Δοκιμή νέο Toyota Prius: Ένα άλλο αυτοκίνητο σε πολλά επίπεδα

Toyota Prius Plug-in
Toyota Prius Plug-in
Toyota Prius Plug-in
Toyota Prius Plug-in
Toyota Prius Plug-in
Toyota Prius Plug-in
Toyota Prius Plug-in
Toyota Prius Plug-in
Toyota Prius Plug-in
Toyota Prius Plug-in
Toyota Prius Plug-in
Toyota Prius Plug-in

ΠΡΑΞΗ

Αυτή η αλλαγή φιλοσοφίας -που γράφαμε πριν- έχει πετύχει αν ο στόχος της Toyota είναι να νιώθεις λίγο πιλότος. Κάπως σαν το iCockpit της Peugeot, το οποίο βέβαια εγκαταλείπεται σταδιακά όπως είδαμε στο νέο Peugeot 3008. Κάθεσαι άνετα με το τιμόνι κοντά σου και έχεις μια αίσθηση cockpit. Αυτό για κάποιους είναι καλό για άλλους όχι, είναι όμως μια επιλογή που συνάδει με την αλλαγή χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Toyota Prius Plug-in

Και εδώ ερχόμαστε σε μια πολύ βασική αλλαγή του Prius -κατά την γνώμη μας πιο σημαντική από την πρίζα και τη θέση οδηγού-πιλότου: η 5η γενιά παραμένει ένα αυτοκίνητο εν δυνάμει οικογενειακό αλλά πλέον έχει πολύ έντονο σπορ χαρακτήρα.

Η δύναμη που έχεις στο πόδι σου είναι μεγάλη και είναι μια περίπτωση που έχεις πλήρη αίσθηση ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με αρκετούς ίππους και μπόλικη ροπή που ξέρει πώς να περάσει την δύναμη του στον δρόμο.

Φυσικά τα βαθιά πατήματα του γκαζιού σου υπενθυμίζουν ότι το κιβώτιο είναι CVT κάτι το οποίο όχι μόνο νιώθεις αλλά και ακούς -λίγο περισσότερο απ' όσο επιτρέπεται. Όμως συνολικά η ηχομόνωση είναι καλή ενώ καλή είναι και η ποιότητα κύλισης. Για λιγότερο ήχο κύλισης και πιο καλή αεροδυναμική επιλέξτε τις μικρές ζάντες και θα μας θυμηθείτε.

Toyota Prius Plug-in

Η έκδοση της δοκιμής είχε τις 19άρες ζάντες με ελαστικά που είχαν 50άρι προφίλ και αυτό έκανε τα πράγματα κάπως πιο "άκομψα”. Όμως αυτή η επιλογή είναι που αναδεικνύει ακόμα περισσότερο τον σπορ χαρακτήρα του Prius. Ενός αυτοκίνητου που όταν αποφασίσεις να οδηγήσεις γρήγορα θα σε εντυπωσιάσει.

Στρίβει αγόγγυστα και με ακρίβεια σε κάθε στροφή που θα του ζητήσεις και θα εκμεταλλευθεί την σωστή ρύθμιση της ανάρτησης και το στιβαρό πλαίσιο για να σου δώσει την σιγουριά να συνεχίσεις να πιέζεις. Τα γόνατα McPherson μπροστά και τα διπλά ψαλίδια πίσω είναι ένας ιδανικός συνδυασμός γεμάτος πλεονεκτήματα και φαίνεται.

Toyota Prius Plug-in

Παρέα στην καλή διαχείριση της δύναμης και της ροπής κάνει το τιμόνι που είναι άμεσο και έχει τόση πληροφόρηση όση χρειάζεσαι, χωρίς τα περιττά κάποιων GTI που "διάβαζες” το "κορώνα-γράμματα” ενός νομίσματος που πάταγε το τροχός.

Μαζί με τα παραπάνω και το σχετικά μικρό βάρος από 1.545 έως 1.605 κιλά ανάλογα με την εκδοση. Και ξέρετε τι σημασία έχει αυτό όταν θες να κινηθείς γρήγορα. Και όταν θελήσεις να φρενάρεις θα το κάνεις ακριβώς όπως το σχεδιάζες -χάρη και στους αεριζόμενους δίσκους μπροστά- χωρίς τα φρένα να χάνουν την απόδοσή τους, ακόμα και σε μια κατηφορική διαδρομή.

Για αυτά τα χαρακτηριστικά και αυτήν την αλλαγή σίγουρα πρέπει να ευχαριστήσουμε το Akio Toyoda, τον επί σειρά ετών CEO και νυν πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου της Toyota που αγαπά τους αγώνες και ήθελε να κάνει τα Toyota πιο τσαχπίνικα σε οδική συμπεριφορά. Μπορεί εδώ να μην γράφουμε για κάποιο GR Yaris αλλά ο Akio τα κατάφερε να κάνει το Prius μια sport μπερλίνα από εκεί που δεν το περιμέναμε.

Διαβάστε Επίσης

Οι χώροι είναι καλοί, χωρίς να ξεχωρίζουν στην κατηγορία ενώ μικρός είναι ο χώρος αποσκευών. Οι πίσω επιβάτες κάθονται άνετα και έχουν χώρο για τα πόδια αλλά όχι αρκετό αέρα στο κεφάλι λόγω αυτής της υπέροχης γραμμής της που αναφέραμε πριν για την σχεδίαση. Είναι και πιο χαμηλό κατά πέντε πόντους από το προηγούμενο Prius.

Όσο για την κατανάλωση το σίγουρο είναι ότι δεν θα σε απογοητεύσει. Μόνο με την μπαταρία θα βγάλεις τουλάχιστον 60 χιλιόμετρα (η Toyota ανακοινώνει από 72 έως 86 χλμ. ανάλογα με το μέγεθος των τροχών)-μπορεί και παραπάνω αν είσαι συνετός- ενώ στην αυτόματη υβριδική λειτουργία σου ευχόμαστε καλό ταξίδι εκτός συνόρων χωρίς ανεφοδιασμό.

Πατώντας παρατεταμένα το κουμπί για την επιλογή λειτουργίας θα μπορέσεις να βάλεις τον δίλιτρο κινητήρα να σου φορτίζει την μπαταρία -έτσι γιατί σου αρέσει να είσαι περισσότερο stealth ακόμα και αν αυτό απαιτεί να δουλεύει ο θερμικός για κάποιο διάστημα σε πιο ψηλές στροφές.

Best of Network