Η ιταλική εταιρεία κατασκευής υπεραυτοκινήτων Pagani διερευνά νέες τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, έναν τομέα όπου η τεχνογνωσία της Κίνας θα μπορούσε να βοηθήσει τις ευρωπαϊκές μάρκες, σύμφωνα με τον ιδρυτή Horacio Pagani.
Ωστόσο, θα χρειαστεί λίγος χρόνος για να γίνουν ηλεκτρικά τα hypercars όπως η Pagani, κυρίως λόγω του αντίκτυπου που έχει το βάρος της μπαταρίας στις επιδόσεις.
Οι οδηγοί αυτού του είδους των αυτοκινήτων θα χρειαστούν επίσης κάποιον να τους αλλάξει γνώμη, δεδομένης της γενικής τους προτίμησης για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και τα παραδοσιακά χαρακτηριστικά όπως τα χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων.
Στην Κίνα "οι τιμές των αυτοκινήτων είναι φθηνότερες από τις ευρωπαϊκές μάρκες και επομένως οι παραγωγοί ευρωπαϊκών αυτοκινήτων πρέπει να δώσουν μεγάλη προσοχή και να καταβάλουν μεγάλη προσπάθεια για να προσπαθήσουν να παραμείνουν στη συγκεκριμένη αγορά και να παραμείνουν ανταγωνιστικοί", δήλωσε ο Pagani σε συνέντευξή του στο Bloomberg News στο Χονγκ Κονγκ.
Η Pagani ιδρύθηκε τη δεκαετία του 1990 και είναι ένας από τους λίγους κατασκευαστές υπερπολυτελών αυτοκινήτων που εξακολουθούν να λειτουργούν ανεξάρτητα.
Η εταιρεία, με έδρα τη Μόντενα, παράγει περίπου 50 οχήματα ετησίως και έχει παραγγελίες μέχρι το 2025, σύμφωνα με τον γιο του Οράσιο, Κρίστοφερ.
Pagani Utopia με 2 εκατομμύρια ευρώ
Η Pagani σχεδιάζει να κατασκευάσει μόνο 99 εκδόσεις του hypercar, το οποίο έχει τιμή εκκίνησης πάνω από 2 εκατομμύρια ευρώ και ζυγίζει λιγότερο από 1.300 κιλά, σε μεγάλο βαθμό χάρη στο πλαίσιο από ανθρακονήματα.
Ο Pagani και η εταιρεία του κατασκευάζουν χειροποίητα οχήματα κατά παραγγελία για τους πελάτες τους εδώ και περίπου δύο δεκαετίες από την παρουσίαση του πρώτου τους μοντέλου, της Zonda.
Τώρα είναι επίσης μέλος μιας ομάδας που ξεκίνησε το 2018 για την έρευνα καινοτομιών, όπως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Αλλά μέχρι οι μπαταρίες να γίνουν ελαφρύτερες και οι χρόνοι φόρτισης ταχύτεροι, δεν θα υιοθετηθούν πλήρως από αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων, καθώς θα είναι βαριά και μπορεί να εξαντληθεί η ισχύς τους μετά από μερικούς γύρους σε μια πίστα, δήλωσε ο νεότερος Pagani, αρνούμενος να δώσει μια ημερομηνία για το πότε η Pagani μπορεί να εξετάσει την εξέλιξη ενός ηλεκτρικού hypercar.
"Είναι τόσο διαφορετικά που χάνεις λίγο από τη διασκέδαση", είπε.
Παρόλα αυτά, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει να κοιτάξουν προς την Κίνα για τα ηλεκτρικά, είπαν οι Pagani.
"Υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για τις κινεζικές μάρκες στον τομέα των EV και στην πραγματικότητα το κάνουν πολύ καλά όσον αφορά το προϊόν και την τιμολόγηση", δήλωσε ο πατέρας Pagani.
Η Κίνα έχει τη μεγαλύτερη αγορά EV στον κόσμο, η οποία προβλέπεται να αντιπροσωπεύει το 60% των φετινών 14,1 εκατομμυρίων πωλήσεων νέων επιβατικών EV παγκοσμίως, σύμφωνα με το BloombergNEF.
Οι εγχώριες μάρκες με επικεφαλής την BYD ξεπερνούν τις ξένες στην Κίνα για πρώτη φορά, ωθούμενες από την ευρεία γκάμα των EV και των plug-in υβριδικών τους.
Με μόνο περίπου 500 αυτοκίνητα της Pagani να υπάρχουν, η μάρκα αποτελεί σπάνια εξαίρεση, καθώς η αξία τους ανατιμάται. Η Σάμερ Γουάνγκ, σύμβουλος της Pagani, δήλωσε ότι δεν γνωρίζει συναλλαγές όπου μια Pagani πωλήθηκε σε τιμή μικρότερη από την αρχική της τιμή.
Είναι ενδεικτικό ότι ο Lewis Hamilton παρήγγειλε μια προσαρμοσμένη Zonda για 1,4 εκατομμύρια ευρώ το 2014 και την πούλησε για 10 εκατομμύρια το 2022.
Ενώ η διαδοχή βρίσκεται πλέον στο μυαλό της οικογένειας Pagani, δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο σχέδιο. Ο Κρίστοφερ και ο Λεονάρντο, οι δύο γιοι του 68χρονου Οράσιο, συμμετέχουν και οι δύο στην εταιρεία "από την πρώτη μέρα, ξεκινώντας από το πλύσιμο των αυτοκινήτων μέχρι σήμερα, έχοντας διαφορετικές αρμοδιότητες στο εργοστάσιο", δήλωσε ο Κρίστοφερ."Θα βρίσκουμε πάντα τη σωστή απόφαση για εμάς όταν πρόκειται για το τι θα ακολουθήσει".
Με πληροφορίες από Automotive News Europe
Κεντρική φωτό: Γιώργος Βαρίνος