Δοκιμή Mercedes GLC 220d: O oρισμός του premium SUV;

Εμπορικά η GLC διαπρέπει και ρεαλιστικά γιατί να μην το κάνει, εφόσον ενσωματώνει όλα όσα είναι απαραίτητα σε ένα premium SUV

Mercedes GLC 220D 4matic

"Ρεαλιστικά, προσφέρει παραπάνω από το πρεστίζ που αναζητά ο ενδιαφερόμενος της κατηγορίας"

ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ

Γιατί έχει εξαιρετική συμπεριφορά που την συνδυάζει με καλή κατανάλωση από έναν αποδοτικό κινητήρα

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ

Γιατί το κόστος των πακέτων εξοπλισμού υπερβαίνει ακόμη και αισιόδοξους προϋπολογισμούς

Aν ψάξει κανείς το πρόσφατο παρελθόν για το πιο καλοπουλημένο ψωμάκι στην γκάμα της Mercedes, το όνομα GLC φιγουράρει σε φωτεινή επιγραφή. Το premium SUV είναι το πιο εμπορικό μοντέλο την τελευταία διετία και έχει πουλήσει στο σύνολο περισσότερα από 2,6 εκατ. αυτοκίνητα, με τη μικρή διευκρίνιση ότι η εναρκτήρια είσοδος της εταιρείας στην κλάση των μεσαίων SUV έγινε το 2008 με την ονομασία GLK.

Mercedes GLC 220D 4matic

Το 2015 βαφτίστηκε GLC και άρχισε σταδιακά και με πρόοδο να διαπρέπει σε ζήτηση. Και ενώ οι πωλήσεις της "πηγαίνουν τρένο" και οι κριτικές είναι με το μέρος της, έφτασε η στιγμή τη αναβάθμισης που θα την ωφελήσει στον πρωταθλητισμό που μας έχει συνηθίσει. Θα μπορούσε εύκολα, λοιπόν, να πει κανείς ότι είναι από τα σημαντικότερα αυτοκίνητα της καταξιωμένης φίρμας από τη Στουτγκάρδη από τη στιγμή που χαρακτηρίζεται αποδεδειγμένα ως το παγκόσμιο μπεστ-σέλερ της εταιρείας.

Ποιος θα το φανταζόταν, με τέτοια γκάμα!

Mercedes GLC 220D 4matic

Ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει

Με την ολοκαίνουρια GLC η Mercedes δε δυσκολεύτηκε στη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου SUV που ανεβαίνει το σκαλοπάτι. Από την άλλη, η ίδια η εταιρεία λέει ότι ήταν δύσκολο να βελτιωθεί το απερχόμενο αυτοκίνητο ως μια εκδοχή του "ευλογούμε τα γένια μας" για τα κέρδη που ήρθαν – προφανώς από ένα καλό αυτοκίνητο. Αυτός είναι και ο λόγος που οι αλλαγές σχεδιαστικά ήρθαν με μέτρο, γιατί ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει.

Διαβάστε Επίσης

Oι αναλογίες του προκατόχου της δεν επηρεάζονται συνταρακτικά σχεδιαστικά, όμως η κομψότητα και η εκλεπτυσμένη επιβλητικότητα είναι σαφής από πετυχημένες αναλογίες που προκύπτουν με τη μεταβολή των διαστάσεων.

Mercedes GLC 220D 4matic

Η σημαντικότερη αφορά το μήκος, που κερδίζει 60 mm, και τώρα χρειάζεται 4.716 mm για να απλώσει το κορμί της στον δρόμο. Ανεπηρέαστο το πλάτος και ανεπαίσθητα μικρότερο το ύψος με απώλεια 4 mm. Όλα αυτά συντελούν και σε μια θεαματική βελτίωση της αεροδυναμικής που "αντικατοπτρίζεται" σε συντελεστή οπισθέλκουσας από 0,31 σε 0,29. 

Mercedes GLC 220D 4matic

Το μεγαλύτερο μήκος, ευτυχώς, φέρνει και 15 mm αύξηση μεταξονίου (2,888 mm), στοιχείο που αφήνει υποσχέσεις για βελτιωμένους χώρους επιβατών. Το σίγουρο είναι ότι για τις αποσκευές δε χρειάζεται να ανησυχεί κανείς, είναι σίγουρα βελτιωμένοι και μάλιστα πολύ. Συγκεκριμένα, με 620 lt, η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ της νέας GLC είναι κατά 70 lt μεγαλύτερη από εκείνη του απερχόμενου μοντέλου.

Mercedes GLC 220D 4matic

Ο χώρος των επιβατών πρακτικά δεν έχει επωφεληθεί, ούτε άλλωστε το είχε ανάγκη. Έτσι, το μεγάλο κέρδος αφορά τον βασικό αποθηκευτικό χώρο, που μάλιστα διαθέτει και στάνταρ ηλεκτρική πέμπτη πόρτα. 
Αισθητικά, η Mercedes GLC έχει αρκετές κοινές αναφορές με τη C-Class, τον εκπρόσωπο της Mercedes στο segment D. Όχι μόνο εξωτερικά, αλλά και στο εσωτερικό, όπου τα δύο μοντέλα δείχνουν πανομοιότυπα. Αυτό, βέβαια, μόνο αρνητικό δεν είναι, καθώς μιλάμε για σχεδίαση που κλείνει το μάτι σε αρκετά μικρότερες ηλικίες απ’ ό,τι συνήθιζε να απευθύνεται παραδοσιακά μια C-Class.

Mercedes GLC 220D 4matic

Όσο για το εσωτερικό, είναι όσο hi-tech και ατμοσφαιρικό θα ήθελες, με την παράσταση να κλέβουν ο πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών και η οθόνη πολυμέσων 11,9 ιντσών στην κεντρική κονσόλα, που προσομοιάζει σε tablet. Εδώ η εικόνα είναι εντελώς νέα, δεν παραπέμπει στο μοντέλο προηγούμενης γενιάς με εμφανείς επιρροές από την κορυφαία S-Class. Φυσικά, δε βρίσκει εφαρμογή το ταμπλό με τεχνολογία Hyperscreen, αλλά η νεότερη γενιά του συστήματος MBUX (Mercedes-Benz User Experience) και διαμορφώνει τη σύγχρονη εικόνα από ένα τεχνολογικά προηγμένο περιβάλλον.

Mercedes GLC 220D 4matic

Υπάρχει, επίσης, ατμοσφαιρικός φωτισμός με 64 διαθέσιμα χρώματα, ενώ για τους πιο απαιτητικούς στον τομέα του ήχου και της μουσικής προσφέρεται και premium ηχοσύστημα με 15 ηχεία και ισχύ 710 Watt. Συνολικά, πάντως, η διάχυτη αίσθηση ποιότητας και πολυτέλειας δεν οφείλεται μόνο στον νέο σχεδιασμό του ταμπλό, αλλά και στην ποιότητα υλικών και συναρμολόγησης που έρχεται για να παραδώσει σεμινάρια στον ανταγωνισμό. 

Διαβάστε Επίσης

Είναι η πρώτη φορά που το σύνολο της γκάμας GLC είναι εξηλεκτρισμένο, ξεκινώντας από ήπια υβριδικά συστήματα των 48 V και φτάνοντας μέχρι την plug-in υβριδική έκδοση. Για την PHEV, για παράδειγμα, η χωρητικότητα της μπαταρίας ανέρχεται σε 31,2 kWh, βελτιώνοντας σημαντικά την αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία, που πλέον αγγίζει έως και ξεπερνά τα 100 km. Δεδομένη, επίσης, είναι σε κάθε έκδοση η τετρακίνηση 4MATIC, που αναβαθμίζει τις ικανότητες κίνησης σε δύσβατα τερέν αλλά και σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης. 

Mercedes GLC 220D 4matic

Αποτελεσματικός turbodiesel

Στην 220d της δοκιμής μας κελαηδάει 4κύλινδος turbodiesel 1.992 cc, που προσφέρει 197 ίππους και 440 Nm ροπή. Στην απόδοση συμβάλλει το 48βολτο υβριδικό σύστημα ISG δεύτερης γενιάς που παρέχει στιγμιαία ώθηση 23 ίππων (και 200 Nm ροπή). Στην πράξη, η αμεσότητα στο γκάζι και η πετυχημένη αρμονία στη συνεργασία των δύο κινητήρων συμβάλλει σε μια εξαιρετική εικόνα πετρελαιοκινητήρα, που μπορεί να μεταφέρει εξαιρετικά σβέλτα τα 2.000 kg του ογκώδους SUV. Η 220d επιταχύνει σε μόλις 8 sec έως τα 100 km/h, σταθεροποιεί την τελική της ταχύτητα στα 219 km/h και εμφανίζει αμεσότητα στην επιτάχυνση σε κάθε πάτημα του γκαζιού.

Mercedes GLC 220D 4matic

Τα εύσημα, φυσικά, ανήκουν και στο 9G-Tronic, το αυτόματο κιβώτιο με τις βελούδινες αλλαγές. Εντάξει, δε διεκδικεί τίτλο ταχύτητας στη μετάβαση των 9 στο σύνολο σχέσεων, αλλά ποιος τον χρειάζεται σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο, ειδικά με επιδόσεις παραπάνω από ικανοποιητικές. Αβαντάζ στην όλη υπόθεση και η κατανάλωση, που εύκολα παραμένει στα 7 lt/100 km χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια οικονομίας.

Mercedes GLC 220D 4matic

Η θέση οδήγησης παραμένει ψηλή, όμως έχει πολύ καλύτερη προοπτική και ρυθμίσεις για να σε τοποθετήσει σε στάση που απολαμβάνεις οδήγηση. Κάτω από το αμάξωμα υπάρχει μια νέα διάταξη ανάρτησης τεσσάρων συνδέσμων μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, ενώ, προαιρετικά, υπάρχει δυνατότητα επιλογής αερανάρτησης και τετραδιεύθυνσης.

Mercedes GLC 220D 4matic

Επίσης, αν επιλέξεις το πακέτο "offroad engineering", η GLC σου θα έχει 20 mm μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και στην off-road κίνηση, μέσω μιας σειράς από κάμερες, θα μπορείς να βλέπεις στην κεντρική οθόνη τι υπάρχει μπροστά και κάτω από το αυτοκίνητο, για να κατευθύνει τους τροχούς στο ιδανικό σημείο. Στην πράξη, διαπιστώνεις ότι οι αυξημένες διαστάσεις δεν είναι και τόσο πρόβλημα. Ο κύκλος στροφής προσφέρει σχεδόν πιρουέτες με τα 10,8 m χάρη στην τετραδιεύθυνση. Η ευελιξία είναι εμφανής και σε σφιχτή διαδρομή, όπου ακολουθεί με προθυμία τις εντολές από τον οδηγό και δεν τον ξενερώνει με τις αντιδράσεις της.

Mercedes GLC 220D 4matic

Σφιχτή όσο πρέπει σε ανάρτηση για να μην υπερβάλλει σε κλίσεις και ενδοτική για να μη χάσει στάλα από τον τίτλο της άνεσης, η GLC κερδίζει με το σπαθί της πτυχίο αποτελεσματικότητας. Ο τίτλος εξαιρετικής διαγωγής συνεχίζεται τόσο σε ευθυβολία και καλοτάξιδη συμπεριφορά στον ανοιχτό δρόμο, όσο και σε επιβραδυντική ικανότητα στον επιθετικό ρυθμό. Ρεαλιστικά, προσφέρει παραπάνω από το πρεστίζ που αναζητά ο ενδιαφερόμενος της κατηγορίας: δυναμισμό, πολυτέλεια, ανέσεις και πρακτικότητα. Αποδοτικότητα χωρίς προσβολή σε περιβαλλοντικούς ρύπους και επιδόσεις συνδυασμένες με ταξιδιάρικη αυτονομία και εκδρομικές καταναλώσεις.

Διαβάστε Επίσης

Όρεξη να έχεις, δηλαδή, να ταξιδεύεις και να απολαμβάνεις περιοχές της "άγονης γραμμής", αν βαρέθηκες τη μονότονη αστική γκλαμουριά. Σε κάθε περιβάλλον η GLC 220d 4MATIC αισθάνεται οικεία και σ’ το μεταδίδει. Το μόνο που πρέπει να προσπεράσεις είναι η τιμή και κυρίως το ακριβό "χτίσιμο" σε πακέτα και εξοπλισμό. Από την άλλη, οι πωλήσεις αποδεικνύουν ότι το κοινό της δε ζορίζεται αντικρίζοντας τον τιμοκατάλογο.

Mercedes GLC 220d 4MATIC

Κινητήρας: 4κύλινδρος turbodiesel 1.992 cc
Κιβώτιο / σχέσεις: αυτόματο / 9
Κίνηση: Τετρακίνηση
Ισχύς: 197 ίπποι
Ροπή: 440 Nm
0-100 km/h: 8 sec
Τελική ταχύτητα: 219 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 5,2 lt/100 km
μέση δοκιμής: 7,1 lt/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.716 mm x 1.890 mm x 1.640 mm
Μεταξόνιο: 2.888 mm
Βάρος: 2.000 kg
Χώρος αποσκευών: 620 lt
Εκπομπές CO2: 136 g/km
Τιμή: Από €71.500

Best of Network