Tesla: Τα προϊόντα καθυστερούν, οι προβλέψεις ευημερούν

Τα χρονοδιαγράμματα που ανακοινώνει ο Musk σχετικά με την έλευση νέων προϊόντων δεν επαληθεύονται στην πράξη, ωστόσο αυτό δεν φαίνεται να εμποδίζει το Νο.1 της Tesla να εξακολουθεί τις αισιόδοξες προβλέψεις.

Tesla charger

Δύο χρόνια πριν, ο Elon Musk αποκάλυπτε τα σχέδια της Tesla για την κατασκευή μιας πρωτοποριακής κυψέλης μπαταρίας, που σχεδιάστηκε για να αυξήσει σημαντικά την αυτονομία, να μειώσει το κόστος παραγωγής και να επιτρέψει να γίνουν πραγματικότητα μοντέλα με μεγάλη κατανάλωση ενέργειας, όπως το pickup Cybertruck. Μάλιστα η εκτίμηση του Musk, ήταν πως η εταιρεία του θα ήταν σε θέση να παράγει το νέο αυτό τύπο μπαταρίας για περισσότερα από 1 εκατομμύριο οχήματα.

Τα πράγματα ωστόσο δεν εξελίχθηκαν σύμφωνα με τις προβλέψεις, με τη γραμμή παραγωγής του νέου τύπου μπαταρίας να βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο. Βέβαια, παράλληλα με τις κυλινδρικές μπαταρίες 4680 όπως ονομάζονται, πήρε παράταση και η παραγωγή του Cybertruck, με τις νεότερες πληροφορίες να κάνουν λόγο για τα μέσα του 2023.

EV batteries

Η κυλινδρική μπαταρία 4680, έχει διάμετρο 46 mm και ύψος 80 mm και έκανε το ντεμπούτο της σε έναν μικρό αριθμό του νέου crossover Model Y που παράγεται στο εργοστάσιο του Όστιν στο Τέξας, κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2022. Η 4680 έχει πενταπλάσιο μέγεθος από τις υπάρχουσες κυψέλες μπαταρίας 2170 της Tesla, οι οποίες κατασκευάζονται σε συνεργασία με την Panasonic στη Νεβάδα. Ενδεικτικά, μια τυπική οικιακή μπαταρία μεγέθους D, έχει διαστάσεις 33x62 mm.

Αύξηση αυτονομίας, μείωση κόστους

Η Tesla αναφέρει ότι ο σχεδιασμός των κυψελών 4680, θα προσφέρει άμεση βελτίωση της αυτονομίας του οχήματος κατά 16%, σε σύγκριση με τις μπαταρίες 2170. Επιπλέον, οι μελλοντικές βελτιώσεις στα υλικά της μπαταρίας και στο σχεδιασμό του οχήματος, θα έχουν ως αποτέλεσμα την καθαρή αύξηση της αυτονομίας κατά 56% και την μείωση του κόστους παραγωγής κατά 54%. Σε κάθε περίπτωση, για την ώρα όλα αυτά αποτελούν μέρος της θεωρίας.

Tesla Cybertruck

"Για να είμαστε ξεκάθαροι, αυτή τη στιγμή κατασκευάζουμε τα αυτοκίνητά μας με τις κυψέλες 2170”, δήλωσε ο Musk στην ομιλία του κατά την παρουσίαση των κερδών της Tesla για το δεύτερο τρίμηνο. "Αξίζει όμως να τονίσουμε ότι διαθέτουμε αρκετές κυψέλες 2170 για να ικανοποιήσουμε όλη την παραγωγή οχημάτων για το υπόλοιπο του έτους. Επομένως, δεν εξαρτόμαστε από τις 4680. Οι 4680 θα παίξουν σημαντικό ρόλο το επόμενο έτος”, κατέληξε ο Musk, φωτογραφίζοντας την έλευση του Cybertruck στην αγορά. Και είναι πράγματι σημαντικό το να έχει η Tesla στη διάθεσή της τον νέο τύπο κυψέλης μπαταρίας όταν το πρώτο της pickup έρθει στην αγορά.

Ο Sam Fiorani, αντιπρόεδρος της AutoForcast Solutions, εξηγεί το γιατί. "Η Tesla υποσχέθηκε ακραίες επιδόσεις για το Cybertruck κατά την παρουσίασή του και οι κυψέλες 4680 είναι απαραίτητες για την εκπλήρωση αυτών των υποσχέσεων. Η έλλειψη των νέων κυψελών θα επιβράδυνε την αποδοχή του pickup από την αγορά”, δήλωσε ο Fiorani.

Στόχος η παραγωγή 2 εκατ. οχημάτων

Η καθυστέρηση του προγράμματος παραγωγής των μπαταριών 4680 που περιγράψαμε πιο πάνω όμως, δεν εμπόδισε τον Musk να συνεχίσει τις αισιόδοξες προβλέψεις. Αυτή τη φορά σχετικά με τον όγκο παραγωγής των εργοστασίων της μάρκας. Σε ομιλία του προς τους μετόχους της Tesla, ο Musk δήλωσε πως η εταιρεία του θα έχει ετήσια παραγωγή 2 εκατομμυρίων οχημάτων μέχρι το τέλος του 2022 και πως θα συνεχίσει να κατασκευάζει νέα εργοστάσια για να προστεθούν στα τέσσερα που έχει σήμερα σε λειτουργία.

Tesla gigafactory

Αξίζει να σημειωθεί, πως το μακροπρόθεσμο πλάνο της Tesla, κάνει λόγο για ετήσια παραγωγή 20 εκατομμυρίων οχημάτων, κάτι που σύμφωνα με τον Musk θα απαιτούσε 10 ή 12 "gigafactories" με δυναμικότητα 1,5 έως 2 εκατομμυρίων οχημάτων το καθένα. Πάντως, για το 2021, η συνολική παραγωγή της Tesla ήταν λίγο πάνω από 1 εκατομμύριο οχήματα. "Αν όλα πάνε σύμφωνα με τον προγραμματισμό, θα αποχαιρετίσουμε το 2022 με ετήσιο ρυθμό λειτουργίας 2 εκατομμυρίων”, δήλωσε ο Musk, προσθέτοντας ότι η παραγωγή στα δύο νεότερα εργοστάσια της Tesla, στη Γερμανία και το Τέξας, αντιμετώπιζε ένα σωρό μικροπροβλήματα, τα οποία λύνονται "ένα προς ένα”.

Αναφορικά με την εμπορική πορεία των μοντέλων της Tesla, τις πωλήσεις φαίνεται να οδηγεί το νέο crossover Model Y, το οποίο αναμένεται να είναι και το πρώτο σε όγκο πωλήσεων μοντέλο της εταιρείας το 2023. Το Model Y, με περίπου 40.000 πωλήσεις στην Ευρώπη μέχρι και τον Ιούνιο, πέρασε ήδη μπροστά από το Model 3.

Best of Network