Peugeot 308 180 PHEV: Στην πρίζα οδηγός και αυτοκίνητο
To 308 είναι από τα μοντέλα που σου δίνουν ένα ισχυρό κίνητρο για να επιλέξεις hatchback, γυρίζοντας -για λίγο καιρό ακόμη- την πλάτη στη μόδα των SUV
To 308 είναι από τα μοντέλα που σου δίνουν ένα ισχυρό κίνητρο για να επιλέξεις hatchback, γυρίζοντας -για λίγο καιρό ακόμη- την πλάτη στη μόδα των SUV
Είναι το μοναδικό, μαζί με το Focus, μοντέλο της κατηγορίας, που ιεραρχεί ψηλά την αλληλεπίδραση μεταξύ αυτοκινήτου και οδηγού
Αν και μεγάλωσε σε διαστάσεις, οι χώροι παραμένουν στο μέσο όρο, ενώ κάποιοι θα προβληματιστούν από τη διάταξη τιμονιού-πίνακα οργάνων
Σχεδιαστικά, η 3η γενιά του Peugeot 308 δεν αποτέλεσε έκπληξη. Όλοι έχουν εμπεδώσει πλέον πως κάθε χρονική περίοδο, υπάρχει στη γκάμα κάθε εταιρείας ένα μοντέλο, που ορίζει το family look. Αυτή τη στιγμή στην Peugeot, ο συγκεκριμένος ρόλος ανήκει στα SUV 2008 και 3008.
Το οποίο αποτελεί μια πολύ καλή αφετηρία για το 308, καθώς τα δύο δημοφιλή γαλλικά SUV, είναι από τα πιο όμορφα μοντέλα στις κατηγορίες τους. Μοιραία, το 308 είναι από τα αυτοκίνητα που δεν θα περάσουν απαρατήρητα. Κομψό και δυναμικό ταυτόχρονα, το μικρομεσαίο Peugeot εξακολουθεί να συντηρεί τον μύθο της γαλλικής σχολής στην σχεδίαση.
Περνώντας στο εσωτερικό, η εικόνα εξακολουθεί να είναι textbook Peugeot. Ψηφιακός πίνακας οργάνων τοποθετημένος ψηλά, μικρής διαμέτρου τιμόνι τοποθετημένο χαμηλά, και οθόνη infotainment 10 ιντσών με βελτιωμένα γραφικά και μία φυσική προέκταση (i-toggle) που περιλαμβάνει 6 βασικά μενού λειτουργιών, που μπορούν να παραμετροποιηθούν πλήρως.
Η Peugeot αποτελεί ίσως το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα εταιρείας που ξεκίνησε πριν μερικά χρόνια την ποιοτική μετάβαση στο πιο premium, με την υλοποίηση του συγκεκριμένου πλάνου να ακολουθείται πιστά από κάθε νέο μοντέλο. Το 308 αποπνέει ποιότητα και διαθέτει αισθητικά highlights, όπως ο κρυφός φωτισμός που αναβαθμίζει την ατμόσφαιρα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.
Σημαντικά αναβαθμισμένη είναι και η εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων, όχι τόσο για τους επιβάτες, όσο για τα διάφορα μικροαντικείμενα. Με συνολικά 34lt διάσπαρτα στο εσωτερικό, είναι σίγουρο πως θα βρεις χώρο για κινητό (διαθέτει και θέση για επαγωγική φόρτιση), κλειδιά, ποτήρια, κ.α. αρκετά πιο εύκολα απ' ότι οι πίσω επιβάτες χώρο για τα γόνατα. Εντάξει, η παρατήρηση αφορά σε ψηλά αναστήματα, όμως με το αμάξωμα να έχει μεγαλώσει κατά 11cm σε μήκος και το μεταξόνιο άλλα 5,5cm, μάλλον θα περίμενες κάτι καλύτερο. Όπως και από τον χώρο αποσκευών των 361lt των υβριδικών εκδόσεων.
Η ιδανική θέση οδήγησης στο 308, όπως και σε κάθε άλλο σύγχρονο Peugeot δεν θα πρέπει να θεωρείται εύκολη υπόθεση. Η σχεδίαση του ταμπλό και η τοποθέτηση του τιμονιού χαμηλά, μπορεί να αποτελούν σήμα καταθέν της γαλλικής εταιρείας, αλλά το όμορφο αισθητικό αποτέλεσμα, ακολουθεί η πρόκληση του να βρεις θέση για το τιμόνι που να μην ενοχλεί τα πόδια σου, ή να μην σου κρύβει μέρος των πληροφοριών της οθόνης. Δεν είναι αδύνατο, αλλά ούτε και το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο.
Κάθε νόμισμα έχει δύο όψεις, το ίδιο και η εμμονή αρκετών εταιρειών στις επιφάνειες piano black. Η θεωρία λέει πως ενισχύουν την premium εικόνα του εσωτερικού των αυτοκινήτων και η πράξη πως λειτουργούν ως εξαιρετικοί καταγραφείς δακτυλικών αποτυπωμάτων και μαγνήτες σκόνης.
Για πρώτη φορά ένα 308 είναι διαθέσιμο σε υβριδική έκδοση plug-in. Μια τέτοια είναι και αυτή που βλέπεις μπροστά σου. Για την ακρίβεια η μικρότερη από τις δύο που υπάρχουν στη γκάμα. Ο 4κύλινδρος κινητήρας βενζίνης 1.600cc συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 81kW με την συνολική ισχύ να φτάνει τους 180 ίππους (150 από τον θερμικό κινητήρα και 30 από τον ηλεκτρικό). Το κιβώτιο είναι αυτόματο 8 σχέσεων.
Αν επιλέξεις να κινηθείς αμιγώς ηλεκτρικά, έχεις στη διάθεσή σου γύρω στα 55km με γεμάτη την μπαταρία χωρητικότητας 12,4kWh. Η οποία φορτίζει μέσα σε ένα διάστημα περίπου 7 ωρών σε οικιακή πρίζα, και σε περίπου 2 ώρες σε wallbox. Οι επιδόσεις του 308 Hybrid 180, με την επιτάχυνση 0-100 να έρχεται σε 7,6sec και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 225km/h δίνουν ένα πρώτο στίγμα, όμως λένε τη μισή αλήθεια. Η άλλη μισή είναι πως το 308 είναι αυτοκίνητο που χαίρεσαι να οδηγείς σε κάθε είδους διαδρομή.
Σε χαλαρούς ρυθμούς στο ταξίδι, θα εκιμήσεις την πολύ καλή ηχομόνωση, την ποιότητα κύλισης και την άνεση της ανάρτησης. Αυτό όμως που έρχεται ως έξτρα παροχή και μόνο δεδομένο δεν θεωρείται στην κατηγορία, είναι η fun to drive διάσταση, που θα ανακαλύψεις σε διαδρομές με διαφορετική χάραξη από εκείνη της εθνικής οδού. Με την επιλογή του προγράμματος οδήγησης Sport, το βάρος του τιμονιού αυξάνεται, η απόκριση στο πάτημα του γκαζιού γίνεται πιο άμεση και οι 180 ίπποι αποδεικνύονται επαρκής τιμή για τη διατήρηση ενός γρήγορου ρυθμού.
Το 308 διατηρεί υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και στρίβει απροβλημάτιστα, αλλά όχι αποστειρωμένα. Και αυτή είναι η λεπτομέρεια που κάνει τη διαφορά. Το τιμόνι παρέχει την πληροφόρηση που θέλεις, τα φρένα διαχειρίζονται ικανοποιητικά το βάρος των 1.678kg και το μόνο που αλλάζει -απολύτως λογικά- προς το χειρότερο, είναι η κατανάλωση. Η οποία μπορεί να διατηρηθεί και σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα (3-4 lt/100km), αν ελέγχεις το βάρος του δεξιού σου ποδιού και δεν ξεχνάς να φορτίζεις συχνά την μπαταρία.
Με όρους segment C, το 308 Hybrid είναι ένα ακριβό αυτοκίνητο, που ζητάει από τον ιδιοκτήτη του να κάνει κάποιες παραχωρήσεις σε επίπεδο χώρων, παράμετρος που παίζει σημαντικό ρόλο για αρκετούς υποψήφιους αγοραστές. Στον αντίποδα προσφέρει απλόχερα σχεδίαση, ποιότητα και επιδόσεις, χωρίς παράλληλα να αποκλείει τον οδηγό από το παιχνίδι της οδήγησης.
Όμως πέρα απ' όλα αυτά, είναι ξεκάθαρο πως αυτοκίνητα όπως το 308, δεν ποντάρουν στη λογική, αλλά στο θυμικό. Και τέτοια αυτοκίνητα, είναι καλό να επιβιώνουν μέσα στη θάλασσα των κατά τα άλλα πληρέστατων, αλλά οδηγικά αδιάφορων μοντέλων, που αυτό που κάνουν στην ουσία, είναι να προλειαίνουν το έδαφος για την αυτόνομη οδήγηση.
Κινητήρας: 4κύλινδρος turbo βενζίνης, 1.598 cc
Ηλεκτροκινητήρας: 81 kW, μπαταρίες ιόντων λιθίου 12,4 kWh
Κιβώτιο / σχέσεις: αυτόματο / 8
Κίνηση: Εμπρός
Ισχύς: 180 ίπποι (συνδυαστική με ηλεκτροκινητήρα)
Ροπή: 360 Nm (συνδυαστική με ηλεκτροκινητήρα)
0-100 km/h: 7,6 sec
Τελική ταχύτητα: 225 km/h (135km/h με ηλεκτροκινητήρα)
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 1,1 lt/100 km
μέση δοκιμής: 7,3 lt/100 km
Ηλεκτρική αυτονομία: 55 km
Χρόνος φόρτισης: 7 ώρες σε οικιακή πρίζα και 2 ώρες σε Wallbox 7,4 kW.
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.367 mm x 1.859 mm x 1.441 mm
Μεταξόνιο: 2.675 mm
Βάρος: 1.678 kg
Χώρος αποσκευών: 361 lt
Εκπομπές CO2: 24 g/km
Τιμή: από 39.500 €