Δοκιμή Citroen C4 X 1,2 130 EAT8: Μια κατηγορία μόνο του
Το Citroen C4 X είναι ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο καθώς παίζει με όρια των μικρομεσαίων με πολύ έξυπνο τρόπο. Τελικά το "X" ίσως να σημαίνει ότι έχει το X Factor
Το Citroen C4 X είναι ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο καθώς παίζει με όρια των μικρομεσαίων με πολύ έξυπνο τρόπο. Τελικά το "X" ίσως να σημαίνει ότι έχει το X Factor
Για την σχεδίαση, τους χώρους, την άνεση και την τιμή
Γιατί η μέγιστη ισχύς του μοντέλου είναι οι 130 ίπποι και η κατανάλωση τσιμπημένη
Με αφορμή το Citroen C5 X, είχαμε γράψει γι’ αυτήν τη σχεδιαστική παράδοση της Citroen, που ήταν fastback πριν υπάρξει ο όρος. Βέβαια, το C5 X είναι μια μεσαία fastback λίμο, ενώ το Citroen C4 X είναι ένα μικρομεσαίο.
Αυτό βέβαια ακούγεται σχεδόν βαρετό για να περιγράψεις ένα αυτοκίνητο όπως αυτό. Μπορεί να αναρωτηθείς "γιατί να ακούγεται βαρετό ένα μικρομεσαίο;". Ας το εξηγήσουμε.
Ξέρουμε γενικά ότι η μικρομεσαία κατηγορία παίζει γύρω από τα 4,3 μ. μήκος. Το C4 σκέτο (χωρίς Χ) είναι 4,36 μέτρα. Μια τιμή στα όρια της κατηγορίας. Το C4 X είναι 4,6 μέτρα. Γιατί; Γιατί είναι fastback και έχει ένα τραβηγμένο πίσω μέρος που αισθητικά τα αλλάζει όλα. Μπορεί να μην έχει το "ειδικό βάρος" του ιδιότυπου fastback C5 X, αλλά επιτυγχάνει μια τελείως ξεχωριστή σιλουέτα σε σχέση με το απλό C4.
Αν ρωτάς αν έχει νόημα αυτή η αύξηση των 24 εκ., θα σου πούμε ότι, ναι, έχει νόημα, γιατί αυτά τα εκατοστά δεν προστέθηκαν για πλάκα. Προστέθηκαν για να έχεις ένα αυτοκίνητο του οποίου η σιλουέτα δίνει αίσθηση αυτοκινήτου που αξίζει σχεδόν 20.000 ευρώ περισσότερα – στα δικά σου μάτια αλλά και στα μάτια αυτών που βλέπουν το αυτοκίνητο να περνά από μπροστά τους.
Οι σχεδιαστές της Citroen κατάφεραν να δώσουν μεγαλύτερη αξία στο αυτοκίνητο με τον τρόπο που διαχειρίστηκαν αυτά τα έξτρα 24 εκατοστα και το μετέτρεψαν από hatchback σε fastback. Αυτό είναι το "X Factor" τoυ C4 X. Ο όρος "X Factor"αφορά ένα αξιοσημείωτο, ιδιαίτερο ταλέντο ή ιδιότητα.
Τι άλλο κερδίζεις από αυτά τα 24 εκ.; Κερδίζεις αισθητά μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, που σκαρφαλώνει από τα 380 στα 510 λίτρα. ΟΚ, μπορεί για λίγο να χάσεις μια θέση πάρκινγκ, που λογικά θα χωρούσε ένα C4, αλλά σκέψου ότι απέκτησες ένα αρκετά πιο επιβλητικό και γοητευτικό αυτοκίνητο και τρεις-τέσσερις βαλίτσες περισσότερες για το επόμενο ταξίδι σου.
Ή ένα ακόμα μεγάλο μουσικό όργανο, αν ένα από τα παιδιά σου νομίζει ότι δεν πάτε διακοπές, αλλά περιοδεία. Ή ακόμα περισσότερο εξοπλισμό αν πας για glamping (που σημαίνει glamorous camping, που σημαίνει ότι ανοίγεις τη σκηνή και βλέπεις, για παράδειγμα, ένα εντυπωσιακά άνετο σπαστό κρεβάτι).
Σε πρόσφατη συζήτηση που είχαμε με εκπρόσωπο φίρμας αμορτισέρ εκείνος δεν μπορούσε να κρύψει τον θαυμασμό γι’ αυτό το "υδραυλικό stop" στα αμορτισέρ της Citroen (ας το πούμε έτσι, για να μην μπούμε σε τεχνικές λεπτομέρειες) και ομολόγησε ότι το θεωρεί μία από τις καλύτερες πατέντες στην αυτοκίνηση σήμερα.
Δεν τον αδικούμε και μπορεί να μη διαθέτουμε την εξειδίκευση που έχει κάποιος που ασχολείται μόνο με αναρτήσεις, αλλά μπορούμε να καταλάβουμε την τεράστια διαφορά στη συμπεριφορά των Citroen σε σχέση με άλλες φίρμες.
Αυτό που η φίρμα αποκαλεί Progressive Hydraulic Cushions για εμάς –και για όποιον οδηγήσει το C4 X– σημαίνει απίστευτη άνεση. Αν σκέφτηκες ότι "σιγά το νέο άνετο Citroen", ίσως να έχεις δίκιο, αλλά εδώ δε μιλάμε για μια άνετη "βάρκα". Μιλάμε για ανάρτηση που διαχειρίζεται το βάρος, την ταχύτητα και τις κλίσεις με έναν μοναδικό τρόπο.
Ναι, στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο ο προσανατολισμός είναι η άνεση, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι πλέει και αποσταθεροποιείται αν το πιέσεις. Άλλωστε, αν θέλεις να λυσσάς σε διαδρομές με στροφές, εξαρχής θα διαλέξεις άλλο αυτοκίνητο.
Μιας και αναφερθήκαμε στην άνεση –με αυστηρή διάθεση–, θα κρίνουμε την ηχομόνωση αρκετά καλή, αλλά θέλαμε σε αυτό το αυτοκίνητο να μην υπάρχει ψεγάδι. Και γράφουμε "με αυστηρή διάθεση", γιατί παρατηρήσαμε κάπως αύξημενο αεροδυναμικό θόρυβο πάνω από τα όρια ταχυτήτων ενός αυτοκινητοδρόμου.
Με την ίδια αυστηρή διάθεση βάζουμε άριστα στα καθίσματά του, τα οποία έχουν αυτά τα έξτρα 15 χλστ. επένδυσης memory foam που κάνουν τη διαφορά. Προφανώς, η άνεση σε επίπεδο χώρων περισσεύει και για τους επιβάτες και αξίζει αναφορά στη δυνατότητα αλλαγής κλίσης στην πλάτη των πίσω καθισμάτων. Συνολικά η άνεση είναι επίσης X Factor σε αυτό το Citroen.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής είχε τον κινητήρα των 1.2 lt με turbo που αποδίδει 130 ίππους και συνδυάζεται με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Στην πράξη είναι μια ισχύς επαρκής γι’ αυτό το αυτοκίνητο.
Δε βάζει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά προσφέρει αρκετή δύναμη και ροπή για να κινηθείς με λιγότερο ή και με πλήρες φορτίο –όπως συμβαίνει συχνά σε ένα οικογενειακό αυτοκίνητο– με ασφάλεια και υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα. Και, κυρίως, χωρίς πολύ μεγάλη κατανάλωση. Σε κάθε περίπτωση δύσκολα θα δεις πάνω από 7,5 lt/100 km. Δεν είναι λίγα, αλλά δεν είναι και πολλά.
Συνολικά το C4 X μπορείς να πεις ότι είναι μια κατηγορία μόνο του – και στην τιμή που πωλείται. Ξεκινά από τα 27.400 στην έκδοση με τους 100 ίππους, με την έκδοση δοκιμής να φτάνει τα 32.600 ευρώ. Αν σε ενδιαφέρουν η ξεχωριστή αισθητική, η άνεση και οι χώροι, δεν έχει αντίπαλο. Και να μην ξεχνάς ότι δεν είναι χαμηλό. Απέχει από το έδαφος όσο τα περισσότερα SUV.
Κινητήρας: 3κύλινδρος turbo βενζίνης, 1.119 cc
Κιβώτιο / σχέσεις: αυτόματο / 8
Κίνηση: Εμπρός
Ισχύς: 130 PS
Ροπή: 230 Nm
0-100 km/h: 10,3 sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 5,7 lt/100 km
μέση δοκιμής: 7,2 lt/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.600mm x 1.800 mm x 1.525 mm
Μεταξόνιο: 2.604 mm
Βάρος: 1.294 kg
Χώρος αποσκευών: 510 lt
Εκπομπές CO2: 129 g/km
Τιμή: από 32.600 ευρώ