
Μπορεί ακόμη να διανύουμε την περίοδο που οι εταιρείες προβάλλουν ως highlight των δυνατοτήτων συνδεσιμότητας των μοντέλων τους τα Android Auto και Apple CarPlay, όμως αυτό είναι κάτι που πιθανότατα θα αλλάξει στο προσεχές μέλλον. Μια σχετική ένδειξη αποτελεί η σκέψη της Porsche να ενσωματώσει το λογισμικό της Google στα αυτοκίνητά της, ώστε οι πελάτες της να έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης σε διάφορες υπηρεσίες χωρίς να απαιτείται προηγούμενη σύνδεση του smartphone τους.
Συγκεκριμένα, οι πληροφορίες κάνουν λόγο για συμφωνία του VW Group, η οποία όμως θα αφορά μόνο την Porsche και όχι τις υπόλοιπες εταιρείες του Ομίλου και η οποία θα δίνει στους κατόχους μοντέλων της τελευταίας, απευθείας πρόσβαση σε εφαρμογές όπως οι Google Maps και Google Assistant, χωρίς να έχουν συνδέσει ένα κινητό τηλέφωνο με λειτουργικό Android.
H σχετική πληροφορία φέρεται να διέρευσε από πηγή προσκείμενη στην Porsche, χωρίς μέχρι στιγμής να έχει ακολουθήσει κάποιο σχόλιο είτε από την γερμανική εταιρεία, είτε από τον Όμιλο VW γενικότερα. Αυτό που έχει ιδιαίτερη σημασία όμως, είναι πως έρχεται σε συνέχεια της περσινής δήλωσης του οικονομικού διευθυντή της Porsche, Lutz Meschke, ότι η εταιρεία βρίσκεται σε στενή επαφή με την Google και την Apple, καθώς και με τις Baidu, Tencent και Alibaba στην Κίνα μετά τη λήξη της συνεργασίας της με τη μονάδα Cariad της VW, για την έρευνα και ανάπτυξη νέου λογισμικού.
Μάχη για τον έλεγχο των λογισμικών
Οι εταιρείες τεχνολογίας από την Google και την Apple ως την Amazon, επιδίδονται σε αγώνα δρόμου για τον έλεγχο των λογισμικών των αυτοκινητοβιομηχανιών, καθώς το λογισμικό αποτελεί πλέον αναπόσπαστο μέρος του σχεδιασμού των νέων αυτοκινήτων. Η Porsche από την πλευρά της, δεν ήταν πρόθυμη όλο το προηγούμενο διάστημα να χρησιμοποιήσει το λογισμικό της Google, επειδή η τελευταία ζητούσε να έχει πρόσβαση σε πάρα πολλά δεδομένα.
Κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των General Motors, Renault, Nissan και Ford, χρησιμοποιούν ενσωματωμένη τεχνολογία Google στα οχήματά τους μέσω ενός πακέτου Google Automotive Services (GAS), ωστόσο ορισμένοι κατασκευαστές είναι επιφυλακτικοί ως προς το να επιτρέψουν στους τεχνολογικούς γίγαντες την απεριόριστη πρόσβαση στα δεδομένα που παράγονται από τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα ή να τους επιτρέψουν να εκτοπίσουν τα εμπορικά τους σήματα, αντικαθιστώντας τα στις οθόνες του ταμπλό με τα δικά τους.
Χαρακτηριστικό τέτοιο παράδειγμα η BMW, η οποία σύμφωνα με δήλωση εκπροσώπου της, "σίγουρα δεν θα ακολουθήσει τον δρόμο της ενσωμάτωσης του GAS στα αυτοκίνητά της”, καθώς "είναι σημαντικό για την εταιρεία να κρατήσει στα χέρια της τη διεπαφή με τον πελάτη”.