Τελικά φαίνεται πως οι μετατροπές κλασικών αυτοκινήτων σε ηλεκτρικά, τείνουν να γίνουν κάτι σαν τη μόδα με τα κιτ υγραερίου την τελευταία 15ετία. Αν το καλοσκεφτείς, είναι ένας καλός τρόπος να διατηρήσεις στη ζωή ένα παλιό όχημα και παράλληλα, να καυχιέσαι πως διαθέτεις περιβαλλοντική συνείδηση.
Μάλιστα περιπτώσεις μοντέλων όπως το αερόψυκτο κλασικό VW Beetle, είναι μερικές από τις καλύτερες επιλογές για μετατροπή.
Ο κύριος λόγος γι' αυτό, είναι πως τα κλασικά αυτοκίνητα με τον απλούστερο σχεδιασμό, παρέχουν στους μηχανικούς ευκολότερη πρόσβαση στον χώρο του κινητήρα καθιστώντας έτσι πιο εύκολη την εκτέλεση εργασιών όπως αυτή.
Έτσι λοιπόν, αν τυχαίνει να είσαι κάτοχος ενός Beetle της δεκαετίας του 1960 ή των 70s, ίσως είναι ενδιαφέρουσα ιδέα να το μετατρέψεις σε ηλεκτρικό. Και το καλύτερο είναι πως δεν είναι τόσο ακριβό όσο ίσως νομίζεις.
Ένα κιτ ηλεκτρικής μετατροπής από την Alibaba που έχει σχεδιαστεί ειδικά για κλασικά Volkswagen Beetle, έχει βασικό κόστος που δεν υπερβαίνει τα 1.800 ευρώ. Ο σχεδιασμός του κιτ φαίνεται αρκετά απλός. Περιλαμβάνει έναν ηλεκτροκινητήρα 15 kW που αποδίδει περίπου 20 ίππους.
Ένα VW Beetle του 1965 εφοδιαζόταν αρχικά με έναν 4κύλινδρο κινητήρα που απέδιδε κοντά στους 40 ίππους, αλλά οι ηλεκτροκινητήρες είναι γνωστό πως διαθέτουν πολύ μεγαλύτερη ροπή και έτσι είναι σε θέση να δίνουν καλύτερες επιδόσεις από τους βενζινοκινητήρες, ακόμη και με χαμηλότερη ονομαστική ισχύ.
Ο ηλεκτροκινητήρας στη συγκεκριμένη περίπτωση ζυγίζει 48 κιλά και τοποθετείται κατευθείαν πάνω στον άξονα του Beetle. Στο κιτ περιλαμβάνονται επίσης ηλεκτρονικός έλεγχος ταχύτητας και ένα ψηφιακό ταμπλό με νέες ενδείξεις για να συμπληρωθεί το εκσυγχρονισμένο προφίλ του κλασικού Beetle. Υπάρχουν όμως και "ψιλά γράμματα". Στο κιτ δεν περιλαμβάνεται μπαταρία, κάτι που προφανώς συνεπάγεται επιπλέον έξοδα.
Αυτό που θα χρειαστείς, είναι μια μπαταρία 96V, την οποία βέβαια δεν μπορείς να προμηθευτείς από το σούπερ μάρκετ της γειτονιάς. Αλλά με διάφορους μεταπωλητές μπαταριών να έχουν αρχίσει να ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια (τουλάχιστον στις ΗΠΑ), το εγχείρημα δεν φαντάζει ανέφικτο.
Το θέμα όμως είναι πως στην τιμή του κιτ δεν περιλαμβάνεται και η εγκατάσταση, κάτι που σημαίνει πως θα πρέπει να είσαι οπαδός του "φτιάξτο μόνος σου". Τελικά κάποιες φορές, η χαμηλή τιμή έχει το "κόστος" της.