Η Γερμανία κατά της απαγόρευσης συμβατικών αυτοκινήτων από το 2035

Άρχισαν τα όργανα: H Γερμανία διαφωνεί με το πλάνο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για απογόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες από το 2035

Γερμανική σημαία

Η κυβέρνηση της Γερμανίας διαφωνεί με τα σχέδια της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την απαγόρευση της πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035, δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών Κρίστιαν Λίντνερ.

Στην προσπάθειά της να μειώσει τις εκπομπές που επιβαρύνουν τον πλανήτη κατά 55% έως το 2030 σε σχέση με τα επίπεδα του 1990, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε τη μείωση κατά 100% των εκπομπών CO2 από τα νέα αυτοκίνητα έως το 2035. Αυτό σημαίνει ότι θα είναι αδύνατο να πωλούνται αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2035 και μετά.

Οι νομοθέτες του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου υποστήριξαν τις προτάσεις αυτόν τον μήνα, πριν από τις διαπραγματεύσεις με τις χώρες της ΕΕ για τον τελικό νόμο. Μιλώντας σε εκδήλωση που διοργάνωσε την Τρίτη η βιομηχανική ένωση BDI της Γερμανίας, ο Λίντνερ δήλωσε ότι η απαγόρευση είναι λάθος και τόνισε ότι η κυβέρνηση δεν θα συμφωνήσει με αυτή την ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Μα τι συμβαίνει τελικά με την απαγόρευση του 2035;

Είναι γεγονός ότι αυτή η ψηφοφορία στην Ευρωβουλή έχει ταρακουνήσει γερά την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Πριν από λίγες μέρες ήταν η Stellantis (14 μάρκες αυτοκινήτων) που ανακοίνωσε την αποχώρησή της από την ACEA (την ένωση ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων), κάτι που συμβαίνει πρώτη φορά στα χρονικά της ACEA. Φυσικά η Stellantis δεν μίλησε ευθέως για τον λόγο της αποχώρησης, απλά αρκέστηκε να πει ότι δεν της ταιριάζει ο τρόπος που κάνει lobbying η ACEA. Το πιο πιθανό είναι να εννοεί ότι η ACEA δεν κατάφερε να ανακόψει την ψηφοφορία για την απαγόρευση -και σίγουρα την υπερψήφιση από την πλειονότητα των ευρωβουλευτών. 

Φυσικά προκαλεί εντύπωση που η Γερμανία διαφωνεί -τουλάχιστον σε πρώτο επίπεδο- γιατί η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει πρόβλημα με την ηλεκτροκίνηση, τουναντίον. Δεν είναι τυχαίο ότι ο Elon Musk θεωρεί ήδη βασικό του ανταγωνιστή τo VW Group. Ας μην επεκταθούμε για την γκάμα ηλεκτρικών της BMW και της Mercedes, που μόνο μικρή δεν είναι.

Μακάρι όμως τα πράγματα να ήταν τόσο απλά. Το λόμπι της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας ήδη διαμαρτύρεται για την εμμονή με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τονίζει ότι υπάρχουν και άλλοι τρόποι να μειωθεί το CO2. Δεν έχουν άδικο για δύο λόγους: α) φαντάζεστε πόσοι προμηθευτές -και όχι μόνο- της "παραδοσιακής" αυτοκίνησης θα μείνουν χωρίς δουλειά; και β) μήπως κάτι ξέρουν οι Ιάπωνες που δεν έχουν προχωρήσει την μετάβαση στα αμιγώς ηλεκτρικά και κοιτάνε προς το υδρογόνο

Σε κάθε περίπτωση τα απόνερα αυτής της ψηφοφορίας θα μας απασχολήσουν για πολύ καιρό. Θα το παρακολουθούμε στενά και θα σας μεταφέρουμε κάθε εξέλιξη.

Best of Network