
Ίσως να μην σε εντυπωσιάζει το γεγονός ότι η Porsche έσπασε ακόμα ένα ρεκόρ στην πίστα του Nurburgring. Και μάλλον δεν σου λέει και πολλά ότι πρόκειται για ρεκόρ ηλεκτρικού αυτοκινήτου και συγκεκριμένα της Porsche Taycan Turbo S -που παρά το όνομα προφανώς δεν έχει turbo. Υπάρχει όμως ένα στοιχείο που κάνει αυτό το ρεκόρ πραγματικά εντυπωσιακό και χρήζει ανάλυσης.
Το πιο γρήγορο ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής στο Nurburgring
Ποτέ πριν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής δεν είχε κάνει ταχύτερο γύρο στο Nurburgring: Ο οδηγός εξέλιξης της Porsche Lars Kern χρειάστηκε μόλις 7 λεπτά και 33 δευτερόλεπτα για έναν γύρο με την Taycan Turbo S.

Το αυτοκίνητο ήταν εξοπλισμένο με το νέο κιτ επιδόσεων και το Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) και -εκτός από το απαιτούμενο roll cage και τα αγωνιστικά καθίσματα- ήταν ένα όχημα παραγωγής και ζύγιζε το ίδιο με αυτά που βγαίνουν από τη γραμμή της εταιρίας για να καταλήξουν στις εκθέσεις της. Ένας συμβολαιογράφος ήταν παρών για να επαληθεύσει τον νέο χρόνο ρεκόρ στην πίστα των 20,8 χιλιομέτρων, ενώ η TÜV Rheinland επιβεβαίωσε ότι το αυτοκίνητο που έσπασε το ρεκόρ ήταν ένα "κανονικό" μοντέλο παραγωγής.
Τι περιλαμβάνει το κιτ επιδόσεων;
Το κιτ επιδόσεων περιλαμβάνει ζάντες 21 ιντσών σχεδιασμού RS-Spyder με σπορ ελαστικά Pirelli P Zero Corsa εγκεκριμένα για το δρόμο. Το μείγμα των ελαστικών είναι παρόμοιο με αυτό των αγωνιστικών ελαστικών. Ένα άλλο στοιχείο του κιτ επιδόσεων είναι η αναβάθμιση του λογισμικού του Porsche 4D Chassis Control, ώστε να λειτουργεί σε αρμονία με τα σπορ ελαστικά. Το σύστημα αναλύει και συγχρονίζει όλα τα συστήματα πλαισίου της Taycan σε πραγματικό χρόνο. "Στο παρελθόν, μόνο τα καθαρόαιμα σούπερ σπορ αυτοκίνητα έφταναν στην περιοχή των 7:33", λέει ο Kern. "Με το νέο κιτ επιδόσεων ήμουν σε θέση να πιέσω ακόμα περισσότερο και το αυτοκίνητο ήταν ακόμα πιο ακριβές και ευέλικτο."
Mπορείς να αγοράσεις αυτό το κιτ (αν έχεις Taycan Turbo S)
Το κιτ επιδόσεων προσφέρεται μέσω της Porsche Tequipment. Προς το παρόν είναι διαθέσιμο μόνο στη Γερμανία και μόνο για το Taycan Turbo S ΜΥ 2023. Η παραγωγή αυτών των αυτοκινήτων ξεκίνησε στα τέλη Ιουλίου του 2022, ενώ το ίδιο το κιτ επιδόσεων αναμένεται να είναι διαθέσιμο από το τέλος του έτους. Το σχέδιο προβλέπει ότι η μετασκευή θα πραγματοποιηθεί μετά την αρχική παράδοση, στα εργαστήρια της Porsche στο Zuffenhausen. Η μεταφορά από και προς το εργοστάσιο περιλαμβάνεται, όπως και η επί τούτω έγκριση του οχήματος και η ταξινόμηση της Taycan.
Η μεγάλη σημασία του ρεκόρ
"Είμαστε ευτυχείς που το ρεκόρ του Nürburgring για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιστρέφει στα χέρια της Porsche", λέει ο Kevin Giek, Vice President Model Line Taycan. "Αυτός ο χρόνος γύρου όχι μόνο δείχνει πόσες δυνατότητες κρύβει το νέο μας κιτ επιδόσεων, αλλά επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά τα σπορ γονίδια της Taycan". Η ισχύς της Turbo S, φτάνει τους 625 ίππους και με ενεργό το Launch Control, το αυτοκίνητο φτάνει στους 761 ίππους.

Και εμείς είμαστε ευτυχείς για το ρεκόρ της Porsche. Αλλά για άλλους λόγους. Το Tesla Model S Plaid που κατείχε το ρεκόρ είναι 1.020 ίππους. Όπερ σημαίνει σχεδόν 40% μεγαλύτερη ιπποδύναμη από την συγκεκριμένη Taycan (!). Ναι, η Porsche κατάφερε να σπάσει ρεκόρ ενός αυτοκινήτου με 40% μεγαλύτερη ισχύ. Αυτή -σε πρώτο επίπεδο- είναι μια απάντηση σε όσους θεωρούν ότι η ισχύς κάνει την διαφορά.
Παράλληλα είναι ένα ρεκόρ-δήλωση των παραδοσιακών δυνάμεων της αυτοκίνησης -όπως είναι η Porsche- για το τι περιθώριο και σε ποιο τομέα θα αφήσουν τις νέες φίρμες να κάνουν παιχνίδι, ανακοινώνοντας -συνήθως- μόνο τεράστιες ιπποδυνάμεις.
Φυσικά δεν γίνεται να αφήσουμε απέξω τι σημαίνει ένα καλοστημένο αυτοκίνητο -είτε είναι ηλεκτρικό, είτε όχι. Και να μην ξεχάσω να σας πω ότι η Taycan Turbo S είναι και λίγο πιο βαριά από το Tesla Model S Plaid. Το ρεκόρ και ο χρόνος της Taycan αποδεικνύουν ότι σε λίγα χρόνια -όταν ελαφρύνουν και οι μπαταρίες- τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα έχουν συμπεριφορά, πληροφόρηση οδηγό και χαρακτηριστικά θερμικών αυτοκινήτων. Γι αυτό δεν γκρινιάζουμε τόσο καιρό; Δεν είναι μόνιμη η ατάκα "δεν τα κάνουν όπως παλιά"; Ευτυχώς υπάρχουν κάποια ρεκόρ που έχουν σημασία και δείχνουν το μέλλον της αυτοκίνησης.