να κυκλοφορήσει το Volvo XC90 V8. Ένα μεγάλο SUV με κινητήρα που έφτιαχνε η Yamaha και ο οποίος εξόπλιζε το supercar, Noble M600.
Volvo C30 Polestar Performance Concept Prototype
H Polestar ήταν μια κανονική αγωνιστική ομάδα που έφερνε εις πέρας τις αγωνιστικές αποστολές της Volvo στα πρωταθλήματα τουρισμού της Σουηδίας. Τώρα πια είναι το αμιγώς ηλεκτρικό brand της εταιρείας και ο λόγος είναι πως με αυτοκίνητα σαν C30 Polestar Performance, είχε δημιουργήσει ένα μεγάλο hype γύρω από το όνομά του. Έστω και αν η διαφορά από την αγωνιστική εξέλιξη στην ηλεκτροκίνηση είναι χαοτική. Ο 5κύλινδρος turbo κινητήρας του συγκεκριμένου C30, προερχόταν από το Ford Focus RS, μιας και μιλάμε για την εποχή ιδιοκτησίας της Volvo από την Ford και οι 399PS δεν περνούσαν απαρατήρητοι σε καμία περίπτωση.
Volvo S60 Polestar
Άλλο ένα concept της Polestar ήταν το S60 sedan. Θα μπορούσε να είναι ένας πραγματικός αντίπαλος της BMW M3 με το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, το σύστημα τετρακίνησης Haldex, την ανάρτηση Ohlins και τον 6κύλινδρο σε σειρά κινητήρα των 500 ίππων. Όμως δεν τα κατάφερε.