
Η Renault ανακοίνωσε ότι θα κατασκευάσει ένα αμιγώς ηλεκτρικό μίνι αυτοκίνητο για τη Nissan, το οποίο θα βασίζεται στη νέα γενιά του Renault Twingo. Το μοντέλο της Nissan, που θα σχεδιαστεί στην ίδια, αναμένεται να λανσαριστεί το 2026, σύμφωνα με επίσημη ενημέρωση της Renault στις 31 Μαρτίου, που δεν διευκρίνισε αν μιλάμε για το Nissan Micra που αποκάλυψε πρόσφατα η εταιρεία ή για κάτι κάτω από αυτό.

Νέα γενιά Twingo κάτω από 20.000 ευρώ
Οι παραδοσιακοί όμιλοι αυτοκινητοβιομηχανίας επιταχύνουν την ανάπτυξη προσιτών ηλεκτρικών μοντέλων, καθώς η κινεζική ανταγωνιστικότητα αυξάνεται με μοντέλα όπως το BYD Seagull και το Leapmotor T03. Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής, το νέο Twingo αναμένεται να κυκλοφορήσει με τιμή κάτω από 20.000 ευρώ.
Για να επιτευχθεί αυτή η ανταγωνιστική τιμή, η Renault κατάφερε να μειώσει το κόστος των υλικών κατά 40% σε σύγκριση με το Renault 5, το οποίο κατασκευάζεται πάνω στην πλατφόρμα AmpR Small. Η ίδια πλατφόρμα θα προσαρμοστεί και για το νέο Twingo, το οποίο θα διαθέτει μόλις 750 εξαρτήματα, διευκολύνοντας έτσι τη συναρμολόγηση και μειώνοντας το κόστος παραγωγής. Επιπλέον, θα χρησιμοποιεί οικονομικές μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου-λιθίου (LFP).
Το ηλεκτρικό Nissan θα είναι 80% Twingo
Σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή της Renault Group, Duncan Minto, το νέο ηλεκτρικό μοντέλο της Nissan θα έχει 80% κοινά εξαρτήματα με το Twingo. Το αυτοκίνητο θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Renault στο Novo Mesto της Σλοβενίας, ενώ η ανάπτυξή του πραγματοποιήθηκε από τη μονάδα Ampere της Renault, με τη συνδρομή μηχανικών από την Κίνα.
Στόχος της Renault είναι η σημαντική μείωση του χρόνου ανάπτυξης, ακολουθώντας το πρόγραμμα Leap 100, το οποίο επιδιώκει τη μετάβαση από τη φάση σχεδιασμού στην παραγωγή μέσα σε 100 εβδομάδες ή και λιγότερο. Το νέο Twingo πλησιάζει αυτό το χρονοδιάγραμμα, καθώς παρουσιάστηκε το φθινόπωρο του 2023 και αναμένεται να κυκλοφορήσει στις αρχές του 2026.

Επιπλέον, μια έκδοση για τη Dacia αναμένεται να ακολουθήσει τα επόμενα χρόνια, με τιμή κάτω από €18.000, όπως είχε δηλώσει τον Φεβρουάριο ο CEO της Renault Group, Luca de Meo.
Η στρατηγική της Nissan υπό τη νέα ηγεσία
Η ανακοίνωση του νέου μοντέλου της Nissan έγινε στο πλαίσιο της αναθεώρησης της συμμαχίας Renault-Nissan, η οποία περιλαμβάνει τη μείωση των αμοιβαίων συμμετοχών στο 10% από το 15% και την πώληση της δραστηριότητας της Nissan στην Ινδία στη Renault. Παράλληλα, η Nissan απαλλάσσεται από τη δέσμευση επένδυσης έως και €600 εκατ. στην Ampere, η οποία αρχικά προοριζόταν να εισαχθεί ως ξεχωριστή εταιρεία στο χρηματιστήριο.
Το χρονοδιάγραμμα της Nissan για το νέο μοντέλο συμβαδίζει με τη στρατηγική του νέου CEO της, Ivan Espinosa, ο οποίος επιδιώκει τη μείωση του χρόνου ανάπτυξης νέων αυτοκινήτων. Όπως δήλωσε πρόσφατα, μετανιώνει που στο παρελθόν δεν επιτάχυνε τις διαδικασίες παραγωγής και έχει θέσει ως στόχο να μειώσει τον χρόνο ανάπτυξης από 52 μήνες σε μόλις 30 μήνες.
Renault-Nissan: Συνεργασία με προοπτικές παρά τις αλλαγές
Παρόλο που η Renault και η Nissan επαναπροσδιορίζουν τη συμμαχία τους, η συνεργασία τους παραμένει ισχυρή. "Η συμμαχία είναι ακόμα ζωντανή και δυνατή, δημιουργώντας αξία και για τις δύο πλευρές", τόνισε ο Duncan Minto. Το ηλεκτρικό μοντέλο της Nissan θα συμβάλει στη βελτιστοποίηση της παραγωγικής δυναμικότητας του εργοστασίου Novo Mesto.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Renault είχε διαπραγματεύσεις και με τη Volkswagen για πιθανή συνεργασία στο νέο Twingo, ωστόσο, το σχέδιο αυτό δεν υλοποιήθηκε. Η VW θα κατασκευάσει το δικό της προσιτό ηλεκτρικό μίνι αυτοκίνητο, βασισμένο στο πρωτότυπο ID Every1, στο εργοστάσιό της στην Πορτογαλία, με παραγωγή από το 2027.
Προς το παρόν, η Renault δεν έχει άλλους συνεργάτες για την ανάπτυξη του νέου Twingo, αλλά παραμένει ανοιχτή σε πιθανές συνεργασίες που θα μπορούσαν να αποφέρουν επιπλέον αξία.