Η μονομαχία των BYD και Tesla με φόντο τις πωλήσεις των αυτοκινήτων και δη των ηλεκτρικών, έχει μεγάλο ενδιαφέρον από πέρσι. Εξίσου ενδιαφέρουσα είναι και η κατάσταση που επικρατεί όσον αφορά την κερδοφορία της κάθε εταιρείας και μια πρόσφατη έρευνα δίνει σε μεγάλο βαθμό την τάξη μεγέθους.
Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία από την Late Finance λοιπόν, η BYD έχει μέσο καθαρό κέρδος 9.000 γιουάν ανά αυτοκίνητο, δηλαδή περίπου 1.250 δολάρια, ήτοι 1.150 ευρώ.
Η Tesla από την άλλη πλευρά κατέγραψε πάνω από 8.250 δολάρια, δηλαδή πάνω από 7.700 ευρώ ανά αυτοκίνητο με βάση το καθαρό κέρδος 14,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων και πωλήσεις 1,81 εκατομμυρίων αυτοκινήτων το 2023.
Στόχος το μερίδιο αγοράς
Συνεπώς αυτό που προκύπτει από τα συγκεκριμένα στοιχεία είναι πως η BYD στοχεύει στο μερίδιο αγοράς περισσότερο από ότι στο κέρδος ανά αυτοκίνητο και αυτό είναι ένα πολύ ενδιαφέρον επιχειρηματικό πλάνο, αν μη τι άλλο.
Ιστορικά για παράδειγμα έχει αποδειχθεί πως σε τομείς που συναντάται τέτοιου είδους ανάπτυξη, όπως αυτή την εποχή ζούμε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ο ραγδαία αυξανόμενος ανταγωνισμός καταλήγει σε προβλήματα για όλες τις εταιρίες, αφού πρώτα έχουν αναλωθεί σε μια διαδικασία εξαντλητικής μείωσης τιμών.
Στην κινεζική αγορά αυτοκινήτων, από πέρυσι έχουν γίνει τεράστιες εκπτώσεις από όλες τις φίρμες. Αυτό έχει οδηγήσει σε μια υπερπλήρωση των γραμμών παραγωγής και σε αυτήν την περίπτωση ελλοχεύει αφενός ο κίνδυνος να μην μπορούν τα εργοστάσια να εξυπηρετήσουν τις εταιρείες, αφετέρου να μείνουν πολλές μονάδες παραγωγής άχρηστες όταν οι εταιρείες θα αρχίσουν να κλείνουν λόγω ζημιών.
Η BYD πούλησε πέρυσι 2.706.075 αυτοκίνητα στην Κίνα, η δεύτερη εταιρεία ήταν η Tesla με 603.664. Μέχρι να φτάσει κανείς στη δέκατη θέση της λίστας οι πωλήσεις είναι μόνο 144.155 από τη Leapmotor. Έτσι η BYD καθορίζει την ατζέντα χάρη στην ικανότητά της να πουλάει μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων σε χαμηλές τιμές.
Παρά το χαμηλό επίπεδο κέρδους το 2023 η BYD έχει στην πραγματικότητα αυξήσει τα επίπεδα κέρδους της σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Από το τέλος του 2019 τα ταμειακά αποθέματα της BYD έχουν αυξηθεί κατά οκτώ φορές.
Πριν από το 2021 το καθαρό κέρδος ανά αυτοκίνητο ήταν στην πραγματικότητα αρνητικό. Παρόλο που το κέρδος ανά αυτοκίνητο πέρυσι ήταν σχετικά χαμηλό, εξακολουθούσε να είναι σημαντικά υψηλότερο από τα 5.600 γιουάν (750 δολάρια) ανά αυτοκίνητο, ποσό που ίσχυε το 2022.
Η Fast Technology θέτει το ερώτημα ως προς το αν οι αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν μερίδιο αγοράς ή κέρδη από ένα αυτοκίνητο;
Η BYD έχει την πολυτέλεια χάρη στις οικονομίες κλίμακας και την κάθετη παραγωγή της να ηγηθεί όταν πρόκειται για τιμολόγηση. Για πολλές άλλες εταιρείες ιδιαίτερα στην αγορά αυτοκινήτων νέας τεχνολογίας, αλλά και στην αγορά γενικότερα, το κέρδος ενός αυτοκινήτου είναι πολύ σπουδαία υπόθεση λόγω των χαμηλών πωλήσεων.
Οι πωλήσεις για τον Μάρτιο ήταν τα δεύτερα υψηλότερα μηνιαία νούμερα που πέτυχε η BYD, με το υψηλότερο ρεκόρ να είναι τον Δεκέμβριο του 2023, και είδε τις πωλήσεις να ξεπερνούν για άλλη μια φορά το επίπεδο των 300.000 για ένα μήνα.