Αποστολή στην Αυστρία: Οδηγούμε το νέο Citroen C3 και το ηλεκτρικό e-C3
Τελικά η Citroen κατάφερε να φτιάξει ένα εντυπωσιακό, άνετο και προσιτό supermini, όπως είχε υποσχεθεί. Το οδηγήσαμε στην Αυστρία και σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις.
Τελικά η Citroen κατάφερε να φτιάξει ένα εντυπωσιακό, άνετο και προσιτό supermini, όπως είχε υποσχεθεί. Το οδηγήσαμε στην Αυστρία και σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις.
Είναι από τις λίγες φορές που ένα ευρωπαϊκό supermini έχει τραβήξει τόσο πολύ την προσοχή. Το νέο Citroen C3 (και η αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του Citroen e-C3) ήταν ένα πολυαναμενόμενο μοντέλο όσο και κλισέ και να ακούγεται. Ο λόγος δεν είναι μόνο ότι πρόκειται για το πιο δημοφιλές μοντέλο της Citroen –με εξαίρεση το θρυλικό 2CV.
Αυτό που έπαιξε μεγάλο ρόλο ήταν ότι η ηλεκτρική έκδοση του γαλλικού supermini είναι στην ουσία η πρώτη προσπάθεια της Ευρώπης να φτιάξει -και δη στην έδρα της- ένα προσιτό αλλά καλό ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Τα κατάφερε;
Έχουμε δει πολλές φορές φωτογραφίες του νέου μοντέλου αλλά το δια ζώσης είναι πάντα καλύτερο.
Πλησιάζουμε το νέο γαλλικό μοντέλο και είναι ξεκάθαρο όσο πάμε πιο κοντά ότι πρόκειται για ένα νέο αυτοκίνητο, ένα μοντέλο που δεν μοιάζει σε τίποτα με το απερχόμενο και υπερδημοφιλές C3.
Η Citroen αποφάσισε να εγκαταλείψει τις καμπύλες και την θέση τους πήραν οι γωνίες και μια συνολικά boxy φόρμα. Θυμάστε το πρωτότυπο Citroen Oli; Αν ναι, σίγουρα αναγνωρίζετε κάποια στοιχεία στο νέο C3. Το αποτέλεσμα έχει αρμονία και σίγουρα αφήνει την αίσθηση ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου αλλά δεν είναι.
Ή για να είμαστε ακριβείς είναι ένα τσικ πιο μεγάλο από το προηγούμενο -ούτε δύο εκατοστά- αλλά στο μάτι είναι πιο επιβλητικό. Φυσικά δεν είναι οι διαστάσεις αλλά η φόρμα με τις μυώδεις γραμμές της. Και το γεγονός ότι έχουν αλλάξει όλα από άκρη σε άκρη, όπως τα πολύ σημαντικά –στην αίσθηση που αφήνει κάθε αυτοκίνητο- φωτιστικά σώματα.
Αφού το περιεργαστήκαμε εξωτερικά ήρθε η ώρα του εσωτερικού. Όπως και έξω έτσι και μέσα όλα είναι αλλιώς και το πρώτο που κάνει εντύπωση είναι το τιμόνι -που δεν είναι πια στρογγυλό. Είναι μικρό και ωραίο, πολύ ωραίο ενώ αισθητικά κουμπώνει άριστα με το περιβάλλον του.
Έχει αρκετά χειριστήρια επάνω του αλλά όχι τόσα που να νομίζεις ότι πρέπει να μάθεις ακορντεόν για να οδηγήσεις. Ο πίνακας οργάνων είναι μικρός και σχεδόν στη βάση του παρμπρίζ ενώ στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η οθόνη των 10,25 ιντσών που είναι ευανάγνωστη αλλά με ένα interface που δεν θα σε ενθουσιάσει, όμως κάνει την δουλειά.
Σημαντική αλλαγή είναι και τα νέα καθίσματα Advanced Comfort που τουλάχιστον το πρώτο δίωρο οδήγησης έδειξαν να διατηρούν οδηγό και συνοδηγό ξεκούραστους. Συνολικά νιώθεις ότι έχει πολύ χώρο -και έχει- ενώ εντύπωση προκαλεί και ο χώρος για τους πίσω επιβάτες που μάλλον είναι από τους καλύτερους στην κατηγορία καθώς ένας επιβάτης μπροστά του 1,80 και ένας πίσω του ίδιου αναστήματος θα καθίσουν άνετα και με αέρα για τα πόδια τους.
Και να μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο των 4 μέτρων -δηλαδή ο ορισμός του supermini. Όχι όμως και όλων των supermini crossover -όπως είναι και το νέο C3- που καμιά φορά φλερτάρουν με τα 4,2 μέτρα. Ίσως εκεί να οφείλεται και ο απλά λογικός για την κατηγορία χώρος αποσκευών των 310 λίτρων.
Σίγουρα θα σκέφτεσαι αν είναι ποιοτικό. Θα αρκεστούμε στο ότι έχει επιφάνειες με καλό φινίρισμα, προφανώς σκληρές και κάποιες τσαχπινιές στα υλικά το κάνουν να δείχνει καλύτερο. Εδώ είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι το C3 δημιουργήθηκε για να είναι προσιτό ώστε να ανταγωνιστεί τους Κινέζους και αυτό σημαίνει ότι η φίρμα έπρεπε να συμβιβαστεί και κατά την γνώμη μας καλά έκανε γιατί και πάλι ως καλός ευρωπαίος υπερτερεί.
Αυτό το "υπερτερεί" δεν είναι μια υπερβολή για να ευλογήσουμε τα γένια του ευρωπαίου κατασκευαστή. Π.χ. το e-C3 έχει μπαταρία τεχνολογίας LFP χωρητικότητας 44 kWh (που του δίνει αυτονομία περίπου 320 χιλιόμετρα) που μπορεί να φορτίζει με ταχύτητα 100 kW την ώρα ενώ η μπαταρία LFP ενός εξαιρετικού κινεζικού όπως το BYD Atto 3 φθάνει μέχρι τα 88 kW. Γιατί; Όπως εξήγησε στο topgeargreece.gr ο product manager του μοντέλου απλά κατέβαλαν προσπάθειες να βελτιώσουν την τεχνολογία LFP. Και τα κατάφεραν.
Και σίγουρα υπερτερεί σε οδική συμπεριφορά καθώς για πρώτη φορά οι Γάλλοι βάζουν σε supermini τα αμορτισέρ-θαύμα, δικής τους έμπνευσης, που καταφέρνουν και κάνουν το αυτοκίνητο να ξεχωρίζει σε άνεση και με κάποια δυναμικά χαρακτηριστικά που δεν τα περιμένεις.
Μπορεί να έχει μεγάλη απόσταση από το έδαφος (19,7 εκατοστά το θερμικό και 16,3 εκατοστά το ηλεκτρικό) αλλά στο δρόμο δίνει αίσθηση αυτοκίνητου που στέκεται πιο χαμηλά.
Στην Αυστρία οδηγήσαμε τόσο την θερμική (βασική) έκδοση με τον γνωστό turbo κινητήρα των 1,2 λίτρων απόδοσης 100 ίππων με εξάρι χειροκίνητο μηχανικό κιβώτιο όσο και το ηλεκτρικό με την μεγάλη μπαταρία LFP. Λέμε μεγάλη γιατί αργότερα θα κυκλοφορήσει και e-C3 με πιο μικρή LFP.
Η διαφορά τους σε βάρος είναι περίπου 200 κιλά και μπορεί να μην πολλά αλλά δεν είναι τυχαίο ότι το ηλεκτρικό είναι πιο χαμηλό για να διαχειριστεί καλύτερα το βάρος. Το θερμικό στους 1,2 τόνους προφανώς δεν έχει κανένα πρόβλημα. Αλλά ας πάμε στην τιμή. Ήδη έχει κλείσει η τιμή της βασικής έκδοσης σε κάποιες ευρωπαϊκές χώρες και είναι αρκετά χαμηλή.
Στην Ελλάδα λογικά θα κινηθεί κάπου γύρω από τις 17.000 ευρώ. Αν σκεφτείς τις τιμές των ευρωπαϊκών αυτοκινήτων καταλαβαίνεις ότι το νέο C3 θα συνεχίσει την φρενήρη πορεία πωλήσεων των προγόνων του. Σε αυτά τα χρήματα βέβαια θα λείπει π.χ. η οθόνη των 10,25 ιντσών.
Η πιο πλούσια έκδοση με τον 1,2 των 100 ίππων θα είναι σίγουρα κάτω από 20.000 ευρώ -λογικά θα έχει το "1" μπροστά- ενώ το ηλεκτρικό με την μεγάλη LFP μπαταρία σε κάποιες χώρες της Ευρώπης ξεκινά από τα 23.300 ευρώ.
Να τονίσουμε ότι μέσα στο 2025 αναμένεται και το e-C3 με την μικρή μπαταρία ενώ κάποια στιγμή μέσα στο 2024 μάλλον θα κυκλοφορήσει και το mild υβριδικό 48V C3 με 100 ίππους και αυτόματο 6άρι e-DCT κιβώτιο.