Ποιες είναι οι συνέπειες του καύσωνα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες που αναμένονται το επόμενο διάστημα, έχουν αντίκτυπο στη λειτουργία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Δες τις συνέπειες του καύσωνα και πώς μπορείς να τις αντιμετωπίσεις.

καύσωνας αυτοκίνητα

Μέχρι τώρα είναι πολύ πιθανό να είχες διαβάσει για τις αρνητικές συνέπειες των πολύ χαμηλών θερμοκρασιών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Όμως και οι καύσωνες μπορεί να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στο ηλεκτρικό σου αυτοκίνητο.

Διαβάστε Επίσης

Οι υψηλές θερμοκρασίες επηρεάζουν την απόδοση της μπαταρίας και επιταχύνουν την φθορά της. Τυχόν υπερθέρμανση μπορεί να μειώσει την αυτονομία, καθώς και να επιβραδύνει τη διαδικασία φόρτισης.

Επομένως, ένα καλό σύστημα ψύξης είναι απαραίτητο. Παρακάτω, μπορείς να δεις πώς ακριβώς οι υψηλές θερμοκρασίες που αναμένονται στη χώρα μας τις επόμενες μέρες, μπορούν να επηρεάσουν τη λειτουργία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Η παράμετρος της μπαταρίας

Λίθιο, βασικό στοιχείο στις μπαταρίες των EV

Η μπαταρία ιόντων λιθίου στο ηλεκτρικό σου όχημα αποδίδει καλύτερα μεταξύ 20°C και 25°C. Θερμαίνεται όταν το αυτοκίνητο κινείται με υψηλές ταχύτητες και, φυσικά, όταν η θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι υψηλή. Όπως συμβαίνει και με τις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, έτσι και η υπερθέρμανση οδηγεί σε μείωση της αυτονομίας.

Η θερμοκρασία στην οποία θα υπερθερμανθεί η μπαταρία, εξαρτάται από τον κατασκευαστή. Πάνω από αυτή τη θερμοκρασία, η μπαταρία θα αποδίδει κάτω από την ονομαστική της χωρητικότητα. Μάλιστα σε ακραίες περιπτώσεις όπου η θερμοκρασία μπορεί να υπερβεί τους 50°C μπορεί να προκληθεί ακόμη και ζημιά. Η συχνή έκθεση σε υψηλές θερμοκρασίες μπορεί επίσης να μειώσει την αυτονομία του αυτοκινήτου πιο γρήγορα με την πάροδο του χρόνου.

Διαβάστε Επίσης

Η αυτονομία βελτιστοποιείται αν ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από μια μπαταρία με καλό σύστημα ψύξης. Η υγρή ψύξη θεωρείται η πιο αποτελεσματική. Αυτή η τεχνολογία χρησιμοποιείται στα ηλεκτρικά μοντέλα των Tesla, Hyundai, Audi και Renault. Άλλοι κατασκευαστές, έχουν επιλέξει την ψύξη με αέρα, αλλά αυτή μπορεί να μην είναι επαρκής για τη διατήρηση της απόδοσης της μπαταρίας σε υψηλές θερμοκρασίες.

Από την άλλη πλευρά, η εικόνα αυτή αντιστρέφεται σε επίπεδο μακροζωίας. Με την πάροδο του χρόνου, μια μπαταρία ιόντων λιθίου που ψύχεται με υγρό μπορεί να χάσει το 10% της αυτονομίας της σε διάστημα 5 ετών, σε σύγκριση με το 7-8% για μια μπαταρία που ψύχεται με αέρα. Συνεπώς, είναι κάτι που θα πρέπει να λάβεις υπόψη σου εάν οδηγείς τακτικά σε υψηλές θερμοκρασίες.

Η παράμετρος του κλιματισμού

καύσωνας αυτοκίνητα

Όταν οι θερμοκρασίες ανεβαίνουν, ο κλιματισμός είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να κάνεις τις μετακινήσεις σου πιο άνετες. Ωστόσο, αν τον χρησιμοποιείς υπερβολικά, μειώνει την αυτονομία του αυτοκινήτου σου. Για μια διαδρομή 200 χιλιομέτρων και περίπου 2,5 ωρών με ένα συμπαγές ηλεκτρικό όχημα, ο κλιματισμός στα 2 kW μπορεί να μειώσει την αυτονομία του αυτοκινήτου ακόμη και κατά 50 χιλιόμετρα.

Ο τρόπος για περιορίσεις την απώλεια, είναι να ρυθμίσεις την ισχύ του κλιματισμού έτσι ώστε να επηρεαστεί όσο το δυνατόν λιγότερο η αποτελεσματικότητά του: για παράδειγμα, μπορείς να κατευθύνεις όλους τους αεραγωγούς προς τους επιβάτες. Τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαθέτουν πλέον μια αναστρέψιμη αντλία θερμότητας. Αυτό εξασφαλίζει μια άνετη θερμοκρασία για τους επιβάτες, χωρίς να επιβαρύνεται υπερβολικά η μπαταρία.

καύσωνας αυτοκίνητα

Επιπλέον, η έντονη ζέστη επηρεάζει την ταχύτητα φόρτισης της μπαταρίας του αυτοκινήτου. Επιβραδύνεται αυτόματα και σταδιακά, καθώς αρχίζει να υπερθερμαίνεται. Οι καύσωνες μπορούν επίσης να επηρεάσουν τους σταθμούς φόρτισης και να έχουν αντίκτυπο στην απόδοσή τους.

Ως αποτέλεσμα, η φόρτιση θα διαρκέσει περισσότερο από το συνηθισμένο σε πολύ ζεστό καιρό. Συνίσταται να χρησιμοποιείς στεγασμένους σταθμούς φόρτισης. Θα αποφύγεις να μετατρέψεις το όχημά σου σε θερμοκήπιο καθώς φορτίζει.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network