10 απίστευτα γρήγορα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Όταν τα χρήματα δεν είναι θέμα και το ζητούμενο είναι οι επιδόσεις χωρίς ρύπους

Pininfarina Battista

H ηλεκτροκίνηση αλλάζει τους κανόνες. Τελείως. Η ιπποδύναμη και η ροπή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι τεράστια και ανάλογες είναι οι επιδόσεις. Όσα ξέραμε αλλάζουν και τον χαρακτηρισμό supercar, καθώς μπορούμε -έστω και καταχρηστικά- πλέον να τον δώσουμε και σε ένα 5μετρο σεντάν που εξελίχθηκε και κατασκευάστηκε στη Sillicon Valley.

Rimac Nevera

rimac nevera

Πιθανότατα να γνωρίζετε τον Κροάτη επιχειρηματία Mate Rimac, έστω και μόνο λόγω της εταιρείας ηλεκτρικών σπορ αυτοκινήτων Rimac Automobili. Και αν τον γνωρίζετε πιθανότατα θα έχετε ακούσει και το υπεραυτοκίνητό του Rimac Nevera, το όνομα του οποίου προέρχεται από την κροατική λέξη για μια καταιγίδα με μπόλικο ηλεκτρικό φορτίο, τη Νevera, η οποία είναι γνωστό ότι χτυπά τις κροατικές ακτές με ταχύτητες έως και 250 χλμ./ώρα...

Αλλά το hypercar Nevera μπορεί να ξεπεράσει ακόμα κι αυτό χάρη σε μια μπαταρία 120 kWh, τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες, 1.914 ίππους και 2.359 Nm ροπής και μπορεί να επιταχύνει 0-100 χλμ./ώρα σε 1,85 δευτερόλεπτα, 160 χλμ./ώρα σε 4,3 δευτ. και 300 χλμ./ώρα σε 9,3 δευτ. Τι καταιγίδα; το Nevera είναι τυφώνας με άδεια κυκλοφορίας.

Pininfarina Battista

Pininfarina Battista

"Το Pininfarina Battista είναι ένας θρίαμβος για αυτό που είχε σκοπό να πετύχει. Είναι όμορφο και τόσο βίαια γρήγορο που δεν θα το συνηθίσεις ποτέ", κατέληξε ο Jack Rix όταν πήγε στην παιδική χαρά του πλουσίων (δηλαδή στο Miami), για να οδηγήσει το Pininfarina Battista.

Κάτω από το ιταλικό κοστούμι θα βρείτε όλη την ηλεκτρική τεχνολογία του Nevera, παρόμοιες εντυπωσιακές επιδόσεις και περιορισμένη παραγωγή μόλις 150 μονάδων – συν μια τιμή περίπου 2,4 εκατομμυρίων ευρώ. Αλλά ας είμαστε ειλικρινείς, δεν περιμένατε ότι καταιγιστικές επιδόσεις και μηδενικοί ρύποι θα είχαν χαμηλή τιμή, σωστά;

Tesla Model S Plaid

tesla model s plaid

Η Tesla ισχυρίζεται ότι το Model S Plaid είναι "το πιο γρήγορο αυτοκίνητο παραγωγής". Η Tesla ισχυρίζεται επίσης ότι το Model S Plaid πιάνει τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε1,99 δευτερόλεπτα – όταν φοράει τα σωστά ελαστικά. Οκ, σκέφτεστε ότι Rimac και Pininfarina μπορεί κάλλιστα να έχουν κάτι να πουν σχετικά με αυτόν τον ισχυρισμό. Αλλά παρεκκλίνουμε.

Με τρεις ηλεκτρικούς κινητήρες, 1.020 ίππους και 1.423 Nm ροπής, και την ικανότητα να καλύψει ένα τέταρτο του μιλίου (έτσι για να βάλουμε και τα drugster στη συζήτηση) σε 9,23 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα 321 χλμ./ώρα, το σούπερ σεντάν του Έλον Μασκ εξακολουθεί να είναι απίστευτα γρήγορο. Απλώς όχι το πιο γρήγορο EV παραγωγής,.

Porsche Taycan Turbo S

porsche taycan turbo s

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Porsche διατίθεται σε πολλές εκδόσεις. Από το απλό Taycan (όσο "απλή" μπορεί να είναι μια Porsche), με έναν ηλεκτροκινητήρα και πίσω κίνηση, έως το κορυφαίο τετρακίνητο Taycan Turbo S. Δεν κερδίσατε λουκούμι που μαντέψατε με ποια έκδοση θα ασχοληθούμε σε αυτό το θέμα. Με συνολικά 751 ίππους και 1.049 Nm ροπής, το Turbo S χρειάζεται 2,8 δευτερόλεπτα για τα 100 χλμ./ώρα, ενώ η τελική του ταχύτητα είναι 262 χλμ./ώρα.

Πριν αφήσετε να φανεί κάποιος μορφασμός για τις επιδόσεις ας γίνει αυτή η παραδοχή: ναι, είναι πιο αργό στην ευθεία από το Tesla. Αλλά επιλέγουμε να το αγνοήσουμε, γιατί αυτό που είναι πιο σημαντικό εδώ δεν είναι μόνο το γεγονός ότι μοιάζει με μια σωστή Porsche, αλλά το γεγονός ότι συμπεριφέρεται σαν Porsche. Και αυτό είναι το μεγαλύτερο κομπλιμέντο που μπορούμε να του κάνουμε.

Audi RS e-tron GT

audi rs e-tron gt

Το αδελφό αυτοκίνητο της Porsche Taycan. Βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα του VW Group και μοιραζόνται τη βασική διάταξη πλαισίου και κινητήρα. Δεν θα μπούμε στη συζήτηση σχετικά με το ποιο φοράει το πιο ωραίο"κοστούμι". Αντίθετα, θα επικεντρωθούμε στο ότι είναι το RS e-tron GT πιο ισχυρό μοντέλο RS μέχρι σήμερα.

Και ενώ οι αριθμοί του είναι ελαφρώς μικρότεροι από εκείνους του Taycan – 637 ίπποι, 830 Nm ροπής, 0-100 χλμ./ώρα σε 3,3 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα – υπάρχουν λίγα αυτοκίνητα που θα επιταχύνουν καλύτερα στην ευθεία. Η μόνη μας απαίτηση; Μια έκδοση station (την οποία η Audi δεν ανακοίνωσε ποτέ αλλά ελπίδα πεθαίνει τελευταία.

Ford Mustang Mach-E GT

ford mustang mach-e gt

Οκ, είστε φανατικοί της Mustang και μόλις κλέισατε τα μάτια σας. Αλλά ενώ το κάνετε, ακούστε μας, γιατί ενώ έχετε το δικαίωμα σε όσες αρνητικά φορτισμένες ατάκες θέλετε, η έκδοση GT θέλει απλά να κάνει την ηλεκτρική Mustang της Ford ένα αυτοκίνητο επιδόσεων.

Το πιο ισχυρό στάνταρ Mach-E προσφέρει 346 ίππους, ενώ το πιο γρήγορο GT παράγει 480 ίππους. Και αυτό έχει σημασία, γιατί κάνει το Mach-E πιο ισχυρό από τον V8 των 5,0 λίτρων που θα βρείτε στην κουπέ Mustang Mach 1 και ταχύτερο επίσης, 0-100 χλμ./ώρα σε 3,7 δευτ. Καταλάβαμε... είστε παρελθοντολάγνοι και σκέφτεστε ότι Mustang είναι μόνο αυτή που οδηγεί ο Στιβ Μακουίν στο Bullitt.

Lotus Evija

Lotus Evija

Η Lotus βρίσκεται στη φάση μια μεγάλης αναβίωσής με αιχμή του δόρατος τόσο την Emira με κινητήρα εσωτερικής καύσης, όσο και του αμιγώς ηλεκτρικού Evija. Είναι αρκετά ακριβό (θα ξεπερνά τα 2,86 εκ. ευρώ), υπόσχεται τέσσερις κινητήρες, τετρακίνηση, 1.972 ίππους, 0-100 χλμ./ώρα σε πολύ λιγότερο από τρία δευτερόλεπτα, 0-200 χλμ./ώρα σε έξι δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα πάνω από 320 χλμ./ώρα.

Μόλις 130 πρόκειται να κατασκευαστούν και πέρυσι επετράπη στον Jack Rix να οδηγήσει ένα πρωτότυπο αν και περιορισμένο σε μόλις 1.600 ίππους, 1.695 Nm ροπής και περιορισμένη τελική ταχύτητα 225 χλμ./ώρα. Οδηγώντας την σίγουρα δεν μας φάνηκαν λίγα...

Aspark Owl

aspark owl

Αυτό είναι το Aspark Owl. Το αμιγώς ηλεκτρικό ιαπωνικό υπεραυτοκίνητο των 2.012 ίππων και 2.000 Nm ροπής, που σαν έτοιμοι από καιρό σα θαρραλέοι περιμέναμε και επιτέλους μπήκε στην παραγωγή. Περιορισμένη φυσικά, καθώς μόνο 50 κομμάτια πρόκειται κατασκευαστούν και η πιθανότητα να το δείτε στο δρόμο είναι εξίσου μεγάλη με το να πετύχετε τον Έλον Μασκ στο θρυλικό "του Αποστόλη το Κουτούκι". Η Aspark ισχυρίζεται ότι η "κουκουβάγια" (Owl) μπορεί να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 1,69 δευτερόλεπτα, 0-300 χλμ./ώρα σε 10,6 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 400 χλμ./ώρα.

Lucid Air Dream Edition P

Lucid Air Dream Edition P

Μάλιστα.. ακόμα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που γεννήθηκε στη Silicon Valley και έχει επεκτατικές διαθέσεις. Υπάρχουν πολλοί λόγοι να του δώσετε προσοχή και ένας εξ αυτών είναι ο ισχυρισμός της φίρμας ότι έχει αυτονομία 830 χιλιομέτρων -περίπου όσα και η Mercedes EQS.

Και τώρα οι αριθμοί. Η κορυφαία έκδοση Dream Edition P (προφανώς P σημαίνει performance), διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής απόδοσης 1.111 ίππων, τετρακίνηση, χρειάζεται μόλις 2,5 δευτ. για τα 0-100 χλμ./ώρα και η τελική του φτάνει τα 270 χλμ./ώρα. Στο στόχαστρο του Lucid δεν είναι μόνο η Tesla – ξεκάθαρα θέλει μερίδιο και από τα Audi A8, BMW σειράς 7 και Mercedes S-Class. Το Top Gear είχε μια πρώτη επαφή μαζί του και θεωρεί ότι οι premium κατασκευαστές πρέπει ανησυχούν.

Tesla Roadster (2ης γενιάς)

Roadster Tesla (2nd Generation)

Ίσως να απορείτε για την ύπαρξη του σε αυτή τη λίστα αλλά υπάρχει λόγος. Όπως ξέρετε, περιμέναμε το Tesla Roadster από το 2017, όταν μας υποσχέθηκαν εκπληκτικές επιδόσεις όπως 0-100 χλμ./ώρα σε 1,9 δευτ., 0-160 χλμ./ώρα σε 4,2 δευτ., ένα τέταρτο του μιλίου σε 8,8 δευτ. και τελική ταχύτητα πάνω από 400 χλμ./ώρα. Όλα αυτά χάρη σε τρεις ηλεκτροκινητήρες. Α, και  αυτονομία 1.000 χιλιομέτρων, χάρη σε μια μπαταρία 200 kWh.

Αλλά η αρχική ημερομηνία πώλησης ήταν το 2020. Την ίδια χρονιά μετατέθηκε για το 2021. Και με την άφιξη του 2021 μετατέθηκε για το 2022. Ήρθε και το 2022 και λίγο καιρό πριν έγινε γνωστό ότι πάμε για το 2023. Φαίνεται ότι προς το παρόν ο Έλον Μασκ δίνει βάρος σε πυραύλους χωρίς τροχούς.

Best of Network