
Η αναζήτηση της ασφάλειας των μπαταριών είναι μια μόνιμη προσπάθεια, με πολλούς κατασκευαστές να προσπαθούν να βελτίωσουν την ασφάλεια. Μπορεί οι πυρκαγιές ηλεκτρικών μπαταριών να είναι γενικά σπάνιες, αλλά η σπανιότητα του φαινομένου δεν σημαίνει ότι οι κατασκευαστές θα αγνοήσουν την προσοχή.
Η προστασία των μπαταριών και η μείωσης της θερμικής διαφυγής λαμβάνουν πολλές μορφές. Όπως η μπαταρία blade της BYD, η οποία συνήθως έχει λεπτές, λεπίδες σε σχήμα κυψελών που, θεωρητικά, καθιστούν λιγότερο πιθανή τη θερμική διαφυγή σε περίπτωση διάτρησης μιας κυψέλης.
Η Xiaomi έχει τη δική της λύση. Πρόσφατα αποκάλυψε έναν από τους έξυπνους τρόπους με τους οποίους προσπαθεί να μετριάσει το φαινόμενο της θερμικής εκτροπής και να κάνει την οδήγηση ασφαλέστερη: Τοποθετώντας τα στοιχεία της μπαταρίας ανάποδα.
Το Xiaomi SU7 διατίθεται με δύο επιλογές μπαταριών (χωρίς να υπολογίζεται το SU7 Ultra). Το βασικό μοντέλο SU7 standard (μονός κινητήρας, RWD) διαθέτει μπαταρία κατασκευασμένη από την FinDreams, θυγατρική της BYD.

Το πραγματικό ενδιαφέρον, ωστόσο, είναι οι μπαταρίες των μεσαίου επιπέδου Pro και κορυφαίου επιπέδου Max. Και οι δύο μπαταρίες κατασκευάστηκαν από τον γίγαντα των μπαταριών CATL και σχεδιάστηκαν ειδικά για να καλύψουν τις ανάγκες του SU7.

Όπως πολλά νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το σασί Modena του SU7 είναι σχεδιασμένο με βάση την τεχνολογία cell-to-body. Αυτό σημαίνει ότι το πάνω μέρος του πακέτου μπαταριών είναι στην πραγματικότητα ενσωματωμένο στη δομή του αυτοκινήτου. Ωστόσο, σε μια τομή του σασί του αυτοκινήτου, το δάπεδο (και το πάνω μέρος του περιβλήματος της μπαταρίας) αποκαλύπτει όλα τα στοιχεία που βρίσκονται στο δάπεδο, χωρίς να φαίνονται συνδετήρες. Αντ' αυτού, τα στοιχεία είναι στραμμένα προς τα κάτω, με κάθε επαφή να βλέπει προς τον δρόμο και όχι προς την καμπίνα.
Η ιδέα είναι ότι σε περίπτωση σύγκρουσης ή θερμικής διαφυγής, οποιαδήποτε φωτιά ή δύναμη θα κατευθύνεται προς τα κάτω και όχι προς τα πάνω, προς τους επιβάτες.
Οι εκπρόσωποι της Xiaomi επιμένουν ότι αυτό ήταν πιο δύσκολο από το να αναποδογυρίσουν μερικές έτοιμες κυψέλες από την CATL, να τις κολλήσουν κάτω από το SU7 και να τελειώσουν τη δουλειά. Είναι πιο περίπλοκο από αυτό, επειδή οι κυψέλες είναι ανάποδα. Ο ηλεκτρολύτης της μπαταρίας επηρεάζεται από τη βαρύτητα με τρόπους που δεν θα επηρεαζόταν σε μια παραδοσιακή διάταξη. Επίσης, οι επαφές είναι στραμμένες προς το δρόμο και τώρα ενδέχεται να υποστούν διάβρωση, κάτι που δεν θα συνέβαινε με τις τυπικές κυψέλες μπαταρίας.
Για να αντιμετωπίσουν και τα δύο προβλήματα, η CATL και η Xiaomi έλαβαν ορισμένα μέτρα. Ο ηλεκτρολύτης έχει σχεδιαστεί ειδικά για να λειτουργεί καλά όταν είναι ανάποδα, ενώ όλες οι μεταλλικές επαφές σε κάθε κυψέλη χρησιμοποιούν αντιδιαβρωτικό μέταλλο για να αποτρέψουν τυχόν προβλήματα. Προσθέστε τη μόνωση αεροτζέλ σε κάθε κυψέλη και τα αυτοκίνητα της Xiaomi είναι πλήρως προστατευμένα από πυρκαγιές μπαταριών, ή τουλάχιστον θεωρητικά. Κανένα μέτρο περιορισμού δεν είναι απόλυτα ασφαλές.
Τα ανεστραμμένα στοιχεία μαζί με τη δομική μπαταρία είναι μέρος του λόγου για τον οποίο το SU7 έχει σαφώς σχήμα αυτοκινήτου. Η ενσωμάτωση των ανεστραμμένων στοιχείων και η σχεδίαση ενός "μινιμαλιστικού συστήματος καλωδίωσης" είναι ο τρόπος με τον οποίο η Xiaomi έδωσε στο αυτοκίνητο ένα τόσο λεπτό δάπεδο.
Το SU7 έχει τις ίδιες αναλογίες και διαστάσεις με ένα σύγχρονο αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αποφεύγοντας την ογκώδη εμφάνιση "αυτοκινήτου πάνω από μπαταρία" που είναι χαρακτηριστική των λιγότερο εξελιγμένων σχεδίων ηλεκτρικών αυτοκινήτων άλλων κατασκευαστών. Σε σύγκριση με πολλά άλλα μοντέλα ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το Xiaomi SU7 φαίνεται χαμηλό.
Προς το παρόν, αυτή η τεχνολογία χρησιμοποιείται στο SU7 sedan, αλλά θα εμφανιστεί και στο crossover YU7 που κυκλοφόρησε πρόσφατα, το οποίο χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα Modena που έχει αναπτύξει η ίδια η εταιρεία.
Πηγή: insideevs.com