Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Ας μιλήσουμε για το βάρος

Οι ειδικοί θεωρούν πως το αυξημένο βάρος και η ισχυς των Evs, μπορεί να εγκυμονούν κινδύνους για την ασφάλεια σε περιπτώσεις ατυχημάτων.

Hummer EV

Το υπερβολικό βάρος μπορεί να σου δημιουργήσει προβλήματα. Θα μπορούσε κάλλιστα να είναι τίτλος ημερίδας με θέμα την διατροφή και τους κινδύνους που εγκυμονούν τα παραπανίσια κιλά για την ανθρώπινη υγεία. Δεν είναι όμως. Σύμφωνα με το Bloomberg, πρόκειται για την αυξανόμενη ανησυχία των ειδικών, που έχει να κάνει με το βάρος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τα EV αποτελούν την τάση της αγοράς στη δεδομένη χρονική στιγμή και η ώθηση των καταναλωτών προς αυτά, βάζει στο περιθώριο μερικά αρνητικά ζητήματα που μπορεί να είναι αρκετά σοβαρά. Όπως το βάρος.

Θεωρητικά, μέσα στα επόμενα χρόνιατ, τα ηλεκτρικά οχήματα που θα κυκλοφορούν στους δημόσιους δρόμους θα είναι χιλιάδες, αν όχι εκατομμύρια. Και μιλάμε για οχήματα με βάρος που σε κάθε περίπτωση ξεπερνά τους 2 τόνους και κατά συνέπεια, θα μπορούσε να αποτελέσει παράγοντα αυξημένου κινδύνου τραυματισμού στο ενδεχόμενο τροχαίου ατυχήματος.

Σε περιπτώσεις ηλεκτρικών μοντέλων αυξημένων διαστάσεων, όπως π.χ. ένα Audi e-tron ή μια Cadillac Lyriq (για να πάμε και στις ΗΠΑ, την κατ' εξοχήν χώρα της αφθονίας), το βάρος του αμαξώματος υπερβαίνει τους 2,5 τόνους. Κι ενώ ένα βαρύ όχημα θεωρητικά παρέχει καλύτερη προστασία στους επιβάτες του σε περίπτωση σύγκρουσης, για όλους τους υπόλοιπους τα πράγματα είναι χειρότερα.

Το αποτέλεσμα μελέτης του Michael Anderson (καθηγητή του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια) το 2011, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το αυξημένο βάρος των οχημάτων, έχει οδηγήσει σε αύξηση των σοβαρών τραυματισμών από τροχαία. Και την εποχή εκείνη, ο Anderson δεν είχε στο μυαλό του την καταιγίδα ηλεκτρικών οχημάτων που επρόκειτο να ακολουθήσει, αλλά την αυξανόμενη δημοφιλία των SUV. Υπάρχουν και χειρότερα. Ένα Hummer EV για παράδειγμα, ζυγίζει 4,1 τόνους και πλέον, περίπου 10 χρόνια μετά, ο Anderson θωρεί πως όσοι εξακολουθούν να οδηγούν μικρά συμβατικά αυτοκίνητα, μπορεί να αντιμετωπίσουν σοβαρό πρόβλημα αν εμπλακούν σε ατύχημα.

Μια ακόμη παράμετρος που δεν δείχνει να είναι υπέρ των ηλεκτρικών οχημάτων, είναι οι αποστάσεις ακινητοποίησης. Είναι λογικό, καθώς οι νόμοι της φυσικής είναι αμείλικτοι. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι κατά βάση ογκώδη, έχουν επιδόσεις supercar, ιδιαίτερα αυξημένο βάρος και εδώ που τα λέμε, τα ελαστικά τους δεν είναι αντίστοιχα των επιδόσεών τους. Πρόκειται για ένα κοκτέιλ, του οποίου την επίδραση καλό θα ήταν να αποφύγεις να τη δεις σε ενδεχόμενο ατύχημα.

Best of Network