
Αν και οι διαβουλεύσεις μεταξύ της Mitsubishi και της Renault βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο, ο διευθύνων σύμβουλος της ιαπωνικής εταιρείας, Takao Kato, δήλωσε πως εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο συμμετοχής της Mitsubishi στο παράρτημα ηλεκτρικών οχημάτων της Renault. Θυμίζουμε πως η τελευταία, σε μια προσπάθεια εξορθολογισμού της στην εποχή των EV, σκοπεύει να διαχωρίσει τις δραστηριότητες EV και μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης σε δύο ξεχωριστές οντότητες. Ως συνέπεια αυτής της επιλογής, βρίσκεται σε αναζήτηση επενδυτικών εταίρων και για τις δύο.
Τι δήλωσε ο CEO της Mitsubishi
Ο CEO της Mitsubishi δήλωσε πως "μελετάμε το περίγραμμα. Αλλά αυτή τη στιγμή, δεν έχουμε εξετάσει το θέμα λεπτομερώς ως προς το αν θα αποφασίσουμε να κάνουμε μια τέτοια επένδυση". Οι δηλώσεις έγιναν στο περιθώριο της ανακοίνωσης των -θετικών- τριμηνιαίων οικονομικών αποτελεσμάτων, με τον Kato να δηλώνει επίσης πως "το θέμα αυτό έχει ως προαπαιτούμενο την συμφωνία των μετόχων και των μελών του διοικητικού μας συμβουλίου. Δεν είναι κάτι που μπορούμε να αποφασίσουμε σε σύντομο χρονικό διάστημα".
Να σημειωθεί πως η Mitsubishi έχει ήδη συνεργασία με τη Renault ως το τρίτο σκέλος της συμμαχίας στα επαγγελματικά οχήματα Renault-Nissan-Mitsubishi. Η Renault και η Nissan έχουν αμοιβαίες συμμετοχές στο μετοχικό κεφάλαιο η μία της άλλης. Επιπλέον η Nissan, συμμετέχει κατά 34% στο μετοχικό κεφάλαιο της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Όλα αυτά, έρχονται σε συνέχεια της δεδομένης επικράτησης των EV στην ευρωπαϊκή αγορά με καταληκτική ημερομηνία το 2035. Η διεισδυτικότητα της Mitsubishi στην Ευρώπη είναι μικρή, καθώς η εκτιμήση για την φετινή πορεία των πωλήσεών της κάνει λόγο για 66.000 μονάδες.
Στο πλαίσιο αυτό, αποκτά νόημα η δήλωση του Kato, πως είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να παραμείνει στην ευρωπαϊκή αγορά μια εταιρεία, να εισέλθει στον χώρο των EV. Για τον λόγο αυτό, δεν θεωρεί αδύνατο το ενδεχόμενο να δούμε μελλοντικά στην αγορά, ηλεκτρικά μοντέλα της Renault με τα σήματα της Mitsubishi.
Και ακόμα περισσότερη συνεργασία
Η συνεργασία μεταξύ των δύο εταιρειών όμως δεν σταματά στα σχέδια για το μέλλον, αλλά περιλαμβάνει την κατασκευή αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης για διάθεση στην Ευρώπη. Η Renault θα κατασκευάσει δύο αυτοκίνητα για τη Mitsubishi, ένα νέο Colt, που θα είναι βασισμένο στο Renault Clio και το νέο ASX, το οποίο βασίζεται στο SUV Renault Captur. Από αυτά τα δύο μοντέλα, η Mitsubishi αναμένει ετήσιες πωλήσεις στην Ευρώπη της τάξεως των 40.000 μονάδων για το Colt και 35.000 μονάδων για το ASX.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, η Mitsubishi έχει πραγματοποιήσει μια σχετική στροφή αναφορικά με την προσέγγιση της ηλεκτροκίνησης. Αν και υπήρξε πρωτοπόρος στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων πριν από περισσότερο από μια δεκαετία, με το μίνι i-MiEV που έχει πλέον καταργηθεί, σήμερα εστιάζει στα plug-in υβριδικά απέχοντας από τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι στις ΗΠΑ, η Mitsubishi μόλις παρουσίασε την επανασχεδιασμένη έκδοση του Outlander PHEV. Ωστόσο ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος Hiroshi Nagaoka, δήλωσε ότι θα χρειαστούν περισσότερες ηλεκτροκίνητες προτάσεις για την αγορά των ΗΠΑ στα τέλη της τρέχουσας δεκαετίας, ώστε να εκπληρωθούν και εκεί οι κανονισμοί μηδενικών εκπομπών ρύπων.