Δοκιμή Renault Austral 1.3 mild Hybrid: Με νέα ατζέντα

Renault Austral
Renault Austral
Renault Austral
Renault Austral
Renault Austral
Renault Austral
Renault Austral
Renault Austral
Renault Austral
Renault Austral
Renault Austral
Renault Austral
Renault Austral
Renault Austral
Renault Austral
Renault Austral
Renault Austral
Renault Austral

ΠΡΑΞΗ

Σχεδιαστικά, το νέο Austral δεν είναι αδιάφορο καθώς στο εμπρός τμήμα, η ευμεγέθης γρίλια με το καρό μοτίβο κυριαρχεί, πλαισιωμένη από τα φωτιστικά σώματα σε σχήμα C. Το μοντέλο δανείζεται επίσης πολλά στιλιστικά στοιχεία από το ηλεκτρικό Megane E-Tech Electric, όπως την ανάγλυφη επιφάνεια του καπό, τα τονισμένα φτερά και η γεμάτη καμπύλες ουρά.

Renault Austral

Στο εσωτερικό η υπερυψωμένη θέση οδήγησης, το τετραγωνισμένο τιμόνι και η τεράστια κεντρική οθόνη που είναι τοποθετημένη κάθετα - δε διαφέρει από ενός tablet τελευταίας γενιάς - είναι μερικά στοιχεία που δείχνουν ότι το Austral είναι ένα Renault της νέας εποχής.

Renault Austral

Το σύστημα πολυμέσων openR link έχει πολύ καλά γραφικά και υποστηρίζει λειτουργίες στο οικοσύστημα της Google. Ο χρήστης μπορεί να κατεβάσει δημοφιλείς εφαρμογές όπως το Google Maps, το Amazon Music και το Easy Park τόσο εύκολα και γρήγορα σα να το κατέβαζε στο smartphone ή στο tablet. Πέραν της κεντρικής οθόνης, ο κλασικός πίνακας οργάνων είναι και αυτός digital με διάφορες παραμετροποιήσεις ενδείξεων.

Renault Austral

Πολλοί μοχλοί στην κολόνα του τιμονιού

Από την άλλη, στην κολόνα του τιμονιού υπάρχουν πολλοί μοχλοί που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση από την στεφάνη και ίσως ενεργοποιηθούν ακουσίως από τον οδηγό. Πέραν τον μοχλών για τα φώτα και τους υαλοκαθαριστήρες, υπάρχει ένα χειριστήριο για το ηχοσύστημα, τα paddles αλλαγής σχέσεων αλλά και ο επιλογέας του κιβωτίου - κατά τα πρότυπα μοντέλων της Mercedes.

Renault Austral

O τελευταίος τοποθετήθηκε σε εκείνη τη θέση καθώς στη βάση της κεντρικής κονσόλας υπάρχουν οι ποτηροθήκες κι ένας χώρος εναπόθεσης μικροαντικειμένων με ένα συρόμενο συρτάρι από πάνω που φιλοξενεί την ασύρματη φόρτιση του κινητού.

Renault Austral

Κατά τα λοιπά η εργονομία εξυπηρετείται κατά τον ιδανικότερο τρόπο στο εσωτερικό του Austral ενώ υπάρχουν και αρκετές θέσεις αποθήκευσης αντικειμένων με συνολική χωρητικότητα 35 λίτρων. Τα δε υλικά επενδύσεων και το φινίρισμα είναι υπεράνω κριτικής και σαφώς αποτελεί έναν σημαντικό τομέα διαφοροποίησης από την σειρά Kadjar που είχε δεχθεί επικρίσεις.

Άλλα στοιχεία χρηστικότητας στην καμπίνα του Austral είναι η δυνατότητα κίνησης κατά 16 εκατ. των εδράνων στα πίσω καθίσματα που αυξομειώνει τον χώρο για τα πόδια των επιβατών αλλά και αυτόν για τις αποσκευές. Ιδιαίτερα χρήσιμος είναι και ο έξτρα ευρυγώνιος καθρέπτης που βρίσκεται στην θήκη γυαλιών της οροφής.

Renault Austral

Τέλος, ο χώρος αποσκευών έχει μεγάλη έκταση όχι όμως και βάθος. Πάρα ταύτα, το κατώφλι φόρτωσης είναι στο σωστό ύψος με συνολικά τη χωρητικότητα να φθάνει έως και τα 575 λίτρα – με τα πίσω συρόμενα καθίσματα τραβηγμένα προς τα εμπρός.

Τεχνολογικό υπόβαθρο

Η έκδοση της δοκιμής μας διέθετε τον 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.3 λίτρων όπου με την βοήθεια υπερτροφοδότησης αποδίδει 160 ίππους. Μαζί κι ένα υβριδικό σύστημα ήπιας λειτουργίας 12V που συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωση. Υπάρχει έκδοση με αντίστοιχη τεχνολογία απόδοσης 140 ίππων όμως η έκδοση με τους 160 ίππους δείχνει πως μπορεί να κινήσει με αξιώσεις το αμάξωμα βάρους άνω των 1.500 κιλών.

Renault Austral

Μολονότι η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 175 χλμ./ώρα, η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα πραγματοποιείται σε χρόνο κάτω από 10 δευτερόλεπτα με μια μέση κατανάλωση που κυμαίνεται από 6 έως 8,3 λίτρα/100 χλμ.

Η μετάδοση της κίνησης αφορά τον μπροστινό άξονα τροχών. Η έκδοση των 160 ίππων προσφέρεται μόνο με αυτόματο κιβώτιο (η Renault το ονομάζει X-TRONIC). Πρόκειται για ένα αυτόματο τύπου CVT με 7 σχέσεις. Γιατί CVT και όχι διπλού συμπλέκτη; Διότι σύμφωνα με την Renault είναι πιο ελαφρύ και αξιόπιστο. Από την άλλη, η απόκριση του στην χειροκίνητη λειτουργία δεν είναι τόσο άμεση ακόμα και στην λειτουργία Sport.

Renault Austral

Το σύστημα διεύθυνσης ωστόσο είναι αρκετά γρήγορο και ακριβές και η ανάρτηση προκύπτει όσο πρέπει σφιχτή. Κατά ένα παράδοξο τρόπο, πλαίσιο, αναρτήσεις και σύστημα διεύθυνσης αποδεικνύονται πιο σπορτίβ από το κινητήριο σύνολο, το οποίο, παρά την αξιοπρεπή ισχύ του, προορίζεται κυρίως για οικονομική οδήγηση. Εν γένει εξαιρετική κρίνεται και η ηχομόνωση του Austral.

32 συστήματα ADAS

Τεχνολογικά η σειρά Austral διαθέτει 32 συστήματα ειδοποίησης και υποβοήθησης οδήγησης (ADAS). Πολλά προσφέρονται στον βασικό εξοπλισμό και κάποια άλλα στις πιο πλούσιες εκδόσεις. Μεταξύ αυτών θα βρείτε το σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης, το αυτόματο σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος με κάμερα 3D που προσφέρει περιμετρική κάλυψη θέασης 360 μοιρών αλλά και τα έξυπνα φωτιστικά σώματα Matrix LED Vision με αυτόματη λειτουργία.

 

Best of Network