Δοκιμή Peugeot 308 GT PHEV 225PS: Premium σε όλα

Η προχωρημένη σχεδίαση, η συνολική ποιότητα και η πληρότητα εκδόσεων του 308, βρίσκουν στην κορυφαία του έκδοση τον απόλυτο εκφραστή τους. Μόνο που αντίστοιχα ψηλά βρίσκεται και η τιμή.

Peugeot 308 GT PHEV 225PS
Peugeot 308 GT PHEV 225PS
Peugeot 308 GT PHEV 225PS
Peugeot 308 GT PHEV 225PS
Peugeot 308 GT PHEV 225PS
Peugeot 308 GT PHEV 225PS
Peugeot 308 GT PHEV 225PS
Peugeot 308 GT PHEV 225PS
Peugeot 308 GT PHEV 225PS
Peugeot 308 GT PHEV 225PS
Peugeot 308 GT PHEV 225PS
Peugeot 308 GT PHEV 225PS
Peugeot 308 GT PHEV 225PS
Peugeot 308 GT PHEV 225PS
Peugeot 308 GT PHEV 225PS

Το 308 θα αποτελεί πάντα το βαρόμετρο αναφορικά με το που βαδίζει η Peugeot τόσο σε επίπεδο σχεδίασης όσο και χαρακτήρα.

ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ

Για την σχεδίαση, την ποιότητα κύλισης και την ποιότητα κατασκευής.

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ

Αν θέλεις οπωσδήποτε plug-in 308, η έκδοση των 180ps σου δίνει πρακτικά το ίδιο πακέτο σε αρκετά χαμηλότερη τιμή.

Σε ένα περιβάλλον όπου οι εταιρείες αρχίζουν να συγκεντρώνονται στα χέρια μεγάλων Ομίλων, είναι φυσικό να μιλάμε για διαμόρφωση ενός διαφορετικού τοπίου στον χώρο του αυτοκινήτου. Τουλάχιστον σε σχέση με αυτό που γνωρίζαμε παραδοσιακά. Οι σχολές έχουν πάψει να υφίστανται προ πολλού, με μόνη εξαίρεση ακόμη την ιαπωνική, ο χαρακτηρισμός premium πλέον ανταποκρίνεται σε αρκετά μεγαλύτερο αριθμό μοντέλων απ' ότι στο παρελθόν και κάπως έτσι, η τράπουλα στην αγορά αυτοκινήτου ξαναμοιράζεται.

Η Peugeot αποτελεί μία από τις ιδιαίτερες περιπτώσεις της αγοράς, υπό την έννοια ότι η προσπάθεια μετατροπής της σε μια εταιρεία με στόχο να τοποθετηθεί στο πάνω ράφι της αγοράς, ξεκίνησε πριν μερικά χρόνια και πλέον τείνει στο να ολοκληρωθεί. Με επιτυχία. Το νέο 308 αποτελεί το πιο πρόσφατο δείγμα γραφής της γαλλικής εταιρείας, και ένα ξεκάθαρο statement αναφορικά με το ποια εταιρεία έχει το πάνω χέρι στην PSA.

Peugeot 308 GT PHEV 225PS

Δεν είναι το ότι η Peugeot έχει την αποκλειστική πρόσβαση σε συγκεκριμένα μηχανικά μέρη, αυτό άλλωστε είναι κάτι που δεν συμβαίνει πλέον στα σύγχρονα αυτοκίνητα. Τα πατώματα, οι κινητήρες, τα κιβώτια, όλα εξελίσσονται με σκοπό να χρησιμοποιηθούν από όλες τις μάρκες ενός Ομίλου, όμως την ίδια ώρα, θα πρέπει με κάποιο "μαγικό” τρόπο η κάθε εταιρεία να διατηρεί όσο είναι δυνατόν μια δική της ταυτότητα.

Είναι Peugeot; Είναι και όμορφο

Στην περίπτωση του μικρομεσαίου Peugeot, έχουμε να κάνουμε με ένα από τα πιο ελκυστικά σε σχεδίαση μοντέλα της αγοράς. Το οποίο ως είθισται έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις σε σχέση με το μοντέλο που αντικατέστησε (μεταξόνιο +5,5 cm), χωρίς όμως να έχουν αυξηθεί αντίστοιχα και οι χώροι του. Για την ακρίβεια, ακόμη και ο χώρος αποσκευών έχει μειωθεί (361lt από τα 420lt του προηγούμενου μοντέλου), λόγω του υβριδικού συστήματος. Στον αντίποδα, η ποιότητα των υλικών έχει αναβαθμιστεί και η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή είναι πλέον καθολική. Το i-Cockpit 3D συμβάλλει στη δημιουργία ενός ξεχωριστού πίνακα οργάνων, όμως η ποιότητα των γραφικών, θα έπρεπε να είναι καλύτερη και πάντως να βρίσκεται πιο κοντά στα επίπεδα του γερμανικού ανταγωνισμού.

Peugeot 308 GT PHEV 225PS

Ανεξαρτήτως προσωπικού γούστου, το εσωτερικό του 308 ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας. Ο λόγος είναι πως το πολύ μικρό τιμόνι βρίσκεται τοποθετημένο χαμηλά και ο πίνακας οργάνων στο επάνω μέρος του ταμπλό, διάταξη που δεν είναι ιδανική για όλα τα αναστήματα. Πρόκειται όμως για επιλογή που τείνει να αποτελέσει σήμα κατατεθέν των σύγχρονων μοντέλων της Peugeot και σε περίπτωση που είσαι από εκείνους που καταφέρνουν να βρουν την ιδανική θέση οδήγησης σε ένα Peugeot, είναι βέβαιο πως θα την εκτιμήσεις.

Δύο κόσμοι, ένα αυτοκίνητο

Η συγκεκριμένη, είναι η κορυφαία έκδοση της γκάμας του 308 και αποτελεί την ιδανική επιλογή για να πραγματοποιήσεις την είσοδό σου στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης, χωρίς ακόμη να απασχολείς τον εαυτό σου με ζητήματα αυτονομίας και υποδομών φόρτισης. Ναι, η αλήθεια είναι πως στη σημερινή πραγματικότητα, οι υβριδικές εκδόσεις plug-in συνδυάζουν τα καλά των δύο κόσμων με τον πλέον λειτουργικό τρόπο. Στην περίπτωση του 308 είχαμε μια πρώτη εικόνα με την αντίστοιχη έκδοση των 180 ίππων. Εδώ έχουμε έναν συνδυασμό κινητήρα βενζίνης 1.6 lt απόδοσης 180 ίππων και 250Nm και ενός ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 110 ίππων και 320Nm ροπής. Η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται σε 225 ίππους και η μέγιστη ροπή σε 360Nm.

Peugeot 308 GT PHEV 225PS

Το ισχυρότερο 308 διατίθεται αποκλειστικά στην έκδοση εξοπλισμού GT που περιλαμβάνει ένα πλούσιο πακέτο εξοπλισμού. Κάπου εδώ βρίσκεται ο πρώτος αστερίσκος. Αν η μνήμη σου δεν έχει αρχίσει να σε προδίδει, θα θυμάσαι πως το GT χρησιμοποιούνταν στο παρελθόν για να υποδηλώσει τον σπορ χαρακτήρα ενός μοντέλου -και της Peugeot- και όχι το επίπεδο εξοπλισμού. Έχεις ήδη στα χέρια σου το πρώτο hint. Γιατί μπορεί από αυτό το 308 να μην λείπει η ταχύτητα και να εξακολουθεί να είναι -τηρουμένων των αναλογιών- ευχάριστο στην οδήγηση, όμως εμπλέκει τον οδηγό του σαφώς λιγότερο στη διαδικασία της οδήγησης, απ' ότι το έκαναν τα 308 GT και GTI του παρελθόντος.

Τι κερδίζω λοιπόν;

Για αρχή, κορυφαία ποιότητα κύλισης και άκρως ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης, ακόμη και με τα ελαστικά διαστάσεων 225/40 R18. Επιδόσεις αντίστοιχες των παραδοσιακών GT και φυσικά, τη δυνατότητα να κινηθείς αμιγώς ηλεκτρικά με το αντίστοιχο όφελος στην κατανάλωση. Με γεμάτη την μπαταρία των 12,4kWh, μπορείς να υπολογίζεις σε πάνω από 50km αυτονομίας για μετακινήσεις εντός πόλης. Αν κάνεις και ένα πέρασμα από εθνική οδό, βρίσκεσαι πιο κοντά στο όριο των 40km. Σε κάθε περίπτωση όμως, ακόμη κι αν χρειαστεί να κινηθείς και με βενζίνη στην καθημερινότητά σου, η μέση κατανάλωση δύσκολα θα ξεπεράσει τα 4lt/100km, τιμή που είναι απόλυτα λογική.

Peugeot 308 GT PHEV 225PS

Το επόμενο που κερδίζεις, είναι ένας δρομέας μεγάλων αποστάσεων, ασχέτως αν θα τον χρησιμοποιείς κατά βάση για να πηγαίνεις στο γραφείο σου. Στις όποιες εξορμήσεις εκτός πόλης επιχειρήσεις, θα έχεις στα χέρια σου ένα ήσυχο, ξεκούραστο και ικανό να διατηρεί υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα αυτοκίνητο. Το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων συμβάλλει με τη λειτουργία του στον χαρακτήρα ενός σύγχρονου cruiser, με το πρόγραμμα sport να μην προσθέτει ιδιαίτερα σε ένα ούτως ή άλλως "ζωντανό” σύνολο.

Defaut υπάρχει;

Αν ξεπεράσεις -κάτι που λογικά δεν θα χρειαστεί ιδιαίτερη προσπάθεια- το ότι παρά τις προδιαγραφές και την βαριά φανέλα της Peugeot στην κατηγορία, οι έντονες κλίσεις του αμαξώματος υπό πίεση αποδεικνύουν πως το σημερινό κορυφαίο 308 GT δεν αποτελεί ένα καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο, το μεγαλύτερο μειονέκτημα είναι η τιμή. Με σημείο εκκίνησης τα €51.800 αυτό το 308 είναι σημαντικά ακριβότερο ακόμη κι από μοντέλα όπως το Audi A3 40TFSI plug-in (από €45.600) ή την Mercedes A-Class A250e (από €45.580).

Peugeot 308 GT PHEV 225PS

Ακόμη κι αν λάβεις υπόψη το γεγονός ότι οι συγκεκριμένες εκδόσεις έχουν ως προφανές target group τις εταιρικές πωλήσεις, δεν υπάρχει κάποιο ξεκάθαρο πλεονέκτημα του γαλλικού μοντέλου έναντι του γερμανικού ανταγωνισμού. Βέβαια δεν υπάρχει και κάποιο ξεκάθαρο μειονέκτημα, πέρα από το ειδικό βάρος του ονόματος στο χρηματιστήριο αυτοκινητικών αξιών. Αλλά έστω κι έτσι, αν θελήσεις να κάνεις την υπέρβαση, δεν έχεις σοβαρό λόγο να πας στην έκδοση των 225 ίππων, καθώς το 308 PHEV των 180 ίππων έχει πρακτικά ίδιες επιδόσεις και ξεκινά από τα €44.500 (έκδοση Active Plus). Αν πάλι σε κάνει να αισθάνεσαι καλύτερα η ιδέα να μην μπορείς να έρθεις face to face με κάποιον που έχει ανώτερη έκδοση του 308 από τη δική σου, τότε καλορίζικο.

Peugeot 308 GT PHEV 225PS

Κινητήρας: 4κύλινδρος turbo, 1.598cc
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 8
Κίνηση: Μπροστά
Ισχύς: 225 ίπποι
Ροπή: 360 Nm
0-100 km/h: 7,5 sec
Τελική ταχύτητα: 235 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: από 1,2 lt/100 km
μέση δοκιμής: 4,1 lt/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.367 mm x 1.852 mm x 1.441 mm
Βάρος: 1.708 kg
Χώρος αποσκευών: 361 lt
Εκπομπές CO2: 26 g/km
Τιμή: από €51.800

Best of Network