Οι κάμερες δεν είναι κάτι ασυνήθιστο στα μοντέλα της Tesla. Από εκείνες που ελέγχουν ή ακόμη και καταγράφουν την κίνηση περιμετρικά του αυτοκινήτου, μέχρι εκείνες που παρακολουθούν τον οδηγό για να βεβαιωθούν ότι τα μάτια του είναι στον δρόμο και όχι στο smartphone.
Πλέον, ο έλεγχος του αυτοκινήτου στον οδηγό του πάει ένα βήμα παραπέρα, καθώς θα τον παρακολουθεί και για να διαπιστώσει αν νυστάζει.
Η νέα λειτουργία που πρόκειται να ενσωματωθεί στο λογισμικό των Tesla, ονομάζεται "Driver Drowsiness Warning" και κάνει ακριβώς αυτό που λέει, δηλαδή προειδοποιεί τον οδηγό αν διακρίνει τάσεις υπνηλίας.
Χρησιμοποιώντας την κάμερα που είναι τοποθετημένη πάνω από τον εσωτερικό καθρέφτη, το αυτοκίνητο μετράει πόσο συχνά χασμουριέται ή ανοιγοκλείνει τα μάτια του ο οδηγός και προχωρά τόσο σε προειδοποίηση τόσο ηχητικά, όσο και με μήνυμα στην κεντρική οθόνη αφής.
Σύμφωνα με την Tesla, η συγκεκριμένη λειτουργία ενεργοποιείται αυτόματα όταν οδηγείτε με ταχύτητα πάνω από 65 km/h για τουλάχιστον 10 λεπτά, χωρίς να έχει ενεργοποιηθεί το Autopilot. Μάλιστα όπως έγινε γνωστό, η λειτουργία αυτή θα εφαρμοστεί πρώτα στην Ευρώπη.
Επιβάλλεται από νόμο της ΕΕ
Για την ακρίβεια, η Tesla δεν είχε άλλη επιλογή, καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση ψήφισε πριν από μερικά χρόνια νόμο, που αναφέρει ότι όλα τα νέα επιβατικά και ελαφριά φορτηγά οχήματα που πωλούνται από τις 7 Ιουλίου 2024, πρέπει να είναι εξοπλισμένα με κάτι που ονομάζεται "προειδοποίηση υπνηλίας και προσοχής του οδηγού" (DDAW).
Ο ίδιος νόμος λέει ότι μια νέα έκδοση ενός μοντέλου που διατίθεται ήδη, θα πρέπει να διαθέτει αυτό το είδος συστήματος εάν πωλείται μετά τις 6 Ιουλίου 2022. Με δεδομένο πως οι παραδόσεις του ανανεωμένου Model 3 "Highland" στην Ευρώπη έχουν προγραμματιστεί για τον μήνα που διανύουμε, αρχίζει να βγαίνει νόημα.
Και μια σημαντική πληροφορία. Η λειτουργία προειδοποίησης υπνηλίας του οδηγού μπορεί να απενεργοποιηθεί από τον οδηγό, αλλά μόνο για μια συγκεκριμένη διαδρομή.
Κάθε φορά που ξαναβάζεις μπροστά το αυτοκίνητο, ενεργοποιείται και πάλι αυτόματα. Σκέψου την προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας και έχεις την εικόνα. Από την άλλη το μενού της Tesla είναι αρκετά εύχρηστο, έτσι δεν είναι;