Ας το ξεκαθαρίσουμε εξ αρχής. Αν και οι εξελίξεις τρέχουν με γρήγορους ρυθμούς, βρισκόμαστε ακόμη στην αρχή της διαδικασίας μετάβασης από την εποχή των κινητήρων εσωτερικής καύσης, σε εκείνη των αμιγώς ηλεκτρικών. Όπως συμβαίνει με κάθε νέα τεχνολογία που έχει ως στόχο την εξάπλωση και εν τέλει, την επικράτησή της στην αγορά, οι βελτιώσεις είναι σημαντικές και συνεχείς. Το αποτέλεσμα είναι πως όποιος καθυστερήσει να μπει στη νέα τεχνολογία, το πιθανότερο είναι πως θα έχει στα χέρια του ένα σημαντικά καλύτερο προϊόν, το οποίο είναι πιθανό να το έχει πληρώσει και λιγότερο.
Δεν αναφέρομαι σε καθυστέρηση ετών. Ακόμη και ένα ή δύο χρόνια είναι αρκετά όταν μιλάμε για νέες τεχνολογίες. Πάρε για παράδειγμα την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. Που βρισκόταν πριν δύο χρόνια και που βρίσκεται σήμερα. Και ποιος μπορεί να πει με ακρίβεια που θα βρίσκεται σε άλλα δύο χρόνια από σήμερα. Τα βασικά μειονεκτήματα ήταν και εξακολουθούν να παραμένουν η αυτονομία και ο αριθμός των σημείων φόρτισης, σε συνδυασμό πάντοτε με τη χρονική διάρκεια που απαιτείται για να φορτίσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Υπάρχουν κι άλλα, όπως το βάρος των αυτοκινήτων απόρροια του αυξημένου βάρους των μπαταριών, αλλά ας μείνουμε στα κυρίως.
Έστω κι έτσι όμως, η αλήθεια είναι πως η πραγματικότητα αλλάζει με γοργούς ρυθμούς. Τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα έχουν μεγαλύτερες αυτονομίες, φορτίζουν ταχύτερα, έχουν άπλετους χώρους και αρχίζουν να συμπεριφέρονται ως κανονικά αυτοκίνητα. Η πρώτη εξήγηση, είναι πως κάθε νέο μοντέλο, έχει εξελιχθεί ως αμιγώς ηλεκτρικό, κάνοντας χρήση πατώματος που επίσης εξελίχθηκε για να χρησιμοποιηθεί σε ηλεκτρικά οχήματα και όχι ενός πατώματος συμβατικού μοντέλου, στο οποίο απλά προστέθηκαν μπαταρίες και ένας ηλεκτροκινητήρας. Η δεύτερη εξήγηση είναι πως... η τεχνολογία των μπαταριών και των φορτιστών εξελίσσεται. Και ακόμη βρισκόμαστε εν αναμονή των μπαταριών solid state που ευαγγελίζονται μικρότερες διαστάσεις και βάρος και μεγαλύτερη αυτονομία.
Όλα αναμενόμενα έως εδώ. Το αναπάντεχο όμως, είναι πως στην πορεία προς τη νέα αυτή εποχή, πρωτοστατούν δύο εταιρείες από την... Κορέα. Αναφέρομαι σε παραδοσιακούς κατασκευαστές και όχι στις -ένα κάρο- νεοσύστατες εταιρείες, που είδαν τη μπάλα να μεταφέρεται σε νέο γήπεδο και διέκριναν τη δημιουργία μιας τεράστιας ευκαιρίας για κέρδος. H Hyundai και η KIA λοιπόν. Μάλιστα κύριοι, όσο κι αν σας κάνει εντύπωση, τα Ioniq 5 και EV6, είναι δύο από τα πιο ολοκληρωμένα ηλεκτρικά μοντέλα που μπορείς να βρεις αυτή τη στιγμή στην αγορά. Ξαναλέω, ανάμεσα σε παραδοσιακούς κατασκευαστές αυτοκινήτων.
Πρόκειται για δύο μοντέλα που ήδη, φαίνεται να μην τους λείπει τίποτα. Η σχεδίασή τους είναι προχωρημένη, αν και τα δύο τους χρησιμοποιούν διαφορετικό αισθητικό μονοπάτι για να φτάσουν στο επιθυμητό αποτέλεσμα και οι χώροι τους, είναι ακόμη μεγαλύτεροι από αυτό που υποδηλώνουν οι αυξημένες διαστάσεις τους. Η αυτονομία τους βρίσκεται στα επίπεδα των 500 χιλιομέτρων και υποστηρίζουν αμφότερα φόρτιση 240 kWh. Σε απλή μετάφραση, βρίσκονται πιο μπροστά από το δίκτυο φορτιστών, τουλάχιστον στην Ελλάδα. Έστω κι έτσι όμως, σε φορτιστή 180kWh, αρκούν περίπου 13 λεπτά, για να φτάσεις από το 40% στο 80%. Δεν πρόκειται για εργοστασιακή εκτίμηση, αλλά για προσωπική εμπειρία. Το συνολικό πακέτο, έρχονται να συμπληρώσουν τεχνολογίες όπως η V2L (Vehicle to Load), που χρησιμοποιεί την ενέργεια του αυτοκινήτου για φόρτιση συσκευών σπιτιού ή π.χ. ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου και μια οδική συμπεριφορά ευχάριστη, η οποία στις περιπτώσεις των πισωκίνητων εκδόσεων, φλερτάρει με το παιχνιδιάρικο.
Και το ακόμη καλύτερο, είναι πως σε μία κίνηση που θα μπορούσε κάλλιστα να θεωρηθεί τρολάρισμα στον ανταγωνισμό, επίκεινται οι "άγριες" εκδόσεις και τον δύο. Η GT για το EV6 και η N για το Ioniq 5. Με 585 ίππους το πρώτο, 620 ίππους το δεύτερο και drift mode στον βασικό τους εξοπλισμό.
Εν τω μεταξύ, η BMW έδωσε μόλις στη δημοσιότητα τα πρώτα στοιχεία για τη νέα Μ2, με 6κύλινδρο κινητήρα σε σειρά, 460 ίππους, κίνηση πίσω και δυνατότητα επιλογής χειροκίνητου κιβωτίου. Πολύ ωραίο ακούγεται και σίγουρα θα είναι. Όμως φαντάζει περισσότερο ως μία ακόμη έκδοση-φόρο τιμής σε μία εποχή που τελειώνει. Παρόμοια με εκείνες άλλων κατασκευαστών με παράδοση σε σπορ κατασκευές, όπως οι Mercedes και Audi. Στη νέα τάξη πραγμάτων όμως, όλοι αυτοί δεν έχουν ακόμη απάντηση στο πρόβλημα που τους βάζουν οι Κορεάτες.