
Στο ελληνικό TopGear έχουμε μια φυσική ροπή προς το υδρογόνο και έχουμε εξηγήσει πολλές φορές τον λόγο. Σίγουρα έχεις διαβάσει πόσο σοβαρά παίρνουν το υδρογόνο η Toyota και η BMW ενώ πρόσφατα αποκαλύφθηκε ότι τον δρόμο του υδρογόνου σκέφτεται σοβαρά και η Honda. Πιο διστακτικά -αλλά δίνουν σημασία- κινούνται τόσο οι Κορεάτες ενώ και η Renault αρχίζει να μπαίνει στο παιχνίδι. Τώρα όμως ήρθε η ώρα ακόμα ενός κολοσσού: της Stellantis (που περιλαμβάνει 14 φίρμες) και η οποία μαθαίνουμε ότι βρίσκεται σε συζητήσεις με την εταιρεία Symbio που ειδικεύεται στην κατασκευή κυψελών καυσίμου υδρογόνου. Και αυτό είναι είδηση-βόμβα για τον κόσμο της αυτοκίνησης.
Stellantis και υδρογόνο
Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, η Stellantis έχει ξεκινήσει συνομιλίες με τους Γάλλους προμηθευτές Faurecia και Michelin για την εξαγορά ενός "σημαντικού" μεριδίου στην κοινοπραξία Symbio, έναν κατασκευαστή συστημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου.
Να θυμήσουμε ότι η Stellantis λάνσαρε πέρυσι επαγγελματικά βαν με κινητήρα υδρογόνου από τις μάρκες Citroen, Peugeot και Opel σε συνεργασία με τη Symbio. Στόχος της είναι να επεκτείνει την προσφορά υδρογόνου και σε μεγάλα βαν στην Ευρώπη το 2024 και στις ΗΠΑ το 2025, "ενώ διερευνά περαιτέρω τις ευκαιρίες για βαρέα φορτηγά".
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές πιστεύουν ότι τα συστήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου θα εδραιωθούν πρώτα στην αγορά των επαγγελματικών οχημάτων, επειδή υπάρχουν λίγα πρατήρια καυσίμων για επιβατικά Ι.Χ. Αντίθετα, ένας διαχειριστής στόλου θα μπορούσε να εγκαταστήσει σταθμούς υδρογόνου στις αποθήκες του και τα οχήματα θα μπορούσαν να ανεφοδιάζονται στο τέλος της ημέρας.
Τι δήλωσε ο επικεφαλής της Stellantis
Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, δήλωσε ο τεχνικός οδικός χάρτης της Symbio "ταιριάζει απόλυτα" με τα σχέδια της αυτοκινητοβιομηχανίας για την εξάπλωση του υδρογόνου στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ.
"Αυτή η κίνηση θα προωθήσει την ταχύτητα ανάπτυξης για να φέρουμε στους πελάτες μας προϊόντα χαμηλών εκπομπών ρύπων, πέρα από τα παραδοσιακά ηλεκτρικά οχήματα", ανέφερε στη δήλωση.
Η είσοδος της Stellantis "θα επιταχύνει και θα παγκοσμιοποιήσει την ανάπτυξη της Symbio", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Faurecia Patrick Koller.
Νωρίτερα φέτος η Symbio ανακοίνωσε το σχέδιο HyMotive για την επιτάχυνση της εκβιομηχάνισής της, με σχέδιο να αυξήσει τη συνολική παραγωγική ικανότητα στη Γαλλία σε 100.000 συστήματα ετησίως έως το 2028, δημιουργώντας παράλληλα 1.000 επιπλέον θέσεις εργασίας.
Η συναλλαγή, για την οποία δεν δόθηκαν οικονομικές λεπτομέρειες, αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του επόμενου έτους, ανέφεραν οι τρεις εταιρείες στην ανακοίνωσή τους.
Η Symbio ιδρύθηκε το 2019. Ο όμιλος PSA, ο οποίος συγχωνεύθηκε με τη Fiat Chrysler για να σχηματίσει τη Stellantis, είχε έμμεση συμμετοχή στη Symbio μέσω της πλειοψηφικής του συμμετοχής στη Faurecia. Το μερίδιο αυτό ρευστοποιήθηκε πριν από την οριστικοποίηση της συγχώνευσης τον Ιανουάριο του 2021.