Ford: Αύξηση παραγωγής με μπαταρίες νέας χημικής σύνθεσης

Όπως αναφέρει η Ford, οι κυψέλες φωσφορικού σιδήρου λιθίου, θα έχουν αυξημένη χωρητικότητα και χαμηλότερο κόστος παραγωγής.

Μπαταρίες solid state της Ford

Βάρος, ταχύτητα, αυτονομία. Αυτό είναι τρίπτυχο που αποτελεί τον βασικό πονοκέφαλο των εταιρειών, στον δρόμο προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό της αυτοκίνησης. Το βάρος των μπαταριών και κατ' επέκταση των αυτοκινήτων, έχει αντίκτυπο σε κάθε τομέα, από τις επιδόσεις και την κατανάλωση, μέχρι την οδική συμπεριφορά. Η ταχύτητα φόρτισης, είναι ένα ακόμη πεδίο που χρειάζεται να γίνουν σημαντικά βήματα προόδου, με το ίδιο φυσικά να ισχύει και για το τομέα της αυτονομίας.

Αύξηση χωρητικότητας μπαταρίας χάρη στη νέα χημική σύνθεση

Οι εταιρείες έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα βελτίωσης της τεχνολογίας των μπαταριών των ηλεκτρικών οχημάτων, στην προσπάθειά τους να αποκτήσουν προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού. Η Ford αποδεικνύεται μία από τις πιο δραστήριες εταιρείες, καθώς πριν λίγο καιρό είχε συμπεριληφθεί σε εκείνες που σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν σχετικά σύντομα μπαταρίες solid state. Αυτή τη φορά, έρχεται να ανακοινώσει πως σχεδιάζει κυψέλες μπαταρίας με νέα χημική σύνθεση, στοχεύοντας στην αύξηση της χωρητικότητάς τους και την παράλληλη μείωση του κόστους κατασκευής τους.

Συναρμολόγηση ηλεκτρικού βαν σε εργοστάσιο της Ford

Συγκεκριμένα, η Ford σχεδιάζει να τοποθετήσει κυψέλες φωσφορικού σιδήρου λιθίου στη Mustang Mach-E από το επόμενο έτος και στο F-150 Lightning στις αρχές του 2024, μια κίνηση που, όπως είπε, θα μειώσει το κόστος των υλικών για τα μοντέλα αυτά κατά 10-15%. Σήμερα η Ford χρησιμοποιεί μπαταρίες νικελίου-κοβαλτίου-μαγγανίου για τα συγκεκριμένα μοντέλα, καθώς και για το van E-Transit.

Χημικά μπαταρίας ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Πόσο θα αλλάξει τις δυνατότητες παραγωγής η νέα χημική σύνθεση

Η αλλαγή της χημικής σύνθεσης που ανακοίνωσε η Ford, είναι η πρώτη από μια σειρά ενεργειών που σχετίζονται με τις μπαταρίες, καθώς επιδιώκει να αυξήσει την παγκόσμια παραγωγή EV στις 600.000 μονάδες το επόμενο έτος και στα 2 εκατομμύρια μέχρι το 2026. Αναφορικά με το 2023, σχεδιάζει να κατασκευάσει 270.000 Mustang Mach-E για τη Βόρεια Αμερική, την Ευρώπη και την Κίνα, 150.000 F-150 Lightning για τη Βόρεια Αμερική, 150.000 Transit EV για τη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη και 30.000 μονάδες ενός νέου SUV για την Ευρώπη.

Ford EV range

Η Ford δήλωσε ότι έχει ήδη εξασφαλίσει όλη τη χωρητικότητα των κυψελών μπαταρίας που χρειάζεται για τον στόχο του 2023 και διαθέτει το 70% αυτού που χρειάζεται για την επίτευξη του στόχου του 2026. Παράλληλα, αναφέρει πως έχει προμηθευτεί "το μεγαλύτερο μέρος του νικελίου” που χρειάζεται μέχρι το 2026 μέσω διαφόρων συμφωνιών με εταιρείες εξόρυξης και έχει επίσης εξασφαλίσει αρκετές συμβάσεις για το λίθιο. Συνολικά, η επένδυση της Ford στα EVs μέχρι το 2026, υπολογίζεται σε $50 δις.

Best of Network